Audi poszerza swoją ofertę modelową A6 o klasyczną limuzynę klasy biznes. Wyznacza ona nowe kierunki w dziedzinie stylistyki i aerodynamiki oraz sprawia, iż innowacje i komfort w luksusowym segmencie klasy wyższej są odczuwalne w każdym detalu. Współczynnik oporu powietrza wynoszący 0,23 Cx to najlepszy wynik dla modelu produkcyjnego z silnikiem spalinowym w historii Audi. Nowoczesne silniki benzynowe i wysokoprężne z technologią mild hybrid MHEV plus zapewniają zwiększoną wydajność przy lepszych osiągach. Dzięki zaawansowanym rozwiązaniom w zawieszeniu, A6 Limousine* zachwyca swoimi adekwatnościami w codziennej jeździe i na długich trasach: zarówno adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne, jak i skrętna tylna oś w najwyższym stopniu łączą komfort jazdy i zwinne prowadzenie.
Nadwozie nowego A6 Limousine* ma wyraźną formę i jest funkcjonalne. Oszczędna, typowa dla marki stylizacja łączy elegancję i sportowy charakter. Linia górnego konturu okien nadaje śmigłej sylwetce wyjątkowego charakteru. Wyrazisty przód ze smukłymi reflektorami i wyraźnie wyeksponowanymi pierścieniami Audi definiuje nisko umieszczona osłona Singleframe. Za nią kryją się zaawansowane rozwiązania związane z przepływem powietrza. Najważniejszym elementem dla aerodynamiki z przodu są boczne wloty powietrza, zoptymalizowane pod względem formy i funkcji. Tak zwane „kurtyny powietrzne” zapewniają lepszy przepływ powietrza i nadają biznesowej limuzynie wyrazistego wyglądu. Ponadto spoiler w przednim zderzaku zmniejsza siłę nośną na przedniej osi i, wraz z osłonami na podwoziu, zapewnia kontrolowany przepływ powietrza pod pojazdem.
Podobnie jak przód, wydłużony i lekko wznoszący się tył również emanuje klasą. Dwa tylne światła z precyzyjną grafiką i ciągłym pasem świetlnym nadają nowemu A6 Limousine* wyrazistego charakteru, podobnie jak pionowe światło hamowania.
Kształt nadwozia również znacząco przyczynia się do wybitnej aerodynamiki pojazdu. Ostre wygięcie pokrywy bagażnika, wraz z wgłębieniem przed nią, tworzy optymalne zakończenie przepływu. W połączeniu z dużym, szerokim dyfuzorem, uzyskuje się idealną równowagę między siłą nośną na tylnej osi a oporem powietrza, co poprawia dynamikę jazdy.
Z opcjonalnym pneumatycznym zawieszeniem z adaptacyjnym sterowaniem, A6 Limousine* doskonale łączy sportowy charakter z komfortem. Oprócz regulacji wysokości nadwozia i charakterystyki amortyzacji, ten system zawieszenia pneumatycznego oferuje również dodatkową zaletę w kwestii aerodynamiki. W porównaniu ze standardowym zawieszeniem, pojazd jest o 20 milimetrów niższy w trybie normalnym. W trybie dynamicznym, wysokość jazdy jest obniżana o kolejne 10 milimetrów dla uzyskania sportowych wrażeń z jazdy. Aby zmniejszyć opór powietrza, A6 Limousine* wykorzystuje niski poziom choćby przy wysokich prędkościach w trybach zrównoważonym i efektywnym.
Opcjonalna skrętna tylna oś poprawia zwrotność i precyzję prowadzenia. W połączeniu ze sztywniejszym progresywnym układem kierowniczym, uzyskuje się znacznie lepszą i bardziej bezpośrednią reakcję układu kierowniczego ze zwiększonym sprzężeniem zwrotnym z drogi. Przy niskich prędkościach skrętna tylna oś skręca koła tylne do pięciu stopni w kierunku przeciwnym do kół przednich, poprawiając zwrotność w ruchu miejskim i ciasnych zakrętach. Przy średnich i wyższych prędkościach, tylne koła skręcają w tym samym kierunku, co skutkuje stabilnym i jeszcze bardziej precyzyjnym prowadzeniem.
Układy napędowe z technologią mild hybrid MHEV plus odgrywają główną rolę w wyjątkowych wrażeniach z jazdy. Oprócz czterocylindrowego silnika 2.0 TDI o mocy 204 KM (łączne zużycie paliwa w l/100 km: 5,6–4,8; łączna emisja CO₂ w g/km: 146–126; klasa CO₂: E–D), również sześciocylindrowy silnik 3.0 TFSI o mocy 367 KM (łączne zużycie paliwa w l/100 km: 7,8–6,7; łączna emisja CO₂ w g/km: 177–153; klasa CO₂: G–E) wyposażono w ten rodzaj częściowej elektryfikacji. System MHEV plus wspomaga silnik spalinowy, poprawia osiągi i komfort jazdy oraz zmniejsza emisję CO₂. Umożliwia także parkowanie i manewrowanie korzystając wyłącznie z napędu elektrycznego. A6 Limousine* porusza się również na napędzie elektrycznym podczas powolnej jazdy w mieście, w korkach lub poza miastem, na przykład podczas toczenia. Ponadto technologia MHEV plus generuje dodatkowy moment obrotowy do 230 Nm i moc do 24 KM podczas ruszania lub wyprzedzania. Podczas hamowania odzyskiwane jest do 25 kW energii.
Izolacja akustyczna wewnątrz A6 Limousine* została ulepszona o 30 procent w porównaniu z poprzednikiem – co zwiększa komfort jazdy. Lepiej uszczelnione szyby i zoptymalizowane uszczelki drzwi zapewniają przyjemniejszą akustykę we wnętrzu; uszczelka pokrywy bagażnika również znacząco minimalizuje szum wiatru. Ponadto wszystkie opony o rozmiarze 19 cali lub większe są wyposażone w tzw. absorbery hałasu. Nowo opracowane tuleje mocowania silnika i skrzyni biegów zapewniają płynniejszą i cichszą jazdę.
Nowe A6 Limousine* będzie produkowane w Neckarsulm i sprzedawane na całym świecie. Można go zamawiać od połowy kwietnia 2025 roku. Z podstawowym silnikiem TFSI 150 kW (łączne zużycie paliwa w l/100 km: 7,8–6,9; łączna emisja CO₂ w g/km: 177–157; klasa CO₂: G–F), A6 Limousine* będzie kosztować od 55 500 euro. Dostawy do klientów rozpoczną się latem 2025 roku.
