Tokijski salon samochodowy, zwany teraz Japan Mobility Show, to naturalne miejsce prezentacji wszystkich nowości japońskiego przemysłu motoryzacyjnego. Każda marka stara się pokazać przynajmniej jeden samochód koncepcyjny, większość z nich to oczywiście elektryki.
Dwa nowe elektryczne prototypy: LF-ZC i LF-ZL
Podczas tegorocznych targów w Tokio debiutują także dwa nowe modele Lexusa. Pierwszy to LF-ZC, koncepcyjny sedan z bateryjnym napędem elektrycznym, zapowiedź nowego modelu produkcyjnego, który trafi na rynek w 2026 roku. Druga premiera to koncepcyjny model LF-ZL, propozycja nowego flagowego SUV-a, również z napędem elektrycznym na baterię.
Lexus planuje, iż jego oferta w Europie będzie oparta na bateryjnych samochodach elektrycznych już w 2030 roku. Na całym świecie zaś nastąpi to do 2035 roku. Aby osiągnąć ten cel, marka wprowadzi na rynek zupełnie nową modułową architekturę, zastosuje najnowocześniejsze technologie produkcji i całkowicie zmieni oprogramowanie pojazdu, wprowadzając nowy system operacyjny.
Samochody elektryczne Lexusa nowej generacji będą bardziej przestronne dzięki zmniejszeniu wymiarów i masy wszystkich komponentów układu napędowego. Zyskają także lepsze adekwatności jezdne za sprawą napędów elektrycznych nowej generacji oraz udoskonalonego układu jezdnego Lexus Driving Signature. Nowe modele koncepcyjne, zaprezentowane na targach w Tokio, łączą funkcjonalność i estetykę. Obydwa koncepty są wyposażone w inteligentny cyfrowy kokpit nowej generacji, który zapewnia szybki, intuicyjny dostęp do najważniejszych funkcji. Nowy system operacyjny Arene OS z elastycznym interfejsem pozwoli na bieżąco aktualizować aplikacje, w tym systemy bezpieczeństwa czynnego i multimedia.
Lexus LF-ZL:
Kluczowym materiałem użytym w samochodzie koncepcyjnym jest bambus. To roślina która dzięki bardzo szybkiemu wzrostowi pochłania znaczące ilości CO2. Jednocześnie jest także dobrym materiałem do tworzenia pięknych przedmiotów, z którego Japończycy korzystają od stuleci.
Technologie napędowe Lexusa mogą zwiększyć zasięg aut elektrycznych nowej generacji choćby dwukrotnie w porównaniu z modelami dostępnymi obecnie. Będzie to możliwe m.in. za sprawą nowych pryzmatycznych baterii litowo-jonowych oraz również większej wydajności układu napędowego. Dzięki temu kwestia zasięgu nie będzie już problemem dla kierowców poruszających się na dużych dystansach. Samochody BEV nowej generacji Lexusa zostaną zaprojektowane na nowej modułowej platformie, która dzieli nadwozie pojazdu na trzy części: przednią, środkową i tylną. Zastosowanie gigacastingu, czyli montażu samochodów z kilku dużych bloków zamiast większej liczby mniejszych komponentów, zapewni większą swobodę projektowania. Większa integracja części zwiększy również sztywność konstrukcji i ułatwi uzyskanie liniowej, naturalnej dynamiki pojazdu.
Umieszczenie akumulatora w części środkowej ułatwi optymalne wyważenie auta oraz montaż baterii nowych generacji. Wydłuży to żywotność pojazdu i umożliwi także właścicielowi jego aktualizację przy pomocy najnowszych technologii.
Lexus LF-ZC
Informacja prasowa (BŁ)