Koncepcje Jeepa Safari na nowo wyobrażają sobie przygodę w terenie

1 rok temu

Easter Jeep Safari to coroczne wydarzenie w Moab w stanie Utah, podczas którego projektanci Jeepa prezentują swoją kreatywność, opracowując koncepcje przygotowane do jazdy terenowej. Na 57. coroczne Easter Jeep Safari w 2023 r. oferta obejmuje siedem koncepcji, w tym przerobiony na hybrydę Jeep Cherokee z 1978 r. Restomod i kamper Grand Wagoneer Overland. Cztery z siedmiu koncepcyjnych pojazdów są wyposażone w zelektryfikowane układy napędowe, co świadczy o planach producenta na przyszłość. Najważniejsze wydarzenia Jeep Safari 2023 to:

Koncepcyjny Jeep Cherokee 4xe z 1978 roku

Ta koncepcja obejmuje nowoczesny, hybrydowy układ napędowy typu plug-in, przeniesiony z nowego Wranglera 4xe. Układ napędowy obejmuje turbodoładowany czterocylindrowy silnik o pojemności 2,0 litrów, dwa silniki elektryczne, akumulator i ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów. Dwudrzwiowy samochód terenowy z lat 70. został udoskonalony dzięki nowoczesnym terenowym przednim i tylnym zderzakom, reflektorom LED, zabytkowemu lakierowi oraz zestawowi 17-calowych kół typu „slotted mag” z 37-calowymi obręczami opony. Usunięto tylną kanapę, robiąc miejsce na czteropunktową klatkę bezpieczeństwa i pełnowymiarowe koło zapasowe. Tylne szyby boczne i tylna szyba również zniknęły, aby zapewnić wrażenia z jazdy terenowej pod gołym niebem.

Koncepcja Grand Wagoneer Overland

Ten koncept to wersja Overland Jeepa Grand Wagoneera 2023, która została przekształcona w żądnego przygód kampera. Masywny dachowy namiot RedTail Overland Skyloft z włókna węglowego ze zintegrowanymi panelami słonecznymi i oknami może pomieścić dwie osoby dorosłe w kontrolowanym klimacie. Kabina została również dostosowana, tworząc przytulny salon z pufami, poduszkami i dywanikami. Nadwozie ma odcień Industrial Green z brązowymi i czerwonymi akcentami, wyciągarkę Warn, światła laserowe zamontowane na zderzaku, zestaw 18-calowych felg aluminiowych z 35-calowymi oponami, przedłużenia błotników i zwiększony prześwit.


Koncepcyjny Jeep Wrangler Magneto 3.0

Ten w pełni elektryczny koncept „Magneto” oparty na Wranglerze jest bardziej wytrzymały, zdolny do jazdy w terenie i mocniejszy w porównaniu do swoich poprzedników. Nowy i wydajniejszy elektryczny układ napędowy wytwarza 650 KM i 900 Nm momentu obrotowego, chociaż kierowca może wybrać tryb niższej mocy z 285 KM i 273 Nm, aby oszczędzać energię. Dwustopniowa regeneracja mocy pozwala na jazdę w terenie jednym pedałem, podczas gdy osie Dynatrac 60 i Dynatrac 80, 40-calowe opony do jazdy po błocie i 3-calowy zestaw podnoszenia zapewniają, iż Wrangler jest nie do zatrzymania. W koncepcji zastosowano nadwozie typu pick-up z pojedynczą kabiną bez drzwi i niestandardowymi błotnikami. Grubsze słupki B zostały cofnięte o 60 mm, a otwory drzwiowe dłuższe o 15 cm ułatwiają dostęp do kabiny.

Koncepcja Jeepa Scramblera 392

Ta koncepcja jest hołdem dla kabrioletu Scrambler CJ-8 z 1981 roku. Przyjmuje bezdrzwiową konstrukcję pickupa z pojedynczą kabiną, która jest podobna do Magneto 3.0, ale niestandardowe nadwozie Sublime z zielonego włókna węglowego ma bardziej wyrzeźbiony profil, inny dach i lepiej zintegrowany słupek B. Pod maską koncepcyjnego Scramblera kryje się 6,4-litrowy Hemi V8, który wytwarza 470 KM i 470 Nm momentu obrotowego, jak w Wranglerze Rubicon 392. Pojazd jeździ na 20-calowych felgach z 40-calowymi oponami i jest wyposażony w system AccuAir Air zestaw zawieszenia, który zwiększa prześwit do 5,5 cala.

Koncepcyjny Jeep Wrangler Rubicon 4xe

Wrangler Rubicon 4xe Concept ma nowy „chromatyczny kolor magenta” z błyszczącymi czarnymi akcentami, a także wyciągarkę Warn Zeon i części American Expedition Vehicles (AEV). Koncept obejmuje również 17-calowe koła Borah z 37-calowymi oponami, terenowe przednie i tylne zderzaki oraz osłony mechanizmu różnicowego. W kabinie znajdują się skórzane fotele ze wstawkami w zwierzęce wzory, purpurowe akcenty i skórzana deska rozdzielcza. Pojazd jest napędzany przez seryjny układ hybrydowy typu plug-in 4xe.

Koncepcja wyjazdu Jeepa Wranglera Rubicon 4xe

Wrangler Rubicon 4xe Departure Concept łączy pięciodrzwiowe nadwozie z wrażeniem otwartej przestrzeni i szeroką gamą akcesoriów JPP by Mopar. Koncepcja obejmuje wyciągarkę Warn, płaskie rozbłyski błotników ze zdejmowanymi osłonami świateł do jazdy dziennej, montowane na dachu prostokątne światła LED TYRI, ślizgacze, rurowe drzwi, panele Molle zapewniające dodatkowe miejsce do przechowywania oraz tylną rurę na pełnowymiarowe koło zapasowe. Zewnętrzny odcień to Dark Harbor w połączeniu ze skórą nappa Acorn Squash i tapicerką ze skóry nappa w kolorze brązowym Carnegie Hall, białymi przeszyciami Serafil i akcentami w stylu Vintage Bronze. Pojazd jest również napędzany przez seryjny układ napędowy 4xe.

Jeep Gladiator Rubicon Sideburn Concept

Gladiator Rubicon Sideburn Concept jest napędzany 3,6-litrowym silnikiem Pentastar V6 i wyposażony w amortyzatory Bilstein Performance, 2-calowy zestaw podnoszący i 17-calowe koła HRE FT1 z 37-calowymi oponami BF Goodrich. Nadwozie jest pomalowane na kolor Solar Flash Yellow, z matowo-czarnym wykończeniem dachu, tylnego łóżka, błotników, zderzaków i akcesoriów. Koncepcja obejmuje rurową osłonę kratki, która służy również jako ławka, wspornik kończyn do kabli o dużej wytrzymałości, wyjmowane prostokątne światła LED TYRI oraz niestandardową konfigurację tylnego łóżka. W kabinie znajduje się ciemnoczerwono-brązowa tapicerka ze skóry Vienesse Relicate Nappa, akcenty Atomic Silver i trójwymiarowa mapa topograficzna Moabu na matowo-czarnej desce rozdzielczej.

Idź do oryginalnego materiału