Poniżej znajdują się szczegółowe informacje o nowym Audi A6 Limousine.*
Döllner: „Wraz z A6 odnawiamy istotną serię modelową”
Prezes Audi Gernot Döllner: „Nowe Audi A6 Limousine* łączy elegancką, dynamiczną stylizację z wyjątkową aerodynamiką. Wydajne, a jednocześnie mocne układy napędowe i najnowocześniejsza technologia zawieszenia łączą sportowy charakter z wysokim poziomem komfortu, sprawiając, iż podróżowanie A6 jest doświadczeniem pierwszej klasy”. Wraz z tym modelem firma kontynuuje również ofensywę modelową która rozpoczęła się w 2024 roku. Modernizacja i odmłodzenie produktów są częścią Audi Agenda, dzięki której Audi pozycjonuje się na przyszłość w obliczu zintensyfikowanej konkurencji. „Wraz z A6 odnawiamy istotną serię modelową”, powiedział Döllner.
Podobnie jak nowe Q5 i A5, nowe A6 Limousine* również bazuje na platformie Premium Platform Combustion (PPC). Architektura elektroniczna Eł 1.2 zapewnia nowoczesną łączność, aktualizacje i funkcje cyfrowe we wszystkich nowych modelach.
Elegancka i dynamiczna: stylizacja zewnętrzna
Design nadwozia nowego Audi A6 Limousine* jest wyrazisty i funkcjonalny. Jego minimalistyczny wygląd łączy elegancję i sportowy charakter. Najważniejszą cechą designu jest linia górnej krawędzi okien, która płynnie i elegancko przechodzi od przednich szyb bocznych do stałej tylnej szyby. To typowe dla Audi rozwiązanie podkreśla opływowy kształt nadwozia A6 Limousine*. Rozległe powierzchnie w połączeniu z dynamicznymi liniami, które tworzą wybrzuszenia quattro wyraźnie są podstawowym elementem DNA designu Audi. W połączeniu z szerokim rozstawem kół cechy te ucieleśniają sportowy charakter samochodu.
Przód charakteryzuje się nisko umieszczoną osłoną Singleframe, która rozciąga się do dolnej krawędzi przedniego zderzaka. Wraz ze smukłymi reflektorami i wyraźnie wyeksponowanymi pierścieniami, nadaje A6 Limousine* wyrazistego, precyzyjnego i dystyngowanego wyglądu. Przestrzennie ukształtowane kurtyny powietrzne umieszczone pod reflektorami dodają zderzakowi sportowego charakteru.
Wyjątkowo wygląda też wydłużony i lekko wznoszący się tył, z wysoko umieszczonym logo. Dwa smukłe tylne światła z precyzyjną grafiką i ciągłym pasem świetlnym podkreślają szerokość pojazdu. Dzięki nim Audi A6 ma wyraźną prezencję na drodze. Efekt ten wzmacniają dodatkowo pionowe światła hamowania znajdujące się po bokach. Duży dyfuzor z rzucającą się w oczy listwą ozdobną integruje rury wydechowe z wyraźnie zaprojektowanymi prostokątnymi osłonami.
Cyfrowa i spersonalizowana: technologia oświetlenia
Zaawansowana technologia oświetlenia znacząco przyczynia się do zwiększenia bezpieczeństwa na drodze i jest istotną częścią DNA Audi. Nowe A6 Limousine* również odgrywa pionierską rolę w swojej klasie w tym obszarze.
Wygląd reflektorów i tylnych świateł jest całkowicie oparty na cyfryzacji, co daje kierowcom możliwość dostosowania wyglądu swojego A6 Limousine* do własnych preferencji. Jednocześnie cyfrowy wyświetlacz świetlny zapewnia innowacyjne funkcje, które poprawiają komunikację z innymi użytkownikami drogi. Technologia oświetlenia niezmiennie odzwierciedla też typową dla Audi estetykę.
Opcjonalne wyposażenie A6 obejmuje cyfrowe światła do jazdy dziennej LED składające się z 48 pojedynczych segmentów LED na reflektor. Opcjonalne reflektory LED Matrix to wykonane ze stali nierdzewnej ekrany z sześciokątnymi otworami, które skrywają cyfrowe światła do jazdy dziennej. Ta nowa stylizacja nadaje reflektorom jeszcze bardziej wyrazistego wyglądu.
Nowe A6 Limousine* oferuje łącznie siedem cyfrowych sygnatur świetlnych z przodu i z tyłu. Kilka z nich zaprojektowano jako aktywne, z poszczególnymi segmentami, które inteligentnie rozjaśniają się i przyciemniają. Dzięki temu kierowca może wybrać preferowany wzór świecenia reflektorów i świateł tylnych.
Cyfrowe tylne światła OLED drugiej generacji są opcjonalnie dostępne z tyłu A6 i w wyjątkowy sposób łączą wygląd oświetlenia z innowacyjną technologią. Osiem cyfrowych paneli OLED nadaje pojazdowi charakterystycznego, łatwo rozpoznawalnego wyglądu, a jednocześnie zwiększają bezpieczeństwo na drodze. Każda strona zawiera 198 segmentów OLED z cyfrowymi sygnaturami, z których niektóre są aktywne. Aktywne sygnatury sprawiają, iż światła wydają się ożywione dzięki ich ciągłemu ruchowi. Algorytm specjalnie opracowany dla tej funkcji tworzy nowy obraz z 396 segmentów OLED kilka razy na sekundę. Poszczególne segmenty współdziałają w taki sposób, iż ogólna intensywność światła nie zmienia się.
Wykrywanie bliskości i światło komunikacyjne w cyfrowym OLED 2.0 są istotnymi elementami służącymi dalszemu zwiększaniu bezpieczeństwa na drodze dzięki światła. Na przykład inni użytkownicy drogi otrzymują ostrzeżenie, jeżeli przed nimi jest wypadek lub awaria. W krytycznych sytuacjach drogowych lub w zwykłym ruchu, światło komunikacyjne w cyfrowych tylnych światłach OLED wyświetla określoną sygnaturę światła tylnego: oprócz zwykłej grafiki światła tylnego, osiem trójkątów służy do ostrzegania kierowców jadących z tyłu.
Dynamiczna estetyka to kwintesencja Audi – i robi wrażenie na kierowcy przy każdym dynamicznym efekcie świetlnym podczas odblokowywania lub wysiadania z pojazdu. Dzięki funkcji coming-home i leaving-home, poszczególne segmenty LED lub OLED są aktywowane w odstępach zaledwie kilku milisekund jeden po drugim, tworząc nową i futurystycznie wyglądającą sekwencję świetlną choćby podczas postoju.
