
Czy SUV musi być ogromny i przestronny do granic możliwości? Pewnie zależy od tego, gdzie zadacie takie pytanie. W wielu miejscach na świecie większość odpowiedziałaby, iż tak. Natomiast u nas, w Europie – niekoniecznie. Znakomicie pokazuje nam to kierunek, w jakim zmieniał się ten segment na przestrzeni lat. SUV-y stawały się coraz mniejsze i mniejsze… a po chwili pojawiły się crossovery, którym w wielu przypadkach bliżej do miejskiego hatchbacka, niż do kuzyna terenówki.
Spis treści:
- Najmniejszy w gamie
- Silniki i spalanie
- Wyposażenie
- Obecne ceny
Audi musiało zdecydować się na tego SUV-a
Na samym wstępie podkreśliłem, jak bardzo na przestrzeni lat zmieniał się segment SUV-ów. Oczywiście w różnych częściach świata ewoluował w różny sposób. Natomiast w samej Europie chodziło m.in. o to, iż te auta się zmniejszały. Zmiany obrazuje chociażby to, co działo się w Audi. Niemiecki producent miał już w swojej gamie Q7 i Q5… natomiast gwałtownie okazało się, iż to za mało. Ludzie oczekiwali czegoś o mniejszych rozmiarach. Czegoś pokroju X1 w przypadku BMW – ten segment coraz bardziej zyskiwał na znaczeniu. Zresztą – później okazało się, iż potrzeba czegoś jeszcze mniejszego… i powstało Q2. Natomiast do tego momentu – do 2016 roku – to Q3 było najmniejszym SUV-em w ofercie Audi.
fot. Audi AGAudi Q3 w pierwszej generacji było oferowane z kilkoma różnymi silnikami. Te podstawowe do 1.4 oraz 2.0 TFSI o mocy od 150 do 220 koni mechanicznych. Była też wersja RS z silnikiem 2.5 TFSI o mocy choćby 340 koni – ale to już zupełnie inna półka cenowa. Fani diesla również mogli znaleźć tutaj coś dla siebie. Mowa oczywiście o kultowym 2.0 TDI o mocy od 140 do 184 koni mechanicznych. Warto podkreślić, iż silniki te – pomimo faktu, iż były całkiem dynamiczne, były również oszczędne. W przypadku diesli niektóre raporty wskazują wyniki spalania poniżej bariery 5 litrów.
Ile dziś kosztuje?
Audi Q3 cieszy się w Polsce bardzo dobrymi opiniami i ocenami. Ludzie zwracają uwagę głównie na kwestie mechaniczne i doceniają tu nie tylko silniki, ale również układ jezdny i skrzynie biegów – to najczęściej wymieniane zalety na portalu „Autocentrum”. Natomiast bardzo często mówi się też o tym, iż na tle konkurencji Audi Q3 jest opcją najbardziej „premium”. Ma solidne wnętrze wykończone trwałymi i jakościowymi materiałami. Oferuje wysoki komfort podróżowania, jest niezawodne a w wielu wersjach wyposażone w napęd na cztery koła.
fot. Audi AGWśród wad ludzie często wymieniają przestrzeń na tylnej kanapie oraz ograniczone miejsce w bagażniku. Z drugiej strony, przecież to Q3 – to miał być z założenia samochód mniejszy od dostępnych już w ofercie Q5, czy Q7. Przez lata był najmniejszym SUV-em w gamie Audi. Kupując taki samochód trzeba mieć tego świadomość. I biorąc pod uwagę fakt, jaką pozycją cieszy się ten model i jak dobrze przez cały czas się sprzedaje – zarówno nowy, jak i używany – ludzie zdają sobie jednak sprawę z tego, co kupują. Dziś używane Q3 bez większego problemu znajdziemy za mniej, niż 40 tysięcy złotych.
Zdjęcia: Audi AG

3 godzin temu











