Z tej okazji zorganizowano specjalną uroczystość oraz otwarto nową wystawę w Kia Vision Square w Yongin, w Korei.
W uroczystości wzięli udział przewodniczący Hyundai Motor Group Euisun Chung, wiceprzewodniczący Jaehoon Chang, prezes i dyrektor zarządzający marki Kia Ho Sung Song oraz inni członkowie najwyższej kadry kierowniczej Hyundai Motor Group i Kia, a także około 400 zaproszonych gości.
Euisun Chung powiedział:
–
80-letnia historia marki Kia to niezwykła podróż – epicka opowieść. W imieniu Hyundai Motor Group pragnę wyrazić wdzięczność wszystkim, którzy byli i są częścią 80-letniego dziedzictwa marki Kia.
Ho Sung Song dodał:
– Czerpiąc z lekcji, które płyną z opracowania historii marki Kia obejmującej 80 lat, wciąż potwierdzamy ducha determinacji, który napędza nas od początku istnienia. Jednocześnie, zobowiązujemy się do zachowania i dzielenia się naszym dziedzictwem, także tym niematerialnym, jako siłą napędową naszej przyszłości.
Kia zaprezentowała koncepcyjny model Vision Meta Turismo, który ucieleśnia wizję marki dotyczącą nowej ery mobilności. Łączy on dynamiczne osiągi z wnętrzem, które jest inspirowane domowym salonem wypoczynkowym oraz nawiązuje do szybkości i elegancji samochodów klasy Grand Turismo z lat 60. Jego nadwozie odzwierciedla filozofię projektową marki Kia „Przeciwieństwa, które się uzupełniają” i łączy futurystyczną sylwetkę z gładkimi powierzchniami i geometrycznymi elementami. Wnętrze wzmacnia interakcję człowieka z maszyną dzięki technologiom cyfrowym i zapewnia wyjątkowo silne doznania.
Jednym z wyróżniających się elementów jest kierownica, która zapewnia intuicyjną obsługę interfejsu nowej generacji. Oferuje trzy tryby cyfrowe – Speedster, Dreamer i Gamer – wykorzystujące technologię rozszerzonej rzeczywistości, aby dostarczyć zróżnicowanych wrażeń dopasowanych do warunków jazdy. Zaawansowane szkło pozwala kierowcy widzieć trójwymiarowe grafiki w taki sposób, jakby unosiły się nad drogą.
Karim Habib, wiceprezes wykonawczy i szef designu marki Kia na świecie, powiedział:
– Vision Meta Turismo ucieleśnia wizję marki Kia, która integruje dynamiczną mobilność i przestrzeń zorientowaną na człowieka. Wyraża nasze zaangażowanie w dostarczanie zaawansowanych technologicznie rozwiązań z zakresu mobilności oraz wrażeń, które angażują, pobudzają i inspirują.
Wystawa z okazji 80-lecia marki Kia jest zorganizowana pod hasłem „The Legacy of Movement” i jest podróżą przez dziedzictwo marki, która prezentuje zarówno modele historyczne, jak i najnowsze. Będzie ona otwarta dla zwiedzających do 2029 roku.
Ekspozycja obejmuje osiem stref tematycznych, w których są prezentowane najważniejsze modele i tematy z pierwszych 80 lat istnienia marki Kia:
- Wheel – początki marki Kia i wizja założyciela Kim Cheol-ho; zaprezentowane są rower 3000-Liho, trójkołowy pojazd K-360 oraz samochód osobowy Kia Brisa.
- Evolution – DNA marki oparte na potrzebach klientów; zaprezentowane są Kia Bongo oraz nowe PV5, pierwszy model typu PBV marki Kia.
- People – globalne zarządzanie jakością, historia przywództwa i flagowe modele, m.in. Kia Sportage i Kia Carnival.
- New Road – ekspansja na świecie dzięki lokalnej produkcji w różnych regionach i za sprawą strategii sprzedażowej; zaprezentowane są Ceed, Cerato R, Sonet i Telluride.
- Identity – historia wzrostu rozpoznawalności na świecie; zaprezentowane są modele Pride, Soul i Stinger.
- Progress – rozwój w nowoczesnej erze, zaawansowane technologie i rozwiązania z zakresu zrównoważonej mobilności, w tym Kia EV6 GT.
- Inspiration – Kia jako ikona kultury; zaprezentowany jest crossover Kia Soul.
- Movement Archive – archiwum 100 modeli, które dokumentują ewolucję w duchu „Movement that Inspires”.
Kia została założona w 1944 roku jako Kyungsung Precision Industry przez Kim Cheol-ho. W 1952 roku firma przyjęła nazwę Kia i wprowadziła na rynek swój pierwszy produkt – rower 3000-Liho. W 1973 roku Kia uruchomiła zakład Sohari (obecnie AutoLand Gwangmyeong), pierwszą kompleksowo zaprojektowaną fabrykę motoryzacyjną w Korei.
W 1974 roku Kia zaprezentowała swój pierwszy samochód czterokołowy – Kia Brisa – a następnie zaczęła odnosić sukcesy na świecie dzięki takim modelom, jak Kia Pride z 1987 roku oraz Kia Sportage, pierwszy na świecie miejski SUV, który debiutował w 1993 roku.
W 1997 roku Kia została przejęta przez Hyundai Motor Group, kierowaną przez wizjonera i założyciela Ju-yunga Chunga i honorowego przewodniczącego Mong-Koo Chunga. W 2005 roku Euisun Chung, obejmując funkcję prezesa marki Kia, wdrożył kompleksową strategię zarządzania designem i zatrudnił światowych liderów w dziedzinie projektowania, m.in. Petera Schreyera, aby ugruntować wizerunek marki opartej na designie.
W 2021 roku Kia odświeżyła strategię marki w ramach „Total Transformation” i wprowadziła zrównoważone rozwiązania z zakresu mobilności – samochody elektryczne, a następnie modele typu PBV i usługi oparte na oprogramowaniu.
Kia wykorzystuje 80-letnie dziedzictwo w ramach szeregu kreatywnych globalnych kampanii, które podkreślają wizję marki na przyszłość:
- Kia 80th Anniversary × Artist Oyow – kooperacja ze znanym ilustratorem Oyowem, twórcą jubileuszowej grafiki.
- Kia 80 Years – 430-stronnicowa publikacja, która opisuje historię marki Kia od jej założenia do obecnej pozycji światowego lidera mobilności; to pierwsze takie historyczne wydawnictwo od czasu dołączenia firmy do Hyundai Motor Group.
- The Portraits of Kia – czteroodcinkowa seria wideo, która przedstawia historię dziedzictwa marki Kia z perspektywy czterech postaci – Założyciela, Korespondenta Zagranicznego, Kibica Sportowego i Honorowego Przewodniczącego Mong-Koo Chunga.
Movement Archive – internetowa platforma, która prezentuje 80-letnią historię, opowieści i kultowe pojazdy marki Kia.

2 godzin temu















