Kia EV6 GT pokazuje, jaka będzie przyszłość

1 rok temu

Gratulacje. I dziękuję za kliknięcie w tę historię. Bez wątpienia jesteś wymagającym entuzjastą samochodów, a na tej stronie znajduje się samochód, który pomimo ich najlepszych starań pochodzi od firmy znanej bardziej z oszczędności niż z entuzjazmu. Skoro już tu jesteś, przejdźmy do sedna: Kia EV6 GT jest szybsza niż Porsche Taycan 4S. I Mustanga Mach-E GT Performance. Aha, i BMW i4 M50i. Zapomnij o wszystkim napędzanym przez dinozaury.

Teraz, kiedy mam twoją uwagę, zobaczmy, jak możemy ją utrzymać.

2023 Kia EV6 GT AWD Szybkie podejście
Dostać jeden:

Fajny projekt Seulu. Idealnie wyważone prowadzenie. Prawdziwe sprzężenie zwrotne układu kierowniczego. Przyspieszenie, które sprawia, iż ​​śpiewasz „Zapiera mi dech w piersiach”.

Nie bierz jednego:

Infotainment w starym stylu. Niepokój o zasięg zaraz po opuszczeniu garażu. Ręczna regulacja siedzenia nie jest rodzajem wspominania przeszłości, które lubię.

Wynik duszy: 8

Elektryczny samochód, który nie szuka wymówek, ponieważ bierze twoją różową kartkę i wysyła cię do domu z płaczem.

Przegląd Kia EV6 GT 2023

Bycie dzieckiem lat 90. oznacza, iż ​​mam pewne motoryzacyjne uprzedzenia, które trudno przezwyciężyć. Bez względu na to, jak dobrego teraz robią Mustanga, część mnie zawsze przypomina sobie żelki z lat 90. i myśli „tak, jasne”. Ale jako recenzent nie mogę pozwolić, aby moja przeszłość decydowała o mojej przyszłości. Inaczej pisałbym w kółko.

A Kia EV6 GT pozwala gwałtownie opuścić przeszłość. Ma obudowę, która sprawia, iż ​​czuje się zwinny jak M2. Jego układ kierowniczy zapewnia jedne z najlepszych informacji zwrotnych, jakie otrzymałem od nowoczesnego samochodu. 15-calowe hamulce są tym, co pojawia się w Range Roverze. I nie można zaprzeczyć, iż 576 koni mechanicznych zawsze tam jest. Bez czekania na obroty, bez krzywej momentu obrotowego. Po prostu moc wszędzie.

Jazda tym samochodem polega na ponownej kalibracji zarówno sposobu jazdy, jak i oczekiwań co do tego, jak powinien wyglądać przyjemny samochód o wysokich osiągach.

Wynik wydajności: 10. Uderz, panie Sulu

576 koni tutaj ludzie. Bez żartów.

Jakiś czas temu Kia zaczęła rekrutować ludzi z rodzin królewskich w branży motoryzacyjnej. Projektanci z Audi. Inżynierowie z BMW. Ludzie, którzy znają się na rzeczy. W rezultacie dni Rio dawno minęły. To nie jest tanie auto i tak się nie prezentuje. I zaczyna się od podstaw.

Bateria

Dotknij tego przycisku GT, aby uwolnić całą moc.

Wewnątrz EV6 znajdują się dwa silniki prądu przemiennego z magnesami trwałymi. Przód ma 215 koni, tył 362. Połącz je, aby uzyskać łącznie 576, wraz z momentem obrotowym 546 lb-ft.

Jest tu wiele rzeczy do ustalenia, a pierwszą jest to, ile mocy potrzebujesz. Wybierz cztery tryby dzięki przycisków na kierownicy. Mamy Eco, gdzie samochód ogranicza moc do 288 i wydaje się nieco powolny. Nie uważam, aby oszczędności zasięgu były tego warte. Następne są tryby Normal i Sport, dające dostęp do 460 koni. Na koniec znajduje się zakreślacz-żółty przycisk GT. Naciśnij to (oświetlenie kabiny zmienia się na ten sam odcień żółtego), a każdy koń jest gotowy do dudnienia.

Daj mi jedno okrążenie i pełne naładowanie, aby pokazać, jak szybki może być ten samochód.

Uderz go ze światła stopu, a będziesz na 60 w 3,2 sekundy. Wizja tunelu zaczyna się formować. Pozostań w nim przez 11,4 sekundy ćwierć mili. Tak, to prawie 10-sekundowy samochód. Przepustnica jest przyjemna i łatwa, niezależnie od trybu, dzięki czemu samochód można łatwo uruchomić. Kia daje ci możliwość wyboru trzech różnych odgłosów „silnika”, wszystkie futurystyczne, jakbyś jeździł jako statysta w Demolition Man. To fajne, ale nie zastąpi prawdziwego silnika vroom.

