Kolejna nowa droga otwarta. Gdzie powstała?

2 tygodni temu

Jednojezdniowy odcinek obwodnicy Ostrowca Świętokrzyskiego (klasa GP – główna ruchu przyspieszonego) powstał w ciągu drogi krajowej nr 9. Poprowadzony został dwoma mostami i wiaduktem, a trzy kolejne obiekty mostowe zbudowano nad nią. W ramach całej inwestycji na głębokość 6-8 m zainstalowano około 2 tys. pali stabilizujących podłoże gruntowe.

Nowym odcinkiem #DK9 #obwodnicaOstrowcaŚwiętokrzyskiego podróżujemy płynnie i bezpiecznie bez zatrzymywania się na skrzyżowaniach czy światłach. Ruch lokalny obsługują wybudowane drogi dojazdowe @GDDKiA @MI_GOV_PL @GDDKiA_Kielce #ŁączymyPolskę #FunduszeUE pic.twitter.com/oelqasCD8O

— GDDKiA Kielce (@GDDKiA_Kielce) April 11, 2024

Odcinek obwodnicy zaprojektowano w nowym śladzie – od węzła na skrzyżowaniu z DW755 do ul. Opatowskiej, która jest tzw. wylotówką z Ostrowca w kierunku Opatowa i Rzeszowa. Do zadania wykonawcy należało także m.in. wykonanie punktu do ważenia pojazdów dla Inspekcji Transportu Drogowego.

Wartość kontraktu wyniosła 52,9 mln zł. Inwestycję prowadzono w formule „projektuj i buduj”. Warto podkreślić, iż wcześniej zgodę na użytkowanie wydano dla części obwodnicy w obrębie przebudowanego węzła Brezelia.

Obwodnica Ostrowca Świętokrzyskiego – kilka lutowych zdjęć z budowy odcinka

Przeczytaj także: GDDKiA. Nowa obwodnica. Zaczyna się etap „projektuj”

Idź do oryginalnego materiału