Lancia na poważnie wraca do świata rajdów. W miniony weekend na włoskich drogach testowych została przyłapana nowa Lancia Ypsilon Integrale Rally2 – samochód, który ma otworzyć zupełnie nowy rozdział w historii legendarnej marki. Pierwsze nagrania i zdjęcia z testów błyskawicznie obiegły sieć, wywołując ogromne poruszenie wśród fanów motorsportu.
Po debiucie w kategoriach Rally4 i Rally6, włoski producent wykonał kolejny krok, budując pierwszą od lat rajdówkę z napędem na cztery koła. Ypsilon Integrale Rally2 została stworzona z myślą o najbardziej konkurencyjnej klasie w rajdach, która od kilku sezonów pozostaje główną platformą rywalizacji w mistrzostwach krajowych i międzynarodowych.
Testy odbyły się na mokrym asfalcie, a za kierownicą usiadł doświadczony Francuz Yoann Bonato, któremu towarzyszył stały pilot Benjamin Boulloud. Duet od lat należy do ścisłej czołówki w Rally2, a ich zadaniem jest dopracowanie nowej konstrukcji przed oficjalnym debiutem.
Choć Lancia nie podała jeszcze oficjalnych szczegółów technicznych, wiadomo, iż Ypsilon Rally2 została zaprojektowana z myślą o przyszłych zmianach regulaminowych FIA, planowanych na 2027 rok. Dzięki temu auto już teraz ma być maksymalnie zbliżone do wymagań kolejnej generacji rajdówek.
Symboliczne znaczenie ma również fakt, iż na karoserii testowych egzemplarzy pojawiło się logo „HF Integrale” – ikona, która kojarzy się z wielkimi sukcesami Lancii w rajdach i legendarną Deltą Integrale. To jasny sygnał, iż marka Stellantis chce połączyć nowoczesność z dziedzictwem swoich złotych lat w motorsporcie.
Debiut coraz bliżej
Według doniesień włoskich i niemieckich mediów, nowa Lancia Ypsilon Rally2 może zadebiutować w rajdowych mistrzostwach już w okresie 2026, a pierwszym wielkim startem ma być Rajd Monte Carlo. W międzyczasie realizowane są intensywne testy, które mają przygotować auto do pełnej homologacji.
Dla Lancii to nie tylko powrót, ale i symboliczny nowy początek. Marka, która w latach 80. i 90. była synonimem sukcesu w rajdach, teraz chce ponownie zaznaczyć swoją obecność na oesach całego świata.
Nowa Ypsilon Integrale Rally2 musi jeszcze udowodnić swoją wartość, ale pierwsze kilometry na mokrym asfalcie pokazały jedno: rajdowy duch Lancii znowu żyje i ma szansę powrócić na szczyt.
Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami ze świata motorsportu, obserwuj serwis RALLY and RACE w Wiadomościach Google.