Która firma inna niż BMW najlepiej wykorzystuje silnik B58?

2 lat temu

Silnik BMW B58 jest bez wątpienia jednym z najlepszych, jakie kiedykolwiek wyprodukowała ta marka. 3,0-litrowy, turbodoładowany sześciocylindrowy rzędowy silnik po raz pierwszy pojawił się w sedanie BMW 340i generacji F30 i od tego czasu stał się głównym silnikiem napędzającym markę. Jednak nie tylko BMW używa B58. Jest tak dobry, iż kilka marek faktycznie pożycza silnik B58 od BMW i używa go we własnych samochodach, z różnym skutkiem. Przyjrzyjmy się więc kilku z nich, aby zobaczyć, która marka najlepiej zapożycza silnik BMW.

Toyota Supra

OK, więc to wymaga gwiazdki. Tak, Toyota Supra wykorzystuje silnik B58, ale i tak Supra została w większości opracowana przez BMW, obok obecnego Z4. Mimo to jest to inna marka, która wykorzystuje silnik BMW B58, więc to się liczy. A Supra używa tego. Dzięki turbo-I6 Toyota Supra jest zdumiewająco szybka, zdolna do osiągnięcia 60 mil na godzinę w mniej niż cztery sekundy i robi przy tym fantastyczny hałas. W Suprze B58 robi to samo, co w BMW M Performance: 382 KM i 369 Nm momentu obrotowego i jest sparowany z ośmiobiegową automatyczną lub sześciobiegową manualną. Jak na ironię, BMW choćby nie oferuje B58 z instrukcją, dopóki nie włoży jej do Z4 M40i.

Ineos Grenadier

Ten jest daleko poza lewym polem. Ineos Grenadier to terenowy, wytrzymały, oldschoolowy SUV zaprojektowany przez start-upowego producenta samochodów i wykorzystuje silnik B58. Chociaż jego stan dostrojenia jest nieco niższy niż w przypadku innych zastosowań silnika B58, przy mocy 283 koni mechanicznych i momencie obrotowym 332 lb-ft. Chociaż prawdopodobnie wynika to z tego, iż jest bardziej przeznaczony do powolnej, stabilnej jazdy w terenie niż do pełnej wydajności. Więc jego melodia jest prawdopodobnie zamierzona, a nie BMW po prostu nie pozwalając Ineosowi uzyskać wersji z pełną fasolą. Wykorzystuje również ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów, ale jako samochód terenowy ma napęd na cztery koła i sprytnie blokowane dyferencjały.

Morgan plus sześć

Morgan Plus Six to moja ulubiona aplikacja B58, mimo iż nigdy jej nie prowadziłem. Powodem jest to, iż jestem frajerem dla klasycznych brytyjskich roadsterów, zwłaszcza gdy wyglądają tak dobrze jak Morgan Plus Six. Ponadto jest wyposażony w fantastyczne B58 BMW, opcjonalną sześciobiegową manualną skrzynię biegów i euforia z jazdy z otwartym dachem. Gdybym miał wybrać tylko jeden samochód do jazdy po raz ostatni, ostatni zbiornik paliwa, Morgan Plus Six z instrukcją obsługi znalazłby się na krótkiej liście.

Idź do oryginalnego materiału