Mój ulubiony silnik, S65, mógł obracać się z prędkością 8200 obr./min. Silnik elektryczny w EV6 GT dochodzi do 20 000. Oto prędkość bez wysiłku, większa niż w jakimkolwiek innym samochodzie, w jakim byłem.

Przenoszenie

Przekładnia ma napęd bezpośredni i po prostu działa bez żadnych kroków, jak tradycyjna jednostka.

Jeśli nigdy wcześniej nie jeździłeś samochodem elektrycznym, mogę opisać to uczucie trochę jak pojazd wyposażony w bezstopniową przekładnię CVT lub bezstopniową skrzynię biegów. Ale efekt tutaj nie jest tak surowy ani uproszczony. Ten układ napędowy z napędem bezpośrednim rozdziela moc za pośrednictwem eLSD na wszystkie cztery koła. EV6 wychodzi z zakrętów bez wysiłku.

Za kierownicą znajdują się dwie łopatki, które się nie zmieniają. Zamiast tego kontrolują ilość regeneracji hamulców zapewnianą przez GT. Wyłącz go, a samochód toczy się jak każdy inny. Ale dotknij lewego wiosła, a uzyskasz dostęp do „i-pedal” z trzema różnymi poziomami regeneracji. Podnieś przepustnicę, a samochód szarpie, jakby hamował silnikiem, ładując akumulator i zwiększając zasięg.

Podczas gdy tryb maksymalny to trochę za dużo, czasami powodując zatrzymanie się przed dotarciem do czerwonego światła, niedługo nauczysz się dostosowywać i prawie nigdy nie będziesz potrzebować hamulców podczas normalnej jazdy.

Układ kierowniczy i podwozie

Waży tyle samo lub więcej co tradycyjny SUV, ale prowadzenie zbliża się do perfekcji.

Przynajmniej myślisz, iż ta Kia EV6 GT to kucyk do jednej sztuczki, ta rzecz radzi sobie wbrew grawitacji.

Zacznij od płaskiej u dołu kierownicy i krótkiego przodu, który jest dobrze widoczny z kokpitu. Obróć kierownicę, a GT zareaguje niemal natychmiast, zapewniając doskonałe informacje zwrotne i jasne wyobrażenie o tym, do czego służą opony. To dobre dla Porsche. Chociaż samochód miał na sobie opony zimowe, wymieniłbym je na letnie jak najszybciej. Do tego potrzebny jest zestaw pysznych wędlin Michelin PS4. Mniam.

To, co jest związane z układem kierowniczym, to podwozie, które jest wspomagane przez nisko położony środek ciężkości, jaki zapewnia samochód elektryczny. Chociaż waży ponad 4700 funtów, wydaje się tak lekki jak mój M3. Jazda jest może trochę sztywna, ale elektroniczne amortyzatory, które zapewniają trzy ustawienia, zapewniają niezłą równowagę. Jak zwykle ustawienia sztywności w średnim zakresie są prawie odpowiednie. Kolumny z przodu i wielowahaczowa konfiguracja z tyłu zapewniają niewiarygodnie dobre wyważenie samochodu, choćby na najbardziej agresywnych podjazdach.

Punktem do zabrania tutaj jest to, czy elektryczne czy nie, zawieszenie samochodu jest łatwe do schrzanienia. Tak nie jest w przypadku Kia EV6 GT.

Uwielbiałem kierownicę z płaskim dnem i to, co przez nią czułem.

Hamulce

15-calowe przednie hamulce pomagają gwałtownie ciągnąć EV6.

Neonowożółte, czterotłoczkowe zaciski przebijają się przez 21-calowe koła, nadając pojazdom dynamiczny wygląd. 15-calowe przednie tarcze są duże, ale niezbyt fantazyjne, nie ma tu nawierceń krzyżowych ani ceramiki węglowej. Wątpię, czy ich potrzebujesz, ponieważ pomimo ciężaru samochodu, wirniki mają wystarczającą powierzchnię, aby rozproszyć ciepło. I pamiętaj o funkcji regeneracji hamulców – ten zestaw tarcz i klocków powinien ci wystarczyć na dość długo.

Celem całej tej mocy, drogi czytelniku, jest poinformowanie cię, iż jest tu dusza. jeżeli ktoś w to wątpi, przypnij swojego przyjaciela na siedzeniu pasażera, wciśnij podłogę i zanurkuj z bombą w zakręcie 1. OMG, czy to pełny drift?

