Lamborghini Urus w 4 szalonych odsłonach

profiauto.pl 4 lat temu

Lamborghini Urus jest jednym z najchętniej modyfikowanych sportowych SUV-ów na rynku. W przeróbkach specjalizują się znani tunerzy, tacy jak Mansory, ale nie brakuje też ciekawych projektów od firm o nieco mniejszej rozpoznawalności.

Urus Keyvany

Urus po modyfikacjach firmy Kevany zyskał ekstrawagancki pakiet stylistyczny, który sprowadza się do odsłoniętego włókna węglowego, gigantycznych wlotów powietrza i odważnego żółtego lakieru. Nie można też nie zauważyć poszerzonych nadkoli i 24-calowych kutych felg.

Pod maską zaszły spore zmiany. Keyrus (od połączenia „Keyvany” i „Urus”) otrzymał zastrzyk wzmacniający i dysponuje teraz 820 KM mocy i potężnym momentem obrotowym, którego wartość sięga 1100 Nm. Zastosowanie lekkich materiałów w nadwoziu zaowocowało spadkiem masy o 41 kg i przełożyło się na osiągi. Pierwsze 100 km/h wyświetla się kierowcy już po 3,3 s. Prędkość maksymalna wynosi 325 km/h.

Urus 1016 Industries

Amerykański tuner z Miami wziął na warsztat seryjnego Urusa i przysposobił go w bodykit z włókna szklanego i błyszczącego włókna węglowego. Pakiet modyfikacji objął również poszerzenie błotników, montaż tylnego dyfuzora oraz nowy zderzak i dokładki progów.

Dzięki oprogramowaniu silnika zwiększono jego moc do 780 KM (pakiet Stage 1), ale dla wybrednych przygotowano pakiet Stage 2, w którym 4-litrowa podwójnie doładowana jednostka V8 generuje aż 840 KM. Co ważne, dokonane wzmocnienia nie unieważniają fabrycznej gwarancji producenta.

Urus Prior Design

Sporych rozmiarów wybrzuszenie na masce, grube progi i obniżone zawieszenie. To tylko kilka wyróżników Urusa z pakietem stylistycznym od firmy Prior Design. Większość dodatków wykonano z włókna węglowego, które dodaje SUV-owi agresywności. W tym przypadku Niemcy nie zdecydowali się na zmiany pod maską, uznając, iż standardowa jednostka zapewnia wystarczającą liczbę koni mechanicznych.

Urus ABT

Na stonowane malowanie i niewielkie ilości chromu w listwach bocznych drzwi postawili niemieccy specjaliści z ABT. Z silnika udało się wykrzesać dodatkowe 60 KM (710 KM). Wzrósł też moment obrotowy o 60 Nm (do poziomu 910 Nm).

Urus w takiej konfiguracji jest szybszy do setki od bazowej wersji o 0,2 s. Jego prędkość maksymalna wynosi 310 km/h. Atrakcyjnie wyglądające 23-calowe felgi dostaniemy w pakiecie.

Zdjęcia: motor1.com

Idź do oryginalnego materiału