
Pod koniec roku koncern Chery zadebiutował w Polsce z zupełnie nową marką segmentu premium – Exlantix. Tuż po oficjalnej premierze mieliśmy okazję przetestować jeden z dwóch modeli, jakie będą dostępne na naszym rynku. To elektryczny sedan ES dla osób poszukujących równowagi między osiągami, luksusem i innowacyjną technologią.
Spis treści
- Exlantix wjeżdża do Europy z dwoma modelami, sedanem ES oraz SUV-em ET
- Za projekt sedana odpowiedzialny jest były projektant Pininfariny
- Model ES ma silnik o mocy 480 koni mechanicznych i od 0 do 100 km/h rozpędza się w 4,2 sekundy
fot. Wojciech GarbarzExlantix – nowa marka na polskim rynku
Koncern Chery wprowadza kolejną już markę na polski rynek. Tym razem jednak gigant chce powalczyć o klientów z segmentu premium z samochodami Exlantix ES oraz ET. Pierwszy z nich to sedan zbudowany na platformie Chery E0X. Samochód ma szanse stać się kluczowym graczem na rynku pojazdów elektrycznych klasy premium.
Na pierwszy rzut oka Exlantix ES zachwyca wyrazistym wyglądem zewnętrznym. Indywidualności dodaje mu czarny, matowy lakier, który wygląda bardziej jak rasowe oklejenie. To kolor zarezerwowany dla samochodów o wysokich osiągach, co sprawia, iż jego zastosowanie w modelu ES od razu mówi nam z czym będziemy mieć do czynienia.
Sedan ma kształt fastbacka, a współczynnik oporu powietrza wynosi zaledwie 0,205 Cd. Posiada ukryte klamki i elektrycznie chowany tylny spojler. W testowanym przez nas egzemplarzu pojawiły się także ogromne, 21-calowe felgi.
Wnętrze
fot. Wojciech GarbarzW kabinie Exlantix ES łączy zaawansowaną technologię z wyrafinowanymi materiałami. Ale nie ma w tych słowach choćby grama przesady. Kokpit ma kształt litery T, a pośrodku znajduje się wielofunkcyjna kierownica z podwójnymi ramionami. 15,6-calowy ekran o rozdzielczości 2,5K zapewnia wyraźny obraz i intuicyjną obsługę. Ponadto, ekran działa harmonijnie z wbudowanym panelem wskaźników za kierownicą.
Wnętrze oferuje wysokiej klasy funkcje. Znajdziemy tu siedem poduszek powietrznych, dwa panele bezprzewodowego lądowania telefonów, czy też 23 głośniki firmy iFlytekTM o mocy 2140 W. Materiały są miękkie i przyjemne w dotyku. Ergonomiczne fotele zapewniają pasażerom komfort choćby podczas długich podróży. Przednie i tylne fotele mają funkcję podgrzewania, a przednie dodatkowo posiadają wentylację oraz system masażu.
W standardzie Exlantix oferuje także system kamer 540 stopni, drzwi otwierane i zamykane elektrycznie, podgrzewaną przednią szybę, czy wspomniane wyżej 21-calowe felgi z lekkich stopów.
Zasięg Exlantix ES
Silniki elektryczne są zasilane akumulatorem CATL o pojemności 100 kWh. Oferuje on zasięg do 610 kilometrów. Architektura 800 V pozwala na naładowanie akumulatora na 120 kilometrów zasięgu w zaledwie 5 minut na szybkiej ładowarce. To ogromna zaleta dla kierowców potrzebujących szybkiego uzupełnienia zasięgu. Exlantix ES dodatkowo charakteryzuje się niskim zużyciem energii na poziomie 17,5 kWh na 100 kilometrów. To wartość dużo niższa od wielu konkurentów w tej klasie.
fot. Wojciech GarbarzJak jeździ Exlantix ES?
Na drodze Exlantix ES oferuje komfort i zwinność. W trybie komfortowym zawieszenie priorytetowo traktuje płynność jazdy. Bardzo gwałtownie amortyzuje każdą nierówność na drodze. System ciągłej kontroli tłumienia CDC zapewnia stabilność jazdy choćby w trybie sportowym, ale bez uszczerbku na komforcie. Układ kierowniczy jest responsywny i precyzyjny, ze stosunkowo niskim przełożeniem, co sprawia, iż jazda w mieście i na autostradzie jest równie przyjemna.
Zawieszenie luksusowego sedana jest świetnie zestrojone, a środek ciężkości jest położony nisko. Przechyły nadwozia w zakrętach są minimalne, co zwiększa pewność siebie kierowcy podczas dynamicznej jazdy. Ponadto, napęd na wszystkie koła zapewnia mnóstwo przyczepności i umożliwia płynne manewrowanie w warunkach miejskich.
Sedan generuje moc 480 koni mechanicznych i dysponuje aż 660 Nm momentu obrotowego. To pozwala mu na rozpędzenie się od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,2 sekundy. Samochód mimo swojej masy w postaci 2230 kg, jest dynamiczny, a zarazem daje pełną kontrolę kierowcy. Natomiast prędkość maksymalna wynosi 210 km/h.
fot. Exlantix5 gwiazdek w Euro NCAP
Ponadto, jedną z wyróżniających się cech modelu Exlantix ES jest zaawansowany pakiet technologii wspomagających kierowcę. Samochód jest dodatkowo wyposażony w inteligentny system wspomagania jazdy z dużą prędkością, który obejmuje rozpoznawanie znaków drogowych, automatyczne hamowanie awaryjne i adaptacyjny tempomat.
Funkcje te są zasilane przez szereg czujników, w tym lidar, 12 radarów ultradźwiękowych i ponad dziesięć kamer. Technologie te zwiększają też bezpieczeństwo i wygodę, zapewniając półautonomiczną jazdę w różnych warunkach drogowych.
Podsumowanie
Exlantix ES to wszechstronny, elektryczny sedan. Łączy w sobie zaawansowaną technologię, imponujące osiągi i wysokiej klasy wnętrze. Ale to zdecydowanie samochód, który potrafi przywołać uśmiech na twarzy kierowcy i pasażerów. Jego konfiguracja zapewnia szybkie przyspieszenie, a przestronna i bogata w funkcje kabina spełnia oczekiwania wszystkich podróżujących. Koncern Chery nie miał jeszcze w swojej ofercie gracza z segmentu premium. Ale to już historia. Jak przyjmą go Polacy? Sprzedaż rozpocznie się już w styczniu nowego roku.

2 godzin temu
