Szeroki wybór: dwa warianty zewnętrzne, jedenaście kolorów, obręcze kół o wyrazistej stylizacji
W przeciwieństwie do standardowego wyposażenia, w przypadku którego A6 Limousine* celowo pokazuje dużo koloru nadwozia i aluminium, aby podkreślić swoją elegancję, wersja S line podkreśla sportowy charakter. Obszar wokół przednich wlotów powietrza, które są większe i podzielone na dwie części, jest wykończony matowym chromem antracytowym, podobnie jak szersze listwy progowe i listwa ozdobna wokół dyfuzora o bardziej sportowym wyglądzie. Czarna osłona Singleframe ma również bardziej wyrazistą formę, a pionowe ramy akcentują boczne kurtyny powietrzne w celu optymalizacji przepływu powietrza. Każdy z tych elementów podkreśla dynamiczny charakter A6 Limousine* S line.
Pakiet zewnętrzny w kolorze czarnym można dodać do wersji zewnętrznej S line jako opcję. Tutaj pierścienie Audi z przodu i z tyłu są wykończone w kolorze szary antracyt. Osłona Singleframe, listwa ozdobna dyfuzora, listwa progowa, klamki drzwi, listwy okienne, obudowy lusterek i relingi dachowe A6 Limousine* są wykończone w kolorze czarnym. Układ wydechowy również ma ciemne chromowane wykończenie rur wydechowych.
Kierowcy mogą wybierać spośród jedenastu kolorów dla A6, w tym lakieru jednolitego biały Arkona. Z kolei lakiery biały Glacier, czarny Mythos i szary Chronos są dostępne jako wykończenia metaliczne. Kolory czerwony Grenadine, srebrny Florett, niebieski Firmament i brązowy Madeira również są dostępne w ofercie. Wybór uzupełnia całkowicie nowy kolor zielony Midnight, a także niebieski Ascari i szary Daytona, które są dostępne wyłącznie dla pojazdów w wersji S line. „Edition one” to sportowy, limitowany i dostępny przez rok model specjalny w kolorze brązowy Madeira, połączony z czarnym pakietem zewnętrznym i 21-calowymi obręczami kół.
Jeśli chodzi o obręcze kół, Audi oferuje dla A6 Limousine* szeroki wybór progresywnych wzorów od 18 do 21 cali. Dla wersji S line standardem są 19-calowe koła. Dwie z pięciu 20-calowych obręczy i wszystkie 21-calowe pochodzą z Audi Sport, w tym 21-calowa obręcz o wieloramiennym wyglądzie w czarnym, metalicznym kolorze. Dostępne są również kute, 21-calowe obręcze, które jako jedyna w ofercie mają trójkolorowy wygląd.
Ponadto dostępne będą różne ekskluzywne opcje Audi, które umożliwiają jeszcze większą personalizację A6 Limousine*. Oprócz ekskluzywnych kolorów zewnętrznych, obejmują one również nowe kolory wnętrza i skóry.
Aerodynamika: najlepszy współczynnik oporu powietrza Audi z silnikiem spalinowym
Sportowy wygląd nowego Audi A6 Limousine* przyczynia się do jego wybitnej aerodynamiki, zapewniając współczynnik oporu powietrza (wartość Cx) wynoszący 0,23. Jest to najlepsza wartość dla jakiegokolwiek modelu seryjnego z silnikiem spalinowym w historii Audi. Kurtyny powietrzne są stosowane, aby zapewnić jak najgładszy przepływ powietrza wokół przednich kół i boków pojazdu. Zostały one zintegrowane z nową stylistyką A6 Limousine*. Dwa oddzielnie sterowane wloty powietrza chłodzącego za osłoną chłodnicy Singleframe stanowią element rozwiązań aerodynamicznych. Zapewniają one zoptymalizowany przepływ powietrza wokół komory silnika. Aby wykorzystać pełny potencjał tej technologii, Audi zoptymalizowało również uszczelnienie między zderzakiem a zespołem chłodzącym, zmniejszając straty przepływu powietrza w tym obszarze choćby o 70 procent. Aby to osiągnąć, elementy kontroli powietrza zostały znacznie usztywnione. Zintegrowane rozwiązanie dla wlotu powietrza i chłodzenia silnika również przyczynia się do poprawy przepływu powietrza wokół nadwozia. Ponadto spoiler przedni w przednim zderzaku zmniejsza siłę nośną na przedniej osi i zapewnia lepszy przepływ powietrza wokół podwozia, podobnie jak liczne osłony na spodzie pojazdu. Obejmują one spojlery kół i specjalne osłony na tunelu przekładniowym i tylnej osi.
Kształt tyłu lekko wznosi się na końcu, co jest kluczowym czynnikiem dla wybitnych adekwatności aerodynamicznych nadwozia A6 Limousine*. Ostry kąt krawędzi spoilera, wraz z wgłębieniem przed nim, tworzy optymalne zakończenie przepływu. W połączeniu z dużym, szerokim dyfuzorem, strefa zawirowań – czyli turbulencje przepływu powietrza przy i za tyłem – jest zminimalizowana i utrzymywana na optymalnym poziomie pod względem aerodynamicznym. Rezultatem jest idealna równowaga między siłą nośną na tylnej osi a oporem powietrza, co poprawia dynamikę jazdy.
Dopełnieniem zaawansowanej koncepcji aerodynamicznej są zoptymalizowane pod względem przepływu powietrza 18- i 19-calowe obręcze kół wykonane ze szlifowanego aluminium. Widoczna część obręczy jest błyszcząca, podczas gdy zamknięte sekcje, zaprojektowane w celu optymalizacji aerodynamiki, są czarne i niepostrzeżenie wtapiają się w cienie.
Aerodynamika i ogólna akustyka pojazdu nowego A6 Limousine* są również najwyższej klasy. Na przykład wyciszenie wnętrza w pojeździe jest lepsze o 30 procent w porównaniu z poprzednim modelem. Lepiej uszczelnione szyby i zoptymalizowane uszczelki drzwi poprawiają akustykę wnętrza, zwiększając tym samym komfort na pokładzie. Opcjonalny zakres szyb akustycznych obejmuje teraz również tylne szyby drzwiowe, a także przednie szyby boczne. Nowo opracowane tuleje mocowania silnika i skrzyni biegów zapewniają płynniejszą i cichszą jazdę. Kształt zębów przekładni został również zoptymalizowany, co korzystnie wpływa na akustykę.
