Kubica: “To może być szczególnie zdradliwy wyścig”. Zapowiedź 6h Imoli WEC

news.5v.pl 1 dzień temu



Czas na drugą rundę Długodystansowych Mistrzostw Świata w okresie 2025. Rywalizacja na Imoli powinna być ciekawa, a do jej faworytów z pewnością należy zaliczyć kierowców Ferrari.

Harmonogram

Piątek, 18 kwietnia:
godz. 11:15 – 12:45 – Pierwszy trening WEC
godz. 16:00 – 17:30 – Drugi trening WEC

Sobota, 19 kwietnia:
godz. 10:40 – 11:40 – Trzeci trening WEC
godz. 14:30 – 15:50 – Kwalifikacje WEC

Niedziela, 20 kwietnia:
godz. 13:00 – 19:00 – Wyścig WEC

Gdzie oglądać?

Opcji będzie sporo. Kwalifikacje pokaże Polsat Sport Fight. Wyścig będzie można oglądać w:

Wypowiedzi

Co przed 6h Imoli mówią kierowcy AF Corse #83?

“Przy domowym wyścigu dla zespołu na Imoli, to będzie wyjątkowy weekend. Widok Tifosi dających nam pełne wsparcie będzie wyjątkowy. Po bardzo mocnym weekendzie w Katarze, wiemy, iż wszystkie oczy będą zwrócone na nas i wszyscy będą oczekiwać, iż dobrze się spiszemy. Nie mogę doczekać się walki z przodu na ojczystej ziemi zespołu” – mówi Phil Hanson.

“Po otwierającej sezon rundzie w Katarze, czas na Imolę – historyczny i bardzo wymagający obiekt – nie tylko dla kierowców, ale również dla samochodów. Jego charakterystyka jest zupełnia inna niż toru w Katarze z wieloma przejazdami przez krawężniki. Węższa nitka toru oznacza, iż będzie wiele zarządzania tłokiem na torze. Jak wiemy, wyścigi WEC mogą być bardzo zdradliwe, a ten na Imoli może być szczególnym wyzwaniem. Czekamy na wielu fanów w ten weekend i nie możemy doczekać się ścigania” – dodaje Robert Kubica.

“Jestem bardzo podekscytowano na wyścig na Imoli – domową rundę Ferrari, rozgrywaną na oczach Tifosi. Będziemy mieli wiele wsparcia, ale również presji by spisać się dobre po świetnym początku sezonu w Katarze, gdy zajęliśmy pierwsze trzy miejsca. Będzie trudno powtórzyć ten sukces, ale mieliśmy świetny samochód tu na Imoli przed rokiem więc powinniśmy być w dobrej pozycji. Koncentrujemy się na zbudowaniu dobrego samochodu na kwalifikacje i wyścig i będziemy reagować na to, co się będzie działo. Nie mogę doczekać się startu!” – zaznacza Yifey Ye.

Kto pojedzie?

W każdej z kategorii pojedzie 18 samochodów. Astony wystawią po dwóch kierowców:

Zmiany BoP

Bardzo ważnym aspektem są zmiany, jakie zaszły przed tym wyścigiem w Balance of Performance WEC. Ferrari zostało dociążone i będzie mogło używać mniej mocy. O wszystkich zmianach w BoP przeczytacie tutaj.

O torze

Budowę toru Imola, noszącego nazwę Autodromo Internazionale Enzo e Dino Ferrari, rozpoczęto w 1950 roku. Pierwsze wyścigi odbyły się na nim w 1953 roku. Formuła 1 pierwszy raz zawitała tam w 1963 roku jako wyścig niemistrzowski. Pierwszy wyścig o punkty odbył się tam w 1981 roku. Jako GP San Marino odbywał się on do 2006 roku.

