Nie jest tajemnicą, iż marki z Chin oferują doskonały stosunek jakości do ceny. Dacia, choć wciąż pozostaje królową niskich cen, to czuje na sobie oddech rywali z logo MG, Omody czy Jaecoo. Nie wszyscy jednak potrzebują SUV-a i miejski niedrogi model z etykietą eko byłby w sam raz na ich budżet. Solidną opcją, która oferuje wiele, za kilka jest kultowy Fiat.
Nowiutki Fiat z technologią MHEV to bezpieczna i solidna opcja do miasta
Włoska marka ma w swojej ofercie wiele solidnych kultowych modeli, które przeszły do historii. Miejsce Fiata 126P zajmuje dziś równie prosty i tani samochód Panda. To już weteran oferty marki, który dziś obok modeli tj. Fiat 500 realizuje powierzone mu zadanie przejęcia klientów tanich marek. Wielu kierowców, którzy nie chcą słyszeć o budżetowych, tanich lub chińskich markach, zerka w stronę ciekawych promocji na prostsze ale solidne i oszczędne modele.
Najgorętszą nowością Fiata jest niedawno wprowadzona na rynek Grande Panda. Model, który charakteryzuje się doskonałym stosunkiem jakości do ceny, zaczyna się w ofercie od 79 900 zł. To czyni go bardzo atrakcyjną opcją. Tyle bowiem zapłacimy za nowy gustowny samochód o mocy 110 KM z technologią MHEV. Ta pozwala mu nosić istotną dziś etykietę eko.
Włosi jednak przez cały czas mają w katalogu Pandę. Jeden z najstarszych modeli na rynku, w tej chwili zaczyna się od 64 900 zł. Tyle kosztuje najprostsza wersja w pastelowym żółtym kolorze o mocy 70 KM i z manualną skrzynią biegów. To jedna z najtańszych opcji do miasta, jakie można dostać w polskich salonach. Z mikrohybrydą pod maską zadowala się zużyciem paliwa na poziomie 5 l/100 km.
Nowiutka Panda z salonu to bardzo mądry zakup
Prawdą jest, iż w porównaniu do Grande Panda, ten prosty stary model przegrywa nieco przestarzałym wyglądem. jeżeli jednak cena jest problemem, to Panda, choć nie najlepsza pod względem wyglądu i wyposażenia jest dobrym wyborem. Zwłaszcza iż Fiat obniżył ceny modelu.
Etykieta eko coraz częściej decyduje o zakupie, a oszczędności są mile widziane. Ten prosty i bardzo tani samochód oferuje m.in. Pakiet City. To fabryczne wyposażenie zawiera:
– podgrzewane i elektrycznie sterowane lusterka,
– kierownicę ze sterowaniem systemem multimedialnym Uconnect,
– radio DAB z wyświetlaczem 5″, Bluetooth, port USB,
– tempomat i ogranicznik prędkości,
– siedzenie kierowcy z regulacją wysokości.
Panda wyjeżdżając z fabryki, otrzymuje także tylne czujniki parkowania, system Start&Stop i manualną klimatyzację. W wersji Pandina kosztuje 77 400 zł i może się pochwalić bardziej kompletnym wyposażeniem i stylistycznymi dodatkami.
Model Fiata, choć tani jest bardzo przyzwoitym samochodem. Rzecz jasna nie mamy tu do czynienia z demonem prędkości. Nie należy zatem liczyć na emocje za kierownicą. Oprócz ceny i zużycia paliwa ma jeszcze jedną dużą zaletę. Jest zwrotny i bez trudu porusza się w miejskim środowisku.