Koreański luksus w Grupie Plichta. Samochody Genesis trafiły do oferty dealera

1 rok temu

Genesis Motors to południowokoreański producent samochodów Premium, należący do Hyundai Motor Group. Kiedyś auta tej marki były modelami tego koncernu, jednak od 2015 roku Genesis stał się odrębną, luksusową marką, która trafia przede wszystkim na rynek azjatycki, amerykański i bliski wschód. Kilka sztuk tych samochodów pojawiło się w ostatnich dniach w ofercie samochodów używanych w Grupie Plichta. Pochodzą one z rynku niemieckiego, ale to nie pierwszy przypadek debiutu nowej, azjatyckiej marki w Trójmieście. Plichta Electric na przestrzeni ostatniego roku wprowadziła do Trójmiasta już między innymi takich producentów jak SERES, MAXUS czy SKYWELL. Czy teraz czas na luksus z Korei?

Biorąc pod uwagę wizjonerstwo i wirtuozerię założyciela Grupy Plichta, trudno mówić tu o przypadku, a sprowadzenie tych kilku egzemplarzy Gesnesis’a to prawdopodobnie strategiczne i przemyślane działanie, mające na celu przetestowanie potencjalnego popytu na tego typu samochody. Pomorski gigant motoryzacyjny jest od niedawna przedstawicielem marki Kia, Jaguar i Land Rover oraz Forda, tym samym coraz bardziej wykracza poza utarty schemat łączenia go tylko z Grupą Volkswagena, chociaż ta pozostaje trzonem działalności Grupy.

Genesis w Europie dostępny jest w Niemczech, Szwajcarii i Wielkiej Brytanii. W Polsce, przez krótki okres, oferowany był pierwszy model sygnowany tą nazwą, jeszcze pod marką Hyundai. Nie osiągnął on jednak spektakularnego sukcesu i widywane na naszych drogach egzemplarze uchodzą za “egzotyki”.

Aktualna gama modelowa Genesis obejmuje kilka modeli: G70 to model segmentu D występujący w wersji sedan oraz kombi, G80 to duża limuzyna segmentu E, topowy G90 to już najwyższa klasa. Ponadto dostępne są SUV’y: GV60, GV70 i GV80.

Do oferty Grupy Plichta trafiły dwa egzemplarze G70 w wydaniu kombi, dwa SUV’y GV70 oraz limuzyna G80. Co ciekawe, trójmiejska firma odpowiada za nieoficjalne “wprowadzenie” nowej marki do Polski od strony formalnej. Wynikło to z faktu, iż Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców nie miała w swojej bazie Genesis’a jako producenta, pojawił się więc problem z rejestracją sprowadzonych pojazdów. Podobnie sytuacja miała się z ubezpieczycielami oraz firmami leasingowymi. Wreszcie, najpopularniejszy w Polsce portal z ogłoszeniami motoryzacyjnymi miał zakładkę np. Bugatti, Koenigsegg, ale nie miał… Genesis’a. To pracownicy działu samochodów używanych Grupy Plichta doprowadzili do “legalizacji” tych samochodów w Polsce.

Najtańszy z nich, G70 z 2-litrowym, benzynowym silnikiem o mocy 245 KM i napędem na 4 koła dostępny jest w cenie 232 900 zł. SUV’y GV70 (diesel 2.2, 209 KM i 2.5 benz. 305 KM) to wydatek 281 900 zł lub 318 900 zł. Limuzyna G80 z silnikiem benzynowym 2.5 o mocy 305 kosztuje 332 900 zł. Samochody pochodzą z lat 2021-2022 i mają przebiegi od 1000 do 35 000 km.

Czy Genesis miałby szanse na sukces nad Motławą?

Samochody zwracają na siebie uwagę stylistyką – to inny styl, niż reprezentują modele europejskie. Ponadto dysponują atrakcyjnym wykończeniem i wysoką jakością montażu. Dla niektórych przekonująca może też być klasyczna technologia napędowa, bez hybrydyzacji.

Idź do oryginalnego materiału