Kompaktowy Hyundai zmienia zasady gry. Nówka za 79 900 zł

6 dni temu

Taka oferta może być wręcz szokująca choćby dla chińskiej konkurencji. Producent z Korei Południowej postanowił pokazać, iż można sprzedawać auta jeszcze taniej. Kompaktowy Hyundai w tej cenie nie ma praktycznie żadnej konkurencji. Ten model cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem w naszym kraju.

Sprawdzona konstrukcja

To doskonale znany model, który jest częstym wyborem zarówno klientów indywidualnych, jak i flotowych. Potrafi świetnie łączyć rodzinny charakter z ekonomicznością. Właśnie dzięki tej mieszance zdobył popularność. Przez wielu jest określany jako azjatycki odpowiednik Volkswagena Golfa.

Kompaktowy Hyundai ma już duży bagaż doświadczeń rynkowych. Jego aktualne wydanie jest na rynku od 2016 roku, co oznacza, iż zbliża się do dekady. Auto ma za sobą kilka mniejszych lub większych aktualizacji, ale to wciąż ta sama konstrukcja.

Hyundai i30 Pure – przód, fot. Hyundai

Klienci doceniają udany, konserwatywny design, który skutecznie opiera się próbie czasu. Na tle takich rywali, jak Kia K4 czy Peugeot 308 prezentuje się już leciwie, ale nie wszyscy kierowcy chcą przyciągać uwagę na drodze.

Projekt wnętrza też ma już swoje lata, ale wyróżnia się naprawdę wysokim poziomem ergonomii. Poza tym, są tu nowoczesne instrumenty pokładowe, które zapewniają komfort użytkowania. o ile chodzi o przestronność, to nie ma powodu do narzekania. Cztery osoby i bagaże zmieszczą się bez problemu.

Kompaktowy Hyundai z podstawowym napędem

Spora liczba klientów wybiera ten model z bazowym silnikiem. To wolnossąca konstrukcja o pojemności 1,5 litra. Tak naprawdę tylko nieliczni konkurenci mają taki rodzaj jednostki w gamie. zwykle pracuje on w układzie hybrydowym, czego przykładem jest Toyota Corolla.

W tym przypadku jednak nie ma żadnego elektrycznego wsparcia. To konwencjonalny układ uzupełniony sześciobiegową skrzynią manualną oraz napędem na przednią oś. Oddaje do dyspozycji 96 koni mechanicznych i 139 niutonometrów.

Hyundai i30 Pure – tył, fot. Hyundai

Taka konfiguracja według producenta przyspiesza do 100 km/h 13,4 sekundy i pozwala rozpędzać się do 178 km/h. Dynamika jest przeciętna i raczej sprosta oczekiwaniom jedynie tych użytkowników, którzy mają spokojny styl jazdy albo poruszają się głównie po mieście.

Jeżeli chodzi o zużycie paliwa, to kompaktowy Hyundai pali około 7 litrów w cyklu mieszanym. Marka twierdzi, iż układ jest dobrze przystosowany do instalacji LPG, co może znacząco obniżyć koszty tankowania.

Co oferuje nowy Hyundai i30?

Prezentowana oferta dotyczy wyprzedaży rocznika 2024, co oznacza, iż podaż jest mocno ograniczona. W nowszych egzemplarzach nie ma już 96-konnego silnika, dlatego warto się pospieszyć, jeżeli ktoś oczekuje taniej i prostej eksploatacji.

Hyundai i30 Pure – wnętrze

Za 79 900 złotych można nabyć egzemplarz z wyżej wymienionym układem napędowym. Jak już wspomnieliśmy, będzie on akceptowalny głównie w mieście. Kompaktowy Hyundai w bazowej wersji Pure ma też przyzwoite wyposażenie. W jego skład wchodzą m.in.:

  • wybrani asystenci jazdy
  • kolumna kierownicy regulowana w dwóch płaszczyznach
  • reflektory full LED
  • elektrycznie sterowane szyby z przodu
  • skórzana kierownica
  • klimatyzacja
  • tempomat
  • dotykowy ekran multimedialny (10,25 cala)
  • lakier Engine RED

Taka lista z pewnością może zadowolić pragmatycznych klientów, którzy nie chcą dopłacać do rzadko używanych opcji. Hyundai i30 wciąż stanowi ciekawą alternatywę dla nowszych konkurentów. Warto skorzystać z aktualnej oferty, która wygląda bardzo okazyjnie – choćby na tle MG czy Jaecoo.

Idź do oryginalnego materiału