Lancia szykuje się do powrotu do Rajdowych Mistrzostw Świata. We wtorek w siedzibie Stellantis Motorsport zorganizowano oficjalną prezentację programu na sezon 2026 w kategorii WRC2 z nowym modelem Ypsilon Rally2 HF Integrale.

Powrót Lancii do cyklu FIA WRC nastąpi w najbardziej symbolicznych okolicznościach. Światowy debiut nowej rajdówki zaplanowano na Eajd Monte Carlo w terminie 22-25 stycznia 2026. To na tych legendarnych, ośnieżonych drogach francuskich Alp model Ypsilon Rally2 HF Integrale po raz pierwszy będzie uczestniczyć w rywalizacji.
Luca Napolitano, dyrektor generalny marki, nie krył, iż dla Lancii będzie to powrót do korzeni: „Po sukcesie Lancia Trophy i Ypsilona Rally4 HF jesteśmy gotowi na kolejny krok. Możemy z dumą ogłosić, iż Lancia wróci do WRC, gdzie marka zapisała jedne z najbardziej legendarnych kart w historii rajdów. To naturalny powrót najbardziej utytułowanej marki w historii rajdów, która podchodzi do przyszłości z tą samą pasją i determinacją, dzięki którym stała się ikoną”.
W komunikacie zaznaczono, iż nowy model Rally2 będzie częścią szerszej, konsekwentnie rozwijanej gamy sportowej Lancia Corse HF. Obok nowego Ypsilona Rally2 HF Integrale firma wprowadziła już do oferty także Ypsilon HF Racing oraz Ypsilon Rally4 HF.
Obserwatorzy zwrócili jednak uwagę na fakt, iż na prezentacji programu zabrakło najważniejszej dla wielu informacji – kto poprowadzi samochody oficjalnego zespołu. Lancia powiedziała dziennikarzom na miejscu, iż kontrakty z kierowcami wciąż nie są podpisane i dlatego nie mogła podać żadnych nazwisk. Te mają zostać ujawnione w połowie grudnia.
Sugeruje się, iż największe szanse na angaż mają Yohan Rossel i Nikołaj Griazin, czyli kierowcy związani w ostatnich latach z Citroënem – siostrzaną marką z koncernu Stellantis.
Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami ze świata motorsportu, obserwuj serwis RALLY and RACE w Wiadomościach Google.
















