
Czas na drugą rundę Długodystansowych Mistrzostw Świata w okresie 2025. Rywalizacja na Imoli powinna być ciekawa, a do jej faworytów z pewnością należy zaliczyć kierowców Ferrari.
Harmonogram
Piątek, 18 kwietnia:
godz. 11:15 – 12:45 – Pierwszy trening WEC
godz. 16:00 – 17:30 – Drugi trening WEC
Sobota, 19 kwietnia:
godz. 10:40 – 11:40 – Trzeci trening WEC
godz. 14:30 – 15:50 – Kwalifikacje WEC
Niedziela, 20 kwietnia:
godz. 13:00 – 19:00 – Wyścig WEC
Gdzie oglądać?
Opcji będzie sporo. Kwalifikacje pokaże Polsat Sport Fight. Wyścig będzie można oglądać w:
- Eurosporcie 2
- Polsacie Sport 3
- Platforma MAX (bez reklam)
- Narzędziu streamingowym WEC TV (angielski komentarz)
Wypowiedzi
Co przed 6h Imoli mówią kierowcy AF Corse #83?
“Przy domowym wyścigu dla zespołu na Imoli, to będzie wyjątkowy weekend. Widok Tifosi dających nam pełne wsparcie będzie wyjątkowy. Po bardzo mocnym weekendzie w Katarze, wiemy, iż wszystkie oczy będą zwrócone na nas i wszyscy będą oczekiwać, iż dobrze się spiszemy. Nie mogę doczekać się walki z przodu na ojczystej ziemi zespołu” – mówi Phil Hanson.
“Po otwierającej sezon rundzie w Katarze, czas na Imolę – historyczny i bardzo wymagający obiekt – nie tylko dla kierowców, ale również dla samochodów. Jego charakterystyka jest zupełnia inna niż toru w Katarze z wieloma przejazdami przez krawężniki. Węższa nitka toru oznacza, iż będzie wiele zarządzania tłokiem na torze. Jak wiemy, wyścigi WEC mogą być bardzo zdradliwe, a ten na Imoli może być szczególnym wyzwaniem. Czekamy na wielu fanów w ten weekend i nie możemy doczekać się ścigania” – dodaje Robert Kubica.
“Jestem bardzo podekscytowano na wyścig na Imoli – domową rundę Ferrari, rozgrywaną na oczach Tifosi. Będziemy mieli wiele wsparcia, ale również presji by spisać się dobre po świetnym początku sezonu w Katarze, gdy zajęliśmy pierwsze trzy miejsca. Będzie trudno powtórzyć ten sukces, ale mieliśmy świetny samochód tu na Imoli przed rokiem więc powinniśmy być w dobrej pozycji. Koncentrujemy się na zbudowaniu dobrego samochodu na kwalifikacje i wyścig i będziemy reagować na to, co się będzie działo. Nie mogę doczekać się startu!” – zaznacza Yifey Ye.
Kto pojedzie?
W każdej z kategorii pojedzie 18 samochodów. Astony wystawią po dwóch kierowców:
Zmiany BoP
Bardzo ważnym aspektem są zmiany, jakie zaszły przed tym wyścigiem w Balance of Performance WEC. Ferrari zostało dociążone i będzie mogło używać mniej mocy. O wszystkich zmianach w BoP przeczytacie tutaj.
O torze
Budowę toru Imola, noszącego nazwę Autodromo Internazionale Enzo e Dino Ferrari, rozpoczęto w 1950 roku. Pierwsze wyścigi odbyły się na nim w 1953 roku. Formuła 1 pierwszy raz zawitała tam w 1963 roku jako wyścig niemistrzowski. Pierwszy wyścig o punkty odbył się tam w 1981 roku. Jako GP San Marino odbywał się on do 2006 roku.
Tor Imola składa się z 19 zakrętów i liczy sobie 4909 metrów. Jest to tor, po którym kierowcy poruszają się w odwrotnym kierunku do ruchu wskazówek zegara. Oto mapa toru:
WEC ścigało się na Imoli tylko dwa razy – w 2011 roku oraz w 2024 roku. Oto wyniki ubiegłorocznego wyścigu:
Pogoda
Nie będzie gorąco, są też szanse na deszcz, szczególnie w piątek i niedzielę.

