Ponad 40 lat temu kamper marki Mercedes-Benz przybrał imię weneckiego odkrywcy – Marco Polo. Ten wyjątkowy model miał swoją premierę w 1984 roku, a jego bazą był wówczas pojazd dostawczy T1. Od tego czasu Marco Polo zapewnił wielu obieżyświatom wspaniałe wspomnienia z podróży – od Europy po Azję. Przez wszystkie te lata także ewoluował – pod względem funkcjonalności, komfortu i stylu. Dzisiaj, bazując na najnowszej Klasie V jest nadzwyczaj komfortowym środkiem transportu, który zapewnia wyjątkową swobodę podróżowania.
Dwa egzemplarze tego nieczęsto spotykanego modelu czekają na wydanie w salonie Mercedes-Benz Grupa Wróbel w Będzieszynie koło Gdańska.




Komfortowa limuzyna na co dzień, luksusowa sypialnia na weekend
Atutem Marco Polo jest jego użyteczność na co dzień. Po pierwsze, samochód można traktować jako osobowy dla 4 lub choćby 6 pasażerów. Każdy z podróżnych może liczyć na przestrzeń i komfort. Ponadto, wymiary odpowiadające dużym SUV’om, sprawiają, iż możliwie jest używanie samochodu w ruchu miejskim, a choćby w podziemnych parkingach i parkowanie w przydomowych garażach. To przewaga nad większymi kamperami, np. bazującymi na modelu Sprinter, które głównie z racji wysokości nadwozia, ale także długości mogą być uciążliwe w ruchu miejskim.
Pneumatyczne zawieszenie umożliwia ni etylko podniesienie nadwozia, zwiększając prześwit, ale także wypoziomowanie samochodu, gdy stoi na nierównym terenie. Możliwości „terenowe” zwiększa też dostępny napęd na 4 koła.
I właśnie wtedy, kiedy zajdzie taka potrzeba, Marco Polo przemienia się w luksusową sypialnie na kołach, umożliwiając biwakowanie w dowolnym miejscu.
W tym Mercedesie przenocować mogą 2 lub opcjonalnie 4 osoby. Standardowo po rozłożeniu kanapy oraz połączeniu jej z materacem, dając całościowo 1,93 x 1,35 metra przestrzeni do spania i opcjonalnie na łóżku rozkładanym „w namicie” na dachu o wymiarach 2,05 x 1,13 metra.



Ponieważ jest to kamper, Marco Polo dysponuje zabudową kuchenną. Są tez liczne schowki i szafki oraz dwie szuflady pod kanapą. Pod szklaną pokrywą, która może służyć jako blat roboczy, ukryte są dwupalnikowa kuchenka gazowa, zlew oraz lodówka. Do kabiny można się dostać przez przesuwne drzwi po obu stronach samochodu. Warto tez dodać, iż dwa przednie fotele są obrotowe.
Dodatkowo dostępne są też liczne akcesoria kempingowe – takie jak np. markiza zewnętrzna, dzięki której można dodatkowo powiększyć przestrzeń salonu.
Ponadto, opcje, które warto rozważyć, to składany stolik z tyłu oraz zewnętrzne złącze zasilania i dodatkowe ogrzewanie.
Mercedes-Benz Klasy V w wydaniu Marco Polo dostępny jest w bazowej wersji od 325 928 zł.