Tor Imola składa się z 19 zakrętów i liczy sobie 4909 metrów. Jest to tor, po którym kierowcy poruszają się w odwrotnym kierunku do ruchu wskazówek zegara. Oto mapa toru:

WEC ścigało się na Imoli tylko dwa razy – w 2011 roku oraz w 2024 roku. Oto wyniki ubiegłorocznego wyścigu:

Pogoda

Nie będzie gorąco, są też szanse na deszcz, szczególnie w piątek i niedzielę.

fot. weather.com

Występy Roberta Kubicy

Robert Kubica nie miał wielu okazji do startów na Imoli. W wyścigu jechał tu tylko 2 raz – w 2002 roku w Europejskim Pucharze Formuły Renault 2000 oraz rok temu w WEC.

Potem jeździł po tym torze bolidem F1 podczas GP San Marino 2006. W trzecim aucie BMW Sauber dwukrotnie zajmował 3. miejsca. Polak testował tu również bolid Formuły 1 oraz niedawno hypercara Ferrari.

Klasyfikacje

Klasyfikacja kierowców:

M Zespół Numer Auto Kierowcy Punkty
1 Ferrari AF Corse 50 Ferrari 499P Antonio Fuoco, Miguel Molina, Nicklas Nielsen 38
2 AF Corse 83 Ferrari 499P Robert Kubica, Yifey Ye, Phil Hanson 27
3 Ferrari AF Corse 51 Ferrari 499P James Calado, Alessandro Pier Guidi, Antonio Giovinazzi 23
4 BMW M Team 15 BMW M Hybrid V8 Kevin Magnussen, Raffaele Marciello, Dries Vathoor 18
5 Toyota Gazoo Racing 8 Toyota GR010 Hybrid Sebastien Buemi, Brandon Hartley, Rio Hirakawa 15
6 Toyota Gazoo Racing 7 Toyota GR010 Hybrid Mike Conway, Kamui Kobayashi, Nyck de Vries 12
7 BMW M Team 20 BMW M Hybrid V8 Robin Frijns, Rene Rast, Sheldon van der Linde 9
8 Cadillac Hertz Team Jota 12 Cadillac V-Series R Alex Lynn, Norman Nato, Will Stevens 6
9 Peugeot TotalEnergies 93 Peugeot9X8 Mikkel Jenson, Paul di Resta, Jean Eric Vergne 3
10 Porsche Penske Motorsport 5 Porsche 963 Julien Andlauer, Michael Christensen, Mathieu Jaminet 2
11 Porsche Penske Motorsport 6 Porsche 963 Matt Campbell, Kevin Estre, Laurens Vanthoor 0
12 Peugeot TotalEnergies 94 Peugeot9X8 Loic Duval, Malthe Jakobsen, Stoffel Vandoorne 0
13 Alpine Endurance Team 36 Alpine A424 Jules Gounon, Frederic Makowiecki, Mick Schumacher 0
14 Alpine Endurance Team 35 Alpine A424 Paul-Loup Chatin, Ferdinand Habsburg, Charles Miles 0
15 Proton Competition 99 Porsche 963 Neel Jani, Nico Pino, Nicolas Varrone 0
16 Cadillac Hertz Team Jota 38 Cadillac V-Series R Earl Bamber, Sebastien Bourdais, Jenson Button 0
17 Aston Martin THOR Team 9 Aston Martin Valkyrie Roman De Angelis, Alex Riberas, Marco Sorensen 0
18 Aston Martin THOR Team 7 Aston Martin Valkyrie Tom Gamble, Ross Gunn, Harry Ticknell 0

Klasyfikacja producentów:

M Producent Punkty
1 Ferrari 66
2 BMW 35
3 Toyota 33
4 Cadillac 9
5 Peugeot 6
6 Porsche 5
7 Alpine 0
8 Aston Martin 0

Klasyfikacja zespołów prywatnych:

M Zespół Punkty
1 AF Corse #83 38
2 Proton #99 27

fot. DPPI – WEC



Idź do oryginalnego materiału