Ponadto wszystkie opony o rozmiarze 19 cali lub większe są wyposażone w absorbery hałasu. Są to pierścienie piankowe na wewnętrznej stronie opony, które zmniejszają tam drgania powietrza, co pozytywnie wpływa na poziom hałasu w pojeździe.
Przestronne wnętrze
Przy całkowitej długości 4,99 metra, Audi A6 Limousine* jest o 60 milimetrów dłuższe niż poprzedni model. Rozstaw osi wynoszący 2927 milimetrów zapewnia bardziej komfortową jazdę podczas długich podróży i zapewnia dużą przestrzeń na pokłądzie. A6 Limousine* ma szerokość niespełna 1,88 metra bez lusterek.
Nowy, przełączalny panoramiczny szklany dach dodatkowo zwiększa poczucie przestrzeni. Rozciąga się on prawie na cały kokpit i tył, pozwalając albo wypełnić wnętrze światłem, albo skutecznie je zaciemnić. Sześć segmentów tworzy podstawę dla różnych wzorów z obszarami, które można włączać i wyłączać, aby zapewnić pełną ochronę przed zbyt silnym światłem. „Cyfrowa kurtyna” jest obsługiwana dzięki przycisku w module dachowym.
Przedział bagażowy nowego A6 Limousine* ma pojemność do 492 litrów – w zależności od silnika. Dzięki szerokości 1 050 milimetrów, dwie duże walizki mogą z łatwością zmieścić się obok siebie. Standardowo dzielone w proporcji 40:20:40 tylne siedzenia umożliwiają na przykład załadowanie takich przedmiotów jak sprzęt narciarski. Pakiet schowków i bagażnika jest również standardem. Opcjonalnie dostępna jest elektrycznie sterowana pokrywa bagażnika, która otwiera się i zamyka dzięki ruchu stopy. Projekcja świetlna wskazuje pozycję do „kopnięcia”.
Biznesowy salon: założenia stylistyczne wnętrza
Wnętrze A6 Limousine* odzwierciedla cztery charakterystyczne cechy nowej filozofii stylistyki Audi. Po pierwsze, wnętrze jest zaprojektowane tak, aby było „zorientowane na użytkownika” co oznacza, iż jest systematycznie dostosowane do potrzeb kierowcy i pasażerów. Drugą szczególną cechą jest „przestrzeń cyfrowa”, rozłożona przed pasażerami w formie wyświetlacza Audi MMI. Dzięki „projektowaniu podkreślającemu materiały”, nowe Audi A6 zapewnia przestronne wnętrze z wysokim poziomem komfortu. Przejrzysta struktura i logiczna koncepcja obsługi zapewniają przegląd w każdej sytuacji i reprezentują czwartą cechę, „czytelność wizualną”.
Przestrzeń cyfrowa skupia się wokół panoramicznego wyświetlacza Audi MMI i opcjonalnego wyświetlacza MMI dla pasażera. Cienki, wolnostojący panoramiczny wyświetlacz Audi MMI ma zakrzywioną formę i wykorzystuje technologię OLED. Składa się z wirtualnego kokpitu Audi z przekątną wyświetlacza 11,9 cala i 14,5-calowego dotykowego wyświetlacza MMI. Audi uzupełnia przestrzeń cyfrową dla pasażera z przodu o opcjonalny 10,9-calowy wyświetlacz MMI, który idealnie koresponduje ze stylistyką deski rozdzielczej. Umożliwia on pasażerowi z przodu przeglądanie stron internetowych i strumieniowanie treści wideo, a także pomaga podczas nawigacji lub wyszukiwania najbliższej stacji benzynowej. Dzięki dynamicznemu trybowi prywatności, treści odwracające uwagę, takie jak filmy, nie mogą być oglądane z miejsca kierowcy podczas jazdy. jeżeli wyświetlacz pasażera nie jest używany lub jeżeli nie wykryto pasażerów, wyświetlany jest cyfrowy obraz tła.
Nowe Audi A6 Limousine* może być opcjonalnie wyposażone w nowy, konfigurowalny wyświetlacz head-up (HUD). Można wyświetlać na nim wiele informacji, w tym prędkość, aktywne systemy wspomagania, instrukcje nawigacyjne i dane o mediach. Po raz pierwszy kierowcy mają możliwość sterowania funkcjami pojazdu i systemu inforozrywki dzięki wyświetlacza head-up. Elementy sterujące pozwalają również kierowcy przewijać listy i bezpośrednio dokonywać wyborów dzięki przycisków na kierownicy. Dzięki optymalnemu wykorzystaniu dostępnej przestrzeni i odpowiedniej technologii wyświetlania, widoczny obszar obrazu jest o ponad 85 procent większy niż wcześniej, a wyświetlacz jest znacznie bardziej czytelny.
Jako kontrast dla cyfrowych i technicznych obszarów, nowe wnętrze Audi A6 Limousine* wyposażono w specjalną aplikację tapicerską Softwrap. Rozciąga się ona od drzwi do drzwi na całej szerokości deski rozdzielczej, sprawiając, iż wnętrze wydaje się szersze. Wybrane tkaniny, sztuczna skóra lub Dinamica w panelach drzwi i podłokietnikach tworzą komfortową, wyrafinowaną atmosferę.
Wysokiej jakości materiały i starannie dobrane kolory zostały zastosowane nie tylko w tapicerce Softwrap, ale również w fotelach. Fotele, elementy Softwrap, obicia drzwi i podłokietniki można opcjonalnie zamówić wykonane z ekologicznych materiałów, takich jak tkanina cascade i mikrofibra Dinamica, które w znacznym stopniu produkowane są z poliestru pochodzącego z recyklingu.Tekstylne pokrycie cascade przypomina naturalne materiały, takie jak wełna, i nie jest dodatkowo barwione. Jest częściowo wykonane z materiałów pochodzących z recyklingu, takich jak poliester. Dinamica wygląda i ma w dotyku podobne adekwatności jak zamsz, ale około połowa jej składu to pochodzący z odzysku poliester.
Wyraziste wnętrze A6 Limousine* robi również wrażenie w ciemności. Konturowe oświetlenie wzdłuż deski rozdzielczej i w drzwiach akcentuje szerokość wnętrza, podczas gdy pośrednie światło poniżej panoramicznego wyświetlacza Audi MMI i w konsoli środkowej tworzy wizualny efekt unoszenia się. Wysokiej jakości materiały w drzwiach są również stylowo oświetlone. A w pojazdach z tym elementem wyposażenia, choćby logo systemu nagłośnienia Bang & Olufsen jest podświetlone.
