
Tegoroczny wrzesień okazał się najlepszym w historii notowań PZPM – ubiegłoroczny rekord został poprawiony aż o 20%. Liderem rynku pozostaje Toyota, a najpopularniejszym modelem – Corolla. Bardzo mocno wzrosła sprzedaż samochodów z Chin.
Kolejne dobre informacje z polskiego rynku samochodów osobowych. Według najnowszych notowań Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego wrzesień był trzecim z rzędu miesiącem, w którym liczba rejestracji nowych samochodów osobowych wzrosła w tempie dwucyfrowym.
We wrześniu br. zarejestrowano 49 853 nowe samochody osobowe, więcej aż o 8392 szt., czyli +20,2%, niż we wrześniu 2024 r. (to rekordowy wynik w historii notowań prowadzonych przez PZPM). To przy okazji więcej o 7374 szt. (+17,4%) niż w sierpniu br.
https://magazynauto.pl/wiadomosci/sprzedaz-nowych-aut-w-europie-po-osmiu-miesiacach-2025-roku,aid,5581Dziewięć miesięcy za nami
Od stycznia do końca września 2025 r. zarejestrowano łącznie już 427 908 szt. nowych samochodów osobowych, więcej o 29 277 egzemplarzy niż w tym samym okresie 2024 r. (+7,3%). Z tego marki premium sprzedały 112 137 szt. (+7,2% rok do roku), zaś popularne – 315 771 szt. (+7,4%).
W ogólnym rankingu marek liderem pozostaje Toyota, która zarejestrowała 68 639 szt. (notując jednak wyraźny spadek popytu: -7,5%), uzyskując tym samym 16% udziału w rynku. Na drugim miejscu plasuje się Skoda, (45 527 szt.; +5,8%; 10,6% udziału w rynku). Najniższy stopień podium przypadł Volkswagenowi (30 796 szt.; +15,9%; 7,2% udziału).
Warto wspomnieć także o markach chińskich. Jak podaje Samar, zarejestrowały one od stycznia do końca września br. aż 28 945 samochodów, podczas gdy w tym samym okresie ub.r. było to zaledwie 5737 szt. (wzrost wyniósł zatem 404,5%). W efekcie firmy z Państwa Środka odpowiadają za 6,76% wszystkich rejestracji nowych aut w tym czasie.
Najpopularniejszymi chińskimi markami w Polsce są: MG (10 152 szt.; ogólnie zajmuje miejsce 14.), Omoda (5189 szt.; 22. miejsce) i Jaecoo (4252 szt.; pozycja 23.).
https://magazynauto.pl/wiadomosci/jaecoo-5-i-hybrydowa-omoda-5-juz-do-kupienia-w-polsce-ceny-i-wyposazenie,aid,5608Klienci instytucjonalni najchętniej wybierali marki: Toyota (45 664; -6%), Skoda (36 094; +17%) oraz BMW (19 904; +11%) natomiast nabywcy prywatni – Toyota (22 975; -10%), Kia (11 809; -2%) oraz Volkswagen (11 197; +30%).
W rankingu modeli od początku roku 2025 r. na pierwszym miejscu niezmiennie plasuje się Toyota Corolla (18 044 szt.), drugą pozycję zajmuje Skoda Octavia (14 871 szt.), zaś trzecie miejsce – Toyota C-HR (10 973 szt.).
Firmy najczęściej decydują się na Toyotę Corollę (16 054 szt.), Skodę Octavię (13 011 szt.) oraz Hyundaia Tucsona (5872 szt.). Z kolei klienci indywidualni najchętniej wybierali Kię Sportage (5967 szt.), Toyotę C-HR (5338 szt.) oraz Toyotę Yaris Cross (4979 szt.).
„Wtyczkowozy” zyskują najbardziej
Ciekawie prezentują się dane dotyczące napędu zarejestrowanych pojazdów. Pod względem udziału w całości rejestracji od stycznia do końca września prezentują się one następująco (w nawiasach: procentowa różnica w liczbie zarejestrowanych aut z danym napędem – I-IX 2025 do I-IX 2024 r.)
- Auta z silnikami benzynowymi: 31,1% (-7,1%)
- Auta z silnikami spalinowymi z instalacją MHEV: 25,4% (+9,6%)
- Auta hybrydowe: 22,1% (+7,6%)
- Auta z silnikami Diesla: 7,4% (-7,7%)
- Auta elektryczne: 6,0% (+106,7%)
- Auta hybrydowe z napędem hybrydowym typu plug-in: 5,0% (+97,9%)
- Auta z silnikami zasilanymi LPG: 2,9% (+16,9%)
Warto zauważyć, że wszystkie pełne hybrydy oraz 78% aut z instalacją mikrohybrydową (MHEV) miało pod maskami silniki benzynowe. W 22% miękkich hybryd pracuje silnik Diesla natomiast wśród hybryd PHEV ten odsetek wynosi tylko 2,7%. Po zliczeniu wszystkich samochodów z silnikami spalinowymi (klasyczne oraz hybrydy) to auta z jednostkami benzynowymi stanowiły 78% rynku, a wysokoprężnymi – 13%.
Poniżej – najpopularniejsze marki i modele w Polsce po trzech kwartałach 2025 r.
Top 10: najpopularniejsze marki nowych samochodów osobowych w Polsce w 2025 r. (I-IX 2025 r; dane: PZPM)
Toyota | 68 639 | -7,5 |
Skoda | 45 527 | +5,8 |
Volkswagen | 30 796 | +15,9 |
Kia | 23 363 | -5,3 |
BMW | 22 548 | +12,9 |
Hyundai | 21 532 | -4,9 |
Audi | 21 452 | +0,7 |
Mercedes | 21 207 | +1,1 |
Dacia | 15 866 | +20,4 |
Renault | 15 091 | +4,3 |
Top 10: najpopularniejsze modele nowych samochodów osobowych w Polsce w 2025 r. (I-IX 2025 r; dane: PZPM)
1. Toyota Corolla

2. Skoda Octavia

3. Toyota C-HR
Toyota Corolla | 18 044 | -7,3 |
Skoda Octavia | 14 781 | +2,1 |
Toyota C-HR | 10 973 | +11,4 |
Kia Sportage | 10 381 | +1,6 |
Toyota Yaris Cross | 9745 | -15,8 |
Hyundai Tucson | 8771 | -8,5 |
Toyota Yaris | 8080 | -22,8 |
Volkswagen T-Roc | 7294 | +18,1 |
Toyota RAV4 | 6726 | -25,5 |
Dacia Duster | 6371 | -7,9% |