Ocena użyteczności: 9. O tak, to SUV

To adekwatnie szaleństwo — otwórz pudło wyglądające jak silnik, aby odsłonić więcej miejsca do przechowywania.

Jeśli przeczytałeś tę historię i nie wiedziałeś, iż EV6 to SUV, wybaczono by ci myślenie, iż to sedan (lub samochód sportowy).

Ale to jest! Nie SUV jak Escalade, ale bardziej jak wysoki, zakręcony powóz. Wewnątrz nie ma tunelu, więc podłoga jest płaska, a tylna klapa otwiera się ładnie i wysoko, odsłaniając rozległy obszar klatki. Jest sporo miejsc do przechowywania twoich rzeczy, choćby frajera przebranego za jedną z tych osłon silnika gladiatora.

Kia chce ci potajemnie dać kombi to przebranie. Pozwól im.

Ocena ekonomiczna: 5. Zatrzymaj się i jedź

Podłącz EV6 tutaj.

EV6 GT otrzymuje łącznie 79 MPGe, a jeżeli nie wiesz, co to znaczy, jest ok, ponieważ jest to rodzaj wymyślonej liczby.

W prawdziwym świecie GT ma zasięg około 200 mil. Rzeczy takie jak zimna pogoda (było bardzo zimno w tygodniu, w którym miałem samochód) lub korzystanie z trybu GT spowoduje szybsze rozładowanie baterii. Nie miałem w pobliżu żadnych szybkich ładowarek, więc mimo pozostawienia samochodu do naładowania na cały dzień, nigdy nie miał pełnego „zbiornika”.

Jeśli ekstrapolujesz, ile kosztowałoby mnie naładowanie całej drogi (około 35 USD), a następnie dodaj kolejne 200 mil, aby nadać EV6 normalny zasięg pojazdu napędzanego gazem (co daje całkowity koszt energii około 70 USD), jesteś nie oszczędza dużo od zwykłego samochodu. Część tych kosztów pochodzi ze stacji ChargePoint, w której byłem zaparkowany, ale opłaty to opłaty.

Myślę, iż tak naprawdę jeszcze tam nie jesteśmy.

Życie z samochodami elektrycznymi nie zawsze jest łatwe.

Funkcje i wygoda: 9. Statek kosmiczny Enterprise

Jest tu bardzo miło.

Jeśli Range Rover ma 10 punktów za piękno, Kia ma 9 punktów za technologię. Robi wiele rzeczy, z których niektórych możesz się nie spodziewać. Wnętrze bardzo podobne do Audi.

Era kosmosu

Otwórz szerokie drzwi i przesuń tyłek po głęboko wypukłych sportowych siedzeniach. Pomyśl o wiadrach z włókna węglowego M3. Nie tak ekstremalne, ale bardzo ładne, całe pokryte skórą i alcantarą z zielonymi przeszyciami. Oferują dużo wsparcia bocznego (będziesz go potrzebować), ale spód jest dla mnie za mały, popychając moje nogi razem podczas dłuższych podróży.

Pływająca konsola środkowa zawiera ładowarkę do telefonu i przycisk start, pozostawiając podłogę między przednimi siedzeniami prawie otwartą. Chociaż ładowarka jest bezprzewodowa, musisz podłączyć telefon, aby korzystać z CarPlay. Przyszłość jeszcze nie nadeszła.

Przed Tobą duża cyfrowa kreska, którą łatwo odczytać i na szczęście wyświetla grafikę, która nie tylko naśladuje tradycyjne tarcze. Ale system informacyjno-rozrywkowy jest nieco staroświecki i niezgrabny. Niektóre dźwięki wydawane przez ten samochód są naprawdę fajne – czy mamy tylko sygnał dźwiękowy w stylu Nokii dla ekranu dotykowego?

Mówiąc o tym, możesz wybierać spośród kilku różnych futurystycznych dźwięków układu napędowego, które sprawią, iż poczujesz się jak w F-Zero. Na początku fajnie, ale tęsknię za znajomym brzęczeniem działającej mechaniki.

Alcantara i miękka skóra dobrze ze sobą współgrają.
Siedzenia mogą być nieco ciasne w dolnej poduszce, ale podparcie boczne jest doskonałe.
Zajęło mi to chwilę, ale kiedy zorientowałem się, iż panel sterowania klimatyzacją może przełączyć się na…
…panel radiowy, pomyślałem, iż to fajny trik, aby wszystko było minimalistyczne i czyste.