W ramach przeprojektowanego wnętrza i kokpitu, aby stworzyć przestrzeń cyfrową, dynamiczne światło interakcji ułatwia komunikację między pojazdem a pasażerami. Składające się z 84 diod LED, znajduje się pod przednią szybą i jest oświetlone w dużym łuku rozciągającym się od lewego do prawego słupka A. Oprócz funkcji powitalnej, światło interakcji ma również specjalną sekwencję świetlną, która jest aktywowana podczas blokowania lub odblokowywania pojazdu. Wspiera również bezpieczeństwo, wyświetlając dynamiczny kierunkowskaz, ale służy to zawsze tylko jako dodatkowy wyświetlacz i nie zastępuje kierunkowskazu w wirtualnym kokpicie Audi.
Wyjątkowe cechy: wyjątkowe doświadczenie
Wiele funkcji zwiększających komfort sprawia, iż podróżowanie A6 Limousine* jest po prostu doświadczeniem pierwszej klasy. Zaawansowana aeroakustyka wzbogaca również przyjemność słuchania dźwięków, szczególnie z opcjonalnymi systemami nagłośnienia firmy Bang & Olufsen.
Najlepiej wyposażone wersje mają dwa dodatkowe głośniki w każdym z przednich zagłówków, podnosząc wrażenia dźwiękowe na nowy poziom. Wyjątkowy dźwięk 3D jest tworzony przez łącznie 16 lub 20 głośników, w tym wysoce wydajny wzmacniacz i subwoofer, o mocy odpowiednio 685 lub 810 watów. Głośniki w zagłówkach tworzą niezwykły dźwięk przestrzenny i wywołują efekt zanurzenia w muzyce. Umożliwiają również bardzo precyzyjne wyjście audio: wskazówki nawigacyjne i połączenia telefoniczne są kierowane specjalnie do kierowcy. Można później dodać następujące funkcje na żądanie: wzmocnienie basów, automatyczna regulacja poziomu i odświeżanie brzmienia, które poprawia jakość skompresowanych plików muzycznych. Funkcja „wirtualne środowiska” odtwarza przestrzenie dźwiękowe, dzięki czemu można słuchać ulubionej muzyki tak, jakbyśmy byli w sali koncertowej, klubie jazzowym lub na koncercie plenerowym.
Opcjonalny pakiet czterostrefowej automatycznej klimatyzacji umożliwia wyjątkowo wysoki poziom komfortu, regulując temperaturę powietrza, objętość i dystrybucję oddzielnie dla kierowcy, pasażera z przodu i pasażerów zewnętrznych tylnych siedzeń. Jednocześnie ci ostatni mogą dostosować ustawienia dzięki oddzielnego modułu klimatyzacji w konsoli środkowej. Opcjonalny pakiet jakości powietrza obejmuje jonizator i czujnik pyłów drobnych, znacznie ja poprawiając.
System domykania drzwi, dostępny jako opcja, sprawia, iż drzwi pojazdu zamykają się cicho. Dzięki specjalnym siłownikom, wystarczy delikatnie doprowadzić drzwi do mechanizmu zamka. Drzwi zostaną automatycznie całkowicie domknięte, a następnie zablokowane.
Oszczędna i wydajna: technologia MHEV plus
W momencie wprowadzenia na rynek, nowe A6 Limousine* będzie dostępne z trzema różnymi silnikami – dwoma benzynowymi i jednym wysokoprężnym. Dwie z tych trzech jednostek napędowych będą wyposażone w technologię mild hybrid (MHEV plus) i są zatem częściowo zelektryfikowane.
System MHEV plus wspomaga pojazd z silnikiem spalinowym, poprawia osiągi i jakość jazdy oraz zmniejsza emisję CO₂. Składa się z trzech głównych komponentów: akumulatora 48 V, rozrusznika-alternatora pasowego (BAS) i nowego generatora układu napędowego ze zintegrowaną elektroniką mocy. Akumulator litowo-jonowy, z wykorzystaniem fosforanu litowo-żelazowego, może zgromadzić 1,7 kWh energii elektrycznej. Główną funkcją rozrusznika-alternatora pasowego jest uruchamianie silnika i dostarczanie energii elektrycznej do akumulatora. Generator układu napędowego umożliwia częściowo elektryczną jazdę, zapewnia dodatkowy moment obrotowy i dostarcza energię z powrotem do akumulatora podczas zwalniania.
Częściowo elektryczna jazda: Technologia MHEV plus wykorzystuje zalety napędu elektrycznego podczas parkowania i manewrowania. Komponenty napędu elektrycznego mogą być również wykorzystywane podczas powolnej jazdy w mieście, w wolno poruszającym się ruchu ulicznym lub poza granicami miasta, na przykład podczas dojeżdżania i zwalniania przed terenem zabudowanym. W takich sytuacjach A6 Limousine* działa wyłącznie na generatorze układu napędowego, dzięki czemu jest wyjątkowo wydajny.
Doładowanie do 18 kW: Technologia MHEV plus wspiera pojazd z silnikiem spalinowym, na przykład podczas ruszania w korku lub podczas wyprzedzania. W tym celu generator układu napędowego wytwarza dodatkowy moment obrotowy do 230 Nm i do 18 kW (24 KM) mocy.
Rekuperacja do 25 kW: Podczas zwalniania generator układu napędowego odzyskuje energię (do 25 kW) i przekazuje ją z powrotem do akumulatora (rekuperacja). Zintegrowany system sterowania hamulcami z możliwością mieszania zapewnia bezciśnieniowe hamowanie i najlepszą możliwą regenerację, w większości przypadków bez użycia hamulca ciernego.
System 48 V umożliwia również zastosowanie elektrycznie napędzanej sprężarki klimatyzacji. Główną zaletą jest to, iż choćby gdy silnik jest wyłączony – na przykład podczas toczenia się lub na czerwonym świetle – klimatyzacja przez cały czas działa z pełną mocą, utrzymując komfortową temperaturę we wnętrzu. Zarówno A6 Limousine TDI 150 kW (łączne zużycie paliwa w l/100 km: 5,6–4,8; łączna emisja CO₂ w g/km: 146–126; klasa CO₂: E–D), jak i A6 Limousine TFSI 270 kW (łączne zużycie paliwa w l/100 km: 7,8–6,7; łączna emisja CO₂ w g/km: 177–153; klasa CO₂: G–E) są wyposażone w system MHEV plus.
