Łatwiej będzie wjechać na autostradę A1. Umowa podpisana

13 godzin temu

Kontrakt parafowano w formule projektuj i buduj. Wykonawca na prace projektowe oraz uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) ma 17 miesięcy. Tyle samo potrwać mają roboty budowlane, przy czym podczas tego etapu obowiązują przerwy zimowe (16 grudnia–15 marca).

Obwodnica, która ominie Srock od zachodu, będzie mieć klasę główną ruchu przyśpieszonego, 3,7 km długości oraz jedną jezdnię o dwóch pasach ruchu. Usprawni podróżowanie między węzłem Tuszyn (skrzyżowanie A1/DK12/91) i Piotrkowem Trybunalskim. Według Generalnego Pomiaru Ruchu, przez Srock każdej doby przejeżdża 20 tys. samochodów, co wynika m.in. z bliskości autostrady A1 oraz rozbudowy centr logistycznych, do których dojazd stanowią DK12 oraz DK91.

Północny kraniec obwodnicy, który zaplanowano 1 km od węzła Tuszyn, zaprojektowano w formie ronda. GDDKiA podkreśla, iż pozwoli to jadącym od strony Głuchowa zawrócić i wyjechać na autostradę A1 w kierunku Gdańska, co dotychczas było niemożliwe. To najważniejsze ze względu na duże natężenie ruchu samochodów ciężarowych.

Przeczytaj także: Autostrada A1. Łącznik pobiegnie nasypem linii kolejowej

Idź do oryginalnego materiału