Leapmotor B05 sieje zamęt pierwszą specyfikacją. Z ceną dla wszystkich w segmencie C nie będzie miał wielu rywali

1 godzina temu

Rodzina modeli B chińskiego Leapmotor doczeka się nowego członka. Stellantis drażnił nim już swoich rywali na tegorocznym salonie samochodowym w Monachium. Pierwsza oferta jest już gotowa, bo model rozpoczął przedsprzedaż w Chinach. Dla Volkswagena, Renault i MG na Starym Kontynencie nadchodzą ciężkie czasy.

Z tego artykułu dowiesz się:
Toggle
  • Leapmotor B05 trafi do przedsprzedaży w Chinach z ceną poniżej 55 000 zł
  • Gorący hatchback od Stellantis ma podobać się młodym, ale nie tylko oni będą go chcieli w garażach
  • Nowy Leapmotor B05 w przystępnej cenie ma szansę na rynkowy bestseller

Leapmotor B05 trafi do przedsprzedaży w Chinach z ceną poniżej 55 000 zł

Stellantis stawiając na technologie swojego chińskiego biznesowego partnera, zamierza podbić sprzedaż w Europie. Model, którym chce wyeliminować rywali z segmentu C pojazdów elektrycznych, jest już gotowy. Leapmotor B05 otworzył księgi zamówień w Chinach, ale na razie można zamawiać go w ciemno.

Wysokiej jakości produkt spółki powiększającej portfolio marek Stellantis rozpoczął swoją komercyjną karierę. Zanim Leapmotor Lafa 5, bo tak się nazywa w Chinach, oficjalnie trafi na rynek 27 listopada br. uruchomiono przedsprzedaż. Pierwsza oferta tego budzącego żywe zainteresowanie hatchbacka uwzględnia aż 5 wersji wyposażenia do wyboru. Cena modelu w przedsprzedaży zaczyna się zaś od 105 800 juanów (niecałe 54 200 zł). Samochód można zamawiać z jednym z 6 kolorów nadwozia: Electric Yellow, Wind Grey, Starry Night Blue, Morgan Pink, Galaxy Silver i Metallic Black.

Ci, którzy nie potrzebują ani dużego, ani średniego SUV-a znajdą w nim świetną opcję między innymi dla mniej stylowego BYD Dolphin, Volkswagena ID.3, czy MG4. Wysokiej jakości produkt spółki powiększajacej portfolio marek Stellantis ma wiele do zaoferowania, więc będzie bardzo trudnym rywalem. Doskonała kontrola jazdy dzięki wspólnemu dostrojeniu podwozia przez chińsko-europejski zespół, technologiczna i naturalna estetyka, LiDAR, flagowy chip 8295P i kabina premium to jedne z mocnych atutów Leapmotor B05. Przyjrzyjmy się zatem reszcie niewątpliwych walorów tego modelu.

Leapmotor B05/ Lafa 5 widok kabiny

Gorący hatchback od Stellantis ma podobać się młodym, ale nie tylko oni będą go chcieli w garażach

Pod względem jakości B05 (Lafa 5) wyznaczy nowe standardy w swojej klasie. Kompakt z logo Leapmotor charakteryzuje się młodzieńczą i sportową estetyką. Te atrybuty odzwierciedla także jego kabina. Z matowymi, czarnymi elementami, miękką tapicerką ze skóry Nappa, tworzy równowagę między sportowym charakterem, a komfortem. Wnętrze hatchbacka wyróżnia się prostokątnym, w pełni ciekłokrystalicznym panelem wskaźników, bezpośrednio połączonym z kolumną kierownicy, połączonym z dwuramienną kierownicą wielofunkcyjną.