2.0 TFSI, 4-cylindrowy, 150 kW: Wariant podstawowy z 2-litrowym turbodoładowanym silnikiem benzynowym, A6 Limousine TFSI 150 kW (łączne zużycie paliwa w l/100 km: 7,8–6,9; łączna emisja CO₂ w g/km: 177–157; klasa CO₂: G–F), ma standardowo system start-stop w celu zmniejszenia zużycia paliwa i jest dostępny tylko z napędem na przednie koła. Dostarcza 204 KM mocy (łączne zużycie paliwa w l/100 km: 7,8–6,9; łączna emisja CO₂ w g/km: 177–157; klasa CO₂: G–F) i generuje maksymalny moment obrotowy 340 Nm. Liczne modyfikacje podniosły wydajność nowo zaprojektowanego silnika na wyższy poziom. 2.0 TFSI wykorzystuje zmodyfikowany proces spalania Millera, który jest szczególnie korzystny podczas pracy przy częściowym obciążeniu. W cyklu Millera zawory dolotowe zamykają się wcześnie, co zwiększa sprawność silnika. 2.0 TFSI ma również turbosprężarkę o zmiennej geometrii turbiny (VTG). Poprawia to szybkość reakcji i wydajność silnika z bezpośrednim wtryskiem. VTG umożliwia płynniejsze i bardziej zwinne narastanie momentu obrotowego przy niskich prędkościach obrotowych silnika. 2.0 TFSI jest zawsze połączony z siedmiobiegową skrzynią S tronic, gwałtownie i płynnie zmieniającą biegi dwusprzęgłową przekładnią.
2.0 TDI, 4-cylindrowy, 150 kW: Osiąga 204 KM mocy (łączne zużycie paliwa w l/100 km: 5,6–4,8; łączna emisja CO₂ w g/km: 146–126; klasa CO₂: E–D) i generuje maksymalny moment obrotowy 400 Nm. Aby zwiększyć wydajność i komfort, silnik jest częściowo zelektryfikowany, dzięki technologii MHEV plus i wyposażony w 48-woltowy system elektryczny. Częściowo elektryczna jazda i wysokie odzyskiwanie energii zmniejszają emisję dwutlenku węgla. 48-woltowy rozrusznik z alternatorem paskowym zwiększa również komfort, cicho uruchamiając silnik. Pojazd reaguje szybciej podczas ruszania i jest zauważalnie bardziej zwinny. 2.0 TDI jest dostępny z przekładnią dwusprzęgłową w wersji z napędem na przednie koła lub na wszystkie koła quattro ultra.
3.0 TFSI, 6-cylindrowy, 270 kW: Trzecia opcja, 3-litrowy silnik V6 z turbodoładowaniem, dostarcza 367 KM mocy (łączne zużycie paliwa w l/100 km: 7,8–6,7; łączna emisja CO₂ w g/km: 177–153; klasa CO₂: G–E) i generuje maksymalny moment obrotowy 550 Nm Jest to logiczna ewolucja silnika, który jest produkowany seryjnie od 2015 roku i przeszedł ostatnio szereg modyfikacji: nowo zaprojektowane turbosprężarki spalin ze zmienną geometrią turbiny (VTG), pośrednie chłodzenie międzystopniowe, optymalizacje w zakresie wymiany ładunku, wykorzystanie cyklu Millera i modyfikacje układu wtryskowego. Silnik wytwarza wysoki moment obrotowy choćby przy niskich prędkościach obrotowych. W połączeniu z systemem MHEV plus, dynamika jazdy i komfort są zauważalnie poprawione, a emisja dwutlenku węgla zmniejszona. Silnik V6 TFSI jest zawsze połączony z napędem na wszystkie koła quattro ultra.
Doskonałe połączenie sportu i komfortu: zawieszenie
Nowe A6 Limousine* zachwyca swoją wyjątkowo komfortową jazdą, zaletą, która jest szczególnie widoczna podczas dłuższych podróży. Stanowi esencję klasy biznes jak żaden inny model. Adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne i skrętna tylna oś w przypadku wariantów quattro mają tu najważniejszy wkład, znacząco poprawiając zwrotność przy niskich prędkościach i wyraźnie zwiększając precyzję i stabilność przy wysokich prędkościach. A6 Limousine* z łatwością łączy sportowy charakter z komfortem zgodnie z charakterystyką jazdy typową dla Audi: precyzyjną, kontrolowaną, solidną i dobrze wyważoną – lub, krótko mówiąc, DNA Audi.
Przednie i tylne osie nowego Audi A6 Limousine* wykorzystują pięciowahaczową konstrukcję, w dużej mierze wykonaną z aluminium. Dwie ramy pomocnicze – przednia sztywno zamontowana, a tylna zamontowana hydraulicznie – łączą wahacze z nadwoziem.
Dostępne są trzy zawieszenia:
- zawieszenie standardowe, zaprojektowane tak, aby było jeszcze bardziej komfortowe niż jego poprzednik
- zawieszenie sportowe, które obniża nadwozie o 20 milimetrów dla wyraźnie sportowego prowadzenia (standardowe z pakietem zewnętrznym S line)
- adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne z elektronicznie sterowanym tłumieniem, które daje pojazdowi szeroki zakres opcji między bardzo płynną, komfortową jazdą a sportowym prowadzeniem
Opcjonalne adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne z regulacją tłumienia na wszystkich czterech kołach reguluje wysokość nadwozia i siłę pochłaniania wstrząsów. Adaptacyjne zawieszenie automatycznie równoważy obciążenie pojazdu, zapewniając utrzymanie samochodu w poziomie. W porównaniu ze standardowym zawieszeniem, A6 Limousine* jest o 20 milimetrów niższy w trybie normalnym (zrównoważonym, komfortowym i ekonomicznym), tak samo jak w przypadku zawieszenia sportowego. W trybie dynamicznym wysokość jazdy obniża się o kolejne 10 milimetrów, zapewniając sportowe wrażenia z jazdy. Aby zmniejszyć opór powietrza, nadwozie jest obniżane do niskiego poziomu przy prędkościach powyżej 120 km/h choćby w trybach zrównoważonym i ekonomicznym. Z kolei funkcja lift podnosi A6 Limousine* o 20 milimetrów powyżej normalnego poziomu i może być teraz używana do prędkości 85 km/h. Funkcja ta zapewnia bezpieczeństwo i możliwość poruszania się do przodu choćby w trudnych warunkach jazdy, takich jak zaśnieżone lub nierówne drogi.