Występy Roberta Kubicy
Robert Kubica nie miał wielu okazji do startów na Imoli. W wyścigu jechał tu tylko 2 raz – w 2002 roku w Europejskim Pucharze Formuły Renault 2000 oraz rok temu w WEC.
Potem jeździł po tym torze bolidem F1 podczas GP San Marino 2006. W trzecim aucie BMW Sauber dwukrotnie zajmował 3. miejsca. Polak testował tu również bolid Formuły 1 oraz niedawno hypercara Ferrari.
Klasyfikacje
Klasyfikacja kierowców:
1 | Ferrari AF Corse | 50 | Ferrari 499P | Antonio Fuoco, Miguel Molina, Nicklas Nielsen | 38 |
2 | AF Corse | 83 | Ferrari 499P | Robert Kubica, Yifey Ye, Phil Hanson | 27 |
3 | Ferrari AF Corse | 51 | Ferrari 499P | James Calado, Alessandro Pier Guidi, Antonio Giovinazzi | 23 |
4 | BMW M Team | 15 | BMW M Hybrid V8 | Kevin Magnussen, Raffaele Marciello, Dries Vathoor | 18 |
5 | Toyota Gazoo Racing | 8 | Toyota GR010 Hybrid | Sebastien Buemi, Brandon Hartley, Rio Hirakawa | 15 |
6 | Toyota Gazoo Racing | 7 | Toyota GR010 Hybrid | Mike Conway, Kamui Kobayashi, Nyck de Vries | 12 |
7 | BMW M Team | 20 | BMW M Hybrid V8 | Robin Frijns, Rene Rast, Sheldon van der Linde | 9 |
8 | Cadillac Hertz Team Jota | 12 | Cadillac V-Series R | Alex Lynn, Norman Nato, Will Stevens | 6 |
9 | Peugeot TotalEnergies | 93 | Peugeot9X8 | Mikkel Jenson, Paul di Resta, Jean Eric Vergne | 3 |
10 | Porsche Penske Motorsport | 5 | Porsche 963 | Julien Andlauer, Michael Christensen, Mathieu Jaminet | 2 |
11 | Porsche Penske Motorsport | 6 | Porsche 963 | Matt Campbell, Kevin Estre, Laurens Vanthoor | 0 |
12 | Peugeot TotalEnergies | 94 | Peugeot9X8 | Loic Duval, Malthe Jakobsen, Stoffel Vandoorne | 0 |
13 | Alpine Endurance Team | 36 | Alpine A424 | Jules Gounon, Frederic Makowiecki, Mick Schumacher | 0 |
14 | Alpine Endurance Team | 35 | Alpine A424 | Paul-Loup Chatin, Ferdinand Habsburg, Charles Miles | 0 |
15 | Proton Competition | 99 | Porsche 963 | Neel Jani, Nico Pino, Nicolas Varrone | 0 |
16 | Cadillac Hertz Team Jota | 38 | Cadillac V-Series R | Earl Bamber, Sebastien Bourdais, Jenson Button | 0 |
17 | Aston Martin THOR Team | 9 | Aston Martin Valkyrie | Roman De Angelis, Alex Riberas, Marco Sorensen | 0 |
18 | Aston Martin THOR Team | 7 | Aston Martin Valkyrie | Tom Gamble, Ross Gunn, Harry Ticknell | 0 |
Klasyfikacja producentów:
1 | Ferrari | 66 |
2 | BMW | 35 |
3 | Toyota | 33 |
4 | Cadillac | 9 |
5 | Peugeot | 6 |
6 | Porsche | 5 |
7 | Alpine | 0 |
8 | Aston Martin | 0 |
Klasyfikacja zespołów prywatnych:
1 | AF Corse #83 | 38 |
2 | Proton #99 | 27 |
fot. DPPI – WEC