Konsolę środkową wyposażono w duży, ruchomy ekran dotykowy multimediów. Pod nim umieszczono wloty dwukanałowej klimatyzacji. Nad nimi znajduje się pojedynczy panel ładowania bezprzewodowego oraz dwa pionowo ułożone uchwyty na kubki. Praktyczna wyspa pomiędzy kierowcą i pasażerem rozszerzająca się przed fotelem pasażera uwzględnia łącznie 6 otworów u góry i u dołu. To pozwala je wykorzystać wraz z odpowiednimi produktami peryferyjnymi, aby poprawić funkcjonalność kabiny Leapmotor B05. Nowatorski design i sportowy charakter idą w parze z atrakcyjną specyfikacją, którą omówimy w dalszej kolejności.

Najbardziej oczekiwana konfiguracja to, jak informowaliśmy Lafa 5 Ultra. W tej konfiguracji model wzmocni swoje sportowe atuty. Stylizacja obejmuje większą dokładkę przedniego zderzaka, szersze progi, większy, bardziej wyrazisty spojler dachowy i ozdobną dokładkę tylnego zderzaka. Wszystkie listwy ozdobne Leapmotor B05 są czarne, a nadwozie wykończono unikatowym, matowoszarym lakierem. Dodatkowo elektryczny B05 Ultra ma korzystać z dwóch silników i napędu na wszystkie koła. Będzie więc w sam raz dla tych, którzy żyją na pełnych obrotach. Wersja Ultra ma się pojawić na chińskim rynku i rozpocząć dostawy w drugim kwartale 2026 roku.

Widok tylnej kanapy B05/ Lafa 5

Nowy Leapmotor B05 w przystępnej cenie ma szansę na rynkowy bestseller

Wszystko jest już praktycznie gotowe, by Leapmotor B05 zagościł w polskim katalogu modeli chińskiego producenta. Zanim to się stanie, możemy przyjrzeć się bliżej ofercie przygotowanej dla Chin. Model, który w przyszłości ma zamiar wyeliminować z rynku konkurentów od MG, VW i KIA jest w 5 wersjach wyposażenia:
– 515: Plus-105 800 juanów, zasięg 515 km (CLTC), Pro- 115 800 juanów, zasięg 515 km (CLTC), Max- 125 800 juanów, zasięg 515 km (CLTC),
– 605: Pro- 121 800 juanów, zasięg 605 km (CLTC), Max- 131 800 juanów, zasięg 605 km (CLTC).

Najtańszy Lafa 5 (B05 w Europie) uwzględnia na wyposażeniu takie elementy jak:
– asystent parkowania APA,
– tryb Sentry,
– podwójne sterowanie głosowe AI,
– adaptacyjny tempomat ACC + asystenta utrzymania pasa ruchu LCC,
– panoramiczny obraz 360°,
– aktywne żaluzje wlotu powietrza AGS.

Wyższa wersja dodaje m.in. elektrycznie otwieraną tylną klapę, wentylowane i podgrzewane przednie fotele z elektryczną regulacją oraz inteligentny kokpit sterowany procesorem 8155. W wersji Max Leapmotor Lafa 5 uwzględniono LiDAR + inteligentny chip 8650, asystenta nawigacji autostradowej NAP, pamięć parkowania HPA , panoramiczny dach.

Jeśli chodzi o moc, to Leapmotor B05 na chiński rynek jest w 2 wersjach układu napędowego. Ta o większej mocy oferuje moc 160 kW i prędkość maksymalną 170 km/h. Podstawowa wersja ma moc 132 kW i rozpędza się do 160 km/h. jeżeli chodzi o akumulator, to jak widać powyżej, tu również uwzględniono różne konfiguracje. Mniejszy zapewnia zasięg 515 km (w cyklu CLTC), a większy – 605 km (w cyklu CLTC).

Cena w przedsprzedaży zaczynająca się od 105 800 juanów jest akceptowalna dla wielu osób, więc Lafa 5 ma szansę stać się bestsellerem w swoim segmencie. Zwłaszcza iż publiczność podkreśla absolutnie oszałamiający wygląd modelu. Z nisko zawieszoną sylwetką i jakością na miarę premium, będzie to jednen z najciekawszych samochodów segmentu C.

foto: materiały producenta
Idź do oryginalnego materiału