System wyboru dynamiki jazdy Audi drive select służy do regulacji wysokości jazdy pojazdu oraz do sterowania układem kierowniczym i ustawieniami układu napędowego. Różnice między trybami jazdy zostały zwiększone: prowadzenie w trybie dynamicznym jest zauważalnie bardziej precyzyjne i sportowe, podczas gdy tryb komfortowy jest przeznaczony do płynnej, wygodnej jazdy na długich trasach. Dzięki asystentowi Audi, po raz pierwszy w A6, adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne może być teraz obsługiwane dzięki sterowania głosowego i prostych poleceń, takich jak „podnieś pojazd” lub „obniż zawieszenie pneumatyczne”.
Wszystkie opony do A6 Limousine* zostały specjalnie dostrojone i zoptymalizowane pod kątem oporów toczenia. Opcjonalnie dostępne są opony klasy performance w rozmiarach 20 i 21 cali, oferujące imponująco dynamiczne prowadzenie i jeszcze krótszą drogę hamowania.
Nowoczesny i wydajny: napęd na wszystkie koła quattro
Napęd na wszystkie koła quattro ultra jest dostępny jako opcja dla wielu wariantów silnikowych. Elastycznie rozdziela on moment obrotowy w celu zmaksymalizowania wydajności, zapewniając jednocześnie wszystkie zalety quattro dla jeszcze większego bezpieczeństwa i dynamiki jazdy. Elektronicznie sterowane sprzęgło wielopłytkowe rozdziela moment obrotowy między przednią i tylną oś w szerokim zakresie, zgodnie z wymaganiami konkretnej sytuacji na drodze. Aby zapewnić doskonałą oszczędność paliwa, tylna oś quattro ultra jest automatycznie odłączana pod częściowym obciążeniem, o ile pozwala na to sytuacja na drodze. Podczas dynamicznego pokonywania zakrętów, gwałtownego przyspieszania lub gdy wymaga tego współczynnik tarcia nawierzchni drogi, elektronicznie sterowane sprzęgło wielopłytkowe systemu quattro łączy przednią i tylną oś i elastycznie rozdziela siłę napędową tam, gdzie jest ona potrzebna. jeżeli mocno przyspieszasz na wyjściu z zakrętu, moc jest rozdzielana bardziej w kierunku tyłu. W takiej sytuacji rozkład mocy między przednią i tylną osią wynosi około 30:70.
Kolejnym elementem układu napędowego V6 TFSI jest opcjonalny sportowy mechanizm różnicowy quattro na tylnej osi, który aktywnie i całkowicie zmiennie rozdziela moment obrotowy między tylne koła. W przeciwieństwie do konwencjonalnego mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu, sportowy mechanizm różnicowy może dodatkowo przyspieszyć zewnętrzne koło podczas dynamicznego pokonywania zakrętów, co oznacza, iż przenosi większy moment obrotowy na to koło. Dzięki temu A6 Limousine* jest w stanie precyzyjniej wchodzić w zakręt. Sportowy mechanizm różnicowy przeciwdziała tendencji do wczesnej podsterowności i zapewnia większą zwinność. W dynamicznym trybie Audi drive select prowadzenie jest bardziej ukierunkowane na tył.
Udoskonalony: wysoce połączony system sterowania z wektorowaniem momentu hamowania
Niezależnie od tego, czy chodzi o sposób, w jaki samochód pokonuje zakręty, jego dynamikę wzdłużną czy jakość jazdy, zalety wysoce połączonego systemu sterowania można odczuć przez cały czas. W porównaniu do swojego poprzednika, Audi poprawiło współdziałanie systemów kontroli zawieszenia i napędu w nowym A6. Zintegrowany system kontroli hamulców, kontrolowane amortyzatory i system zarządzania silnikiem współpracują ze sobą jeszcze szybciej i precyzyjniej. Rezultatem jest perfekcyjne prowadzenie.
Dzięki wektorowaniu momentu hamowania (selektywnej kontroli prędkości obrotowej kół) nowe A6 Limousine* może jeszcze lepiej manewrować na zakrętach. Wektorowanie momentu hamowania stale monitoruje bieżącą sytuację na drodze i przeciwdziała podsterowności. Gdy tylko większa ilość dostępnego tarcia zostanie wykorzystana w kierunku wzdłużnym i poprzecznym, innymi słowy, gdy koła po wewnętrznej stronie zakrętu tracą przyczepność przy niskiej wartości tarcia, są delikatnie hamowane. Ze względu na tę ukierunkowaną interwencję hamowania i wynikającą z niej różnicę w siłach napędowych, układ kierowniczy Audi A6 jest bardziej bezpośredni i natychmiast reaguje na daną sytuację. Prowadzenie jest zatem bardziej precyzyjne, bezpieczniejsze i zwinniejsze.
Ulepszone prowadzenie: progresywny układ kierowniczy i układ czterech skrętnych kół
Zmodyfikowany i bardziej bezpośredni układ kierowniczy znacząco przyczynia się do komfortowego, ale równie dynamicznego prowadzenia nowego A6 Limousine*. W porównaniu z poprzednikiem, cała droga od kierownicy do kół została zaprojektowana tak, aby była sztywniejsza. Obejmuje to drążek skrętny na przekładni kierowniczej, sztywno przykręconą przekładnię kierowniczą i sztywniejsze tuleje wahaczy. Nieznacznie zwiększono również pochylenie przedniej osi. Podsumowując, środki te skutkują zauważalnie lepszą reakcją układu kierowniczego i większą informacją zwrotną z drogi, co zapewnia precyzyjne i lekkie prowadzenie pojazdu.
A6 Limousine* jest standardowo wyposażone w elektromechaniczny progresywny układ kierowniczy. Przełożenie układu kierowniczego zmienia się w zależności od kąta skrętu kierownicy: przy małym kącie skrętu, na przykład na autostradzie, układ kierowniczy jest bardziej pośredni, aby zapobiec wpływowi nerwowych zachowań na układ kierowniczy. Przy większym kącie, przełożenie jest coraz bardziej bezpośrednie, co zmniejsza wysiłek fizyczny wymagany do kierowania w ruchu miejskim i podczas parkowania. Co więcej, progresywny układ kierowniczy zapewnia sportowe wrażenia z jazdy w ciasnych zakrętach. System wyboru dynamiki jazdy Audi drive select może być używany do zmiany charakterystyki układu kierowniczego – w szczególności oporu pracy kierownicy – w kilku trybach.
