Konkurent Toyoty płynie na fali popularności na najbardziej wymagającym rynku. Luksusowy SUV pozostawia rywali daleko w tyle

7 godzin temu

Nie jest tajemnicą, iż jeżeli chodzi o wielkość rynku, to nie Europa dla wielu marek jest wyznacznikiem sporych dochodów. Niezależnie od popularności modeli Toyoty na Starym Kontynencie nie udało jej się zarobić w Chinach. Podobnie jak Volkswagenowi, Hondzie i wielu innym. Dlatego wielu zastanawia się jakim cudem SUV amerykańskiej marki dokonał niemożliwego.

Rok 2024 to spadek sprzedaży Toyoty w Chinach i setki milionów dolarów zysku Forda

Wiadomo, iż Toyota podobnie jak Volkswagen i wielu innych nie była w stanie zbyt wiele sprzedać w Chinach. Tymczasem Ford dokonał sprzedażowego cudu i pomimo licznych zachęt rządowych przyznanych markom krajowym zakończył 2024 rok zarobkiem na poziomie ok. 600 milionów dolarów.

Amerykańska marka zwykle nie chwali się głośno zyskami w podziale na regiony, ale trudno zachować tak spektakularny sukces tylko dla siebie. Prezes firmy Jim Farley poinformował o tym na Salonie Samochodowym w Detroit, ale nie ujawnił, w jaki sposób Ford zaczarował tak wymagający i konkurencyjny rynek. Wydaje się, iż kluczem do sukcesu są partnerstwa amerykańskiego producenta w Chinach.

Nie jest tajemnicą, iż Ford ma w tej chwili dwie spółki joint venture w Chinach: Changan Automobile, zwane Changan Ford (w skrócie CAF) i Jiangling Motors, zwane JMC. Pierwsza z nich produkuje kilka modeli wyłącznie na rynek chiński. W ofercie jest m.in. Kuga i Mondeo (odpowiedni modelu Fusion). Druga ma w ofercie m.in. SUV-a szytego na miarę rywali z kraju Smoka.

SUV 2024 Lincoln Nautilus

Lincoln Nautilus to średniej wielkości SUV, który jest chińską gwiazdą oferty Forda

Nie jest tajemnicą, iż Ford postarał się o względy chińskich klientów, co procentuje jego udziałami w chińskim rynku. SUV Lincoln Nautilus, którego produkuje Changan Ford, doczekał się już drugiej generacji w Chinach, bo podoba się Chińczykom. To cud biorąc pod uwagę dopłaty, jakie oferują do swoich modeli krajowi producenci tj. BYD, czy Chery. Amerykański producent ma tę zaletę, iż przechwycił chiński trend na luksusowe samochody typu SUV z zaawansowanymi technologicznie wnętrzami.

Ten luksusowy średniej wielkości SUV z napędem 4×4 zaczyna się w Chinach od 325 800 juanów (ok. 185 tys.zł). Wersja hybrydowa startuje zaś od 365 800 juanów (ok. 208 tys. zł). Model podstawowy wyposażony jest w 2,0-litrowy silnik turbo. Wariant hybrydowy dysponuje mocą 310 koni mechanicznych. Ten wybiera 44% klientów Forda w Ameryce Północnej. Najtańszy poziom wyposażenia posiada m.in.:

– 19-calowe felgi aluminiowe wysokiej jakości z połyskiem,
– dwustrefową, elektroniczna, automatyczna klimatyzację z monitorowaniem jakości powietrza,
– dwa 23,6-calowe ekrany surround 4K o ultrawysokiej rozdzielczości,
– ekran dotykowy o przekątnej 11,1 cali,
– reflektory LED, z tyłu typu Super Red (z 3 efektami animacji),
– elektrycznie otwieraną klapę bagażnika,
– system dźwiękowy Lincoln Premium (9 głośników),
– komplet systemów bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy.

Toyota odnotowała 9% spadek sprzedaży w Chinach w 2024 r . To jednak kilka w porównaniu do spadku sprzedaży, jaki odnotowała japońska Honda (46%). Starty odnotował także Hyundai. Ten jednak tworząc z Chińskim BAIC spółkę joint venture o wartości 1,1 miliarda dolarów (Beijing Hyundai Motor Co), ma nadzieję zatrzymać tendencję spadkową sprzedaży w Chinach.

Lincoln Nautilus 2024

Źródło: Autoblog, Lincoln China

Idź do oryginalnego materiału