Bezpieczeństwo przede wszystkim

Wszystkie nowoczesne samochody mają przynajmniej trochę technologii bezpieczeństwa, ale Kia naprawdę chce otoczyć cię bańką. Może choćby chcieć chwycić za kierownicę. Wszystko, od asystenta utrzymania pasa ruchu po asystenta parkowania zdalnie uruchamianego. Wszystko działa bez zarzutu (zdejm ręce z kierownicy, a GT sam jedzie po autostradzie), ale po chwili możesz zapytać „Dzięki kolego, ale czy mogę to zrobić teraz?”

Jedyną cechą, która mi się nie podobała, były kamery, które włączają się po włączeniu kierunkowskazu. Ludzie, spójrzcie w lusterka, zanim zmienicie pas. Wszystko to powoduje, iż odwracasz swoją uwagę, kiedy powinieneś się rozglądać.

Po chwili uznałem to za rozpraszające.
Podwójne ekrany działają dobrze, ale system informacyjno-rozrywkowy jest przestarzały.
Kolory ekranu i kabiny zmieniają się w zależności od trybu jazdy.

Lekki sport

Wykończenie GT zapewnia kilka fajnych funkcji, takich jak 21-calowe koła, fajny tylny spojler, którego nie można wyczyścić, i kilka więcej, aby odróżnić go od niższych wykończeń EV6. Mnie to nie przeszkadza, bo żyjemy w świecie odznak. Niech tym samochodem będzie Bruce Wayne, podczas gdy wszyscy inni będą bawić się w Batmana. Nikt nie zobaczy, iż nadchodzisz.

To jest GT-Line, krok poniżej GT, na New York Auto Show w zeszłym roku. Nie jest tak potężny, ale obaj mają subtelny wygląd.
Subtelne szczegóły pokazują, iż to GT w pełni bananowe.
Pojedyncza plakietka GT to jedyne ostrzeżenie, jakie każdy otrzymuje.
Klamki drzwi leżą równo, dopóki nie otworzysz samochodu.

Kia EV6 GT 2023 jest dowodem na to, iż samochody elektryczne nie są nudne

Nie będę dla ciebie miękki, podobnie jak ta Kia. Samochody elektryczne stają się coraz bardziej powszechne i nie wszystkie z nich są zbudowane jak Tesla.

EV6 nie jest „trochę szybki” i nie tylko „przyzwoicie sobie radzi”. To jest prawdziwa okazja. Ośmielę się powiedzieć, iż jest idealny na co dzień. Zainstaluj ładowarkę w swoim domu, jeżeli możesz, i masz samochód, który może dosłownie zrobić to wszystko.

Cena oscylująca wokół bazowego M50i również nie powinna Cię odstraszyć, ponieważ ten samochód po prostu lepiej się prowadzi.

Uczyń moje czarne, a nigdy nie zobaczysz, jak nadchodzę. Albo mnie wysłuchaj. Spraw, aby tak było, Numerze Jeden.

Wszystkie auta prasowe zostały poddane kąpieli z produktami AMMO NYC.

Dane techniczne Kia EV6 GT 2023

Typ pojazdu: silnik z przodu iz tyłu, napęd na wszystkie koła, 5-osobowy, 4-drzwiowy kombi

CENA

Podstawa: 61 400 USD
Zgodnie z testem: 62 865 USD

UKŁAD NAPĘDOWY

Silnik przedni: synchroniczny prąd przemienny z magnesami trwałymi, 215 KM
Tylny silnik: synchroniczny prąd przemienny z magnesami trwałymi, 362 KM
577 KM
546 funtów na stopę
Przekładnia z napędem bezpośrednim

WYMIARY

Rozstaw osi: 114,2 cala
Długość: 184,8 cala
Szerokość: 74,4 cala
Wysokość: 60,8 cala
Masa własna: 4820 funtów

EPA OSZCZĘDNOŚĆ PALIWA

Mieszane/miasto/autostrada: 96/105/85 MPGe
Zasięg: 240 mil

Chcesz sprawdzić swój samochód?

Jeśli mieszkasz w okolicy trzech stanów i chcesz, żebym to sprawdził, wyślij mi e-mail!

Wspieraj sprawę

Prowizje mogą być otrzymywane za linki do produktów na tej stronie. Pomóż, jeżeli możesz.

Używam korpusów i obiektywów aparatu Nikon, Westcott Ice Light 2, statywu Manfrotto, filtrów B + W oraz iMaca Pro, aby tworzyć dzieła sztuki, które tu widzisz.

Śledź nas na Instagramie @machineswithsouls

Podobają Ci się recenzje? Rozgłosić

Idź do oryginalnego materiału