Układ czterech skrętnych kół jest opcjonalnie dostępny w połączeniu z napędem na wszystkie koła quattro. Działa on z dynamiczną funkcją, której szybkość reakcji została jeszcze bardziej poprawiona. Przy prędkości do około 60 km/h tylne koła obracają się do pięciu stopni w kierunku przeciwnym do przednich kół. Zmniejsza to promień skrętu choćby o jeden metr, redukując go do 11,3 metra. Dzięki temu samochód jest bardziej zwrotny w ruchu miejskim i na ciasnych zakrętach. Przy średniej i wyższej prędkości tylne koła obracają się w tym samym kierunku, umożliwiając stabilne i jeszcze bardziej precyzyjne prowadzenie.
Nowość w A6: zintegrowany system kontroli hamulców
W A6 zastosowano zintegrowany system sterowania hamulcami (iBRS). Dzięki tej technologii brake-by-wire pedał hamulca i hydraulika hamulca są całkowicie oddzielone. W wariantach z technologią MHEV plus system oblicza, czy pożądany efekt hamowania można osiągnąć poprzez hamowanie rekuperacyjne dzięki silnika elektrycznego (generatora układu napędowego) czy też należy również aktywować hamulce cierne na przedniej i tylnej osi. W ułamku sekundy jednostka sterująca oblicza, ile siły hamowania muszą wytworzyć hamulce cierne. Następnie tłok w układzie hydraulicznym hamulca wytwarza niezbędne ciśnienie. Odczucie hamowania pozostaje takie samo po wciśnięciu pedału hamulca, przy czym przejście między hamowaniem odzyskowym a ciernym jest niezauważalnie płynne i jednorodne, a siły hamowania pozostają stałe. Dzięki elektrohydraulicznemu uruchamianiu, system bardzo precyzyjnie buduje ciśnienie hamowania dla hamulców kół i około dwa razy szybciej niż konwencjonalny układ hamulcowy. Gdy aktywowane jest automatyczne hamowanie awaryjne, maksymalne ciśnienie hamowania jest osiągane w ciągu zaledwie 150 milisekund.
Connected: system informacyjno-rozrywkowy z ChatGPT
Nowe A6 Limousine* wykorzystuje Android Automotive OS jako system operacyjny dla systemu informacyjno-rozrywkowego. Pojazd aktualizuje całą zawartość poprzez aktualizacje over-the-air. W ten sposób Audi zapewnia, iż wszystkie usługi connect są zawsze aktualne. Liczne aplikacje innych firm, w tym Spotify, YouTube i serwisy informacyjne, można pobrać ze sklepu z aplikacjami Audi, który, podobnie jak interfejs telefona, jest standardem. Są one zintegrowane bezpośrednio z MMI A6 Limousine* – telefon nie jest wymagany ani do pobierania, ani do korzystania z interfejsu. Audi smartphone interface przesyła treści ze telefona bezpośrednio do systemu informacyjno-rozrywkowego pojazdu. Umożliwia to wygodne sterowanie nawigacją, telefonem, muzyką i wybranymi aplikacjami innych firm za pośrednictwem wyświetlacza dotykowego MMI i systemu sterowania głosowego. telefony można ładować dzięki standardowej półki na telefon z ładowaniem indukcyjnym.
Dzięki ulepszonej i bardziej intuicyjnej obsłudze ekranu dotykowego, klienci mogą optymalnie wykorzystać zalety nowo zaprojektowanej koncepcji sterowania i wyświetlania. Alternatywnie, liczne funkcje pojazdu można obsługiwać dzięki udoskonalonej obsługi głosowej. Asystent głosowy Audi zapewnia wsparcie i uczy się w trakcie użytkowania. Aby jak najpełniej odpowiadać na zapytania, asystent Audi korzysta z dodatkowych treści z internetu, w tym danych pogodowych i informacji ogólnych. Dzięki połączeniu z ChatGPT (dostarczanym przez Microsoft Azure OpenAI Service) klienci mogą uzyskać dostęp do wiedzy opartej na sztucznej inteligencji, używając codziennych poleceń głosowych. Generowane odpowiedzi są dostosowane do każdego pytania i odczytywane indywidualnie. Asystent Audi automatycznie określa, czy powinien wykonać konkretną funkcję pojazdu, czy odpowiedzieć na zapytanie dotyczące innego tematu. jeżeli asystent Audi nie jest w stanie odpowiedzieć na pytanie, płynnie łączy się z ChatGPT bez zauważalnej przerwy dla pasażerów.
Większa łatwość i bezpieczeństwo: systemy wspomagania kierowcy
Nowe Audi A6 Limousine* jest standardowo wyposażone w liczne nowoczesne systemy wspomagające kierowcę. Systemy te zwiększają wygodę i bezpieczeństwo podczas każdej podróży, ułatwiając pracę kierowcy i przejmując ważne zadania.
Pakiet wspomagania jazdy i parkowania jest standardowym wyposażeniem. Obejmuje on adaptacyjny tempomat, ogranicznik prędkości reagujący na znaki drogowe, rozpoznawanie znaków drogowych, kamerę cofania i asystenta parkowania plus. Inne standardowe funkcje obejmują asystenta parkowania plus z wyświetlaczem odległości, ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu, asystenta ruchu poprzecznego, asystenta skrętu, asystenta skrętu przedniego i asystenta hamowania awaryjnego. Klienci mogą również skonfigurować dodatkowe opcjonalne pakiety wspomagające kierowcę.
Adaptacyjny asystent jazdy plus jest jednym z głównych elementów: oprócz różnych czujników, które stale monitorują otoczenie pojazdu, wykorzystuje również dane mapy o wysokiej rozdzielczości i oparte na chmurze dane roju z innych pojazdów. Umożliwia to systemowi optymalizację rozpoznawania znaków drogowych i zapewnienie wsparcia przy przyspieszaniu, utrzymywaniu prędkości i odległości oraz prowadzeniu po pasie ruchu.
W oparciu o zebrane dane system oblicza trasę przed pojazdem i płynnie prowadzi go przez ruch drogowy pośrodku pasa ruchu dzięki wspomagających interwencji w układzie kierowniczym. Jednocześnie reaguje na pojazdy poprzedzające i włączający się ruch poprzez kontrolę odstępu oraz z wyprzedzeniem dostosowuje prędkość do ograniczeń i sytuacji, takich jak zakręty, skrzyżowania i ronda. W ruchu typu stop-and-go system może wyhamować samochód do całkowitego zatrzymania i, w zależności od czasu postoju, automatycznie ruszyć ponownie. Przy znakach stop prędkość jest redukowana, aby umożliwić kierowcy wygodne przejęcie kontroli nad sytuacją. Dzięki uwzględnianiu wielu parametrów, adaptacyjny asystent jazdy plus poprawia jakość jazdy – w całym zakresie prędkości i w zatłoczonym ruchu.