
Kompaktowy elektryczny crossover Kia EV3 jest dostępny z jednym 204-konnym silnikiem, ale z dwiema bateriami do wyboru – większa ma zapewniać zasięg choćby powyżej 600 km. Za auto trzeba zapłacić minimum 166 900 zł. Co dostaniemy za tę cenę?
EV3 jest czwartym elektrycznym modelem w ofercie Kii, a trzecim wstępującym tylko z takim napędem – po EV6 i EV9 (Niro jest oferowane także z układami hybrydowym i hybrydowym PHEV). Pod względem designu EV3 ewidentnie nawiązuje do flagowego, ogromnego SUV-a na prąd, czyli EV9.
https://magazynauto.pl/testy/audi-q8-e-tron-kia-ev9-mercedes-eqs-suv-porownanie,aid,4188Kompaktowe rozmiary, dobre parametry
EV3 to najmniejszy elektryk w gamie koreańskiej marki, skonstruowany na platformie E-GMP. Jego rozmiary są następujące: długość 430 cm (431 cm w wersji GT Line), szerokość 185 cm, wysokość 157 cm, rozstaw osi 268 cm (dla porównania Niro EV ma 442 cm długości i 272 cm rozstawu osi). W przednim bagażniku mieści się 25 l, zaś w tylnym – 460 l.
EV3 jest oferowane z napędzającym przednie koła silnikiem o mocy 204 KM i maksymalnym momencie obrotowym 283 Nm. Litowo-jonowy akumulator trakcyjny (instalacja elektryczna 400V) ma pojemność 58,3 lub 81,4 kWh i umożliwia korzystanie z energii w nim zawartej do ładowania urządzeń zewnętrznych (funkcja vehicle-to-load – V2L).
Prędkość maksymalna w obu przypadkach jest taka sama i wynosi 170 km/h. Wariant z mniejszą baterią waży 1725 kg i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,5 s z 17-calowymi felgami (7,6 s wyposażony w 19-calowe obręcze) zaś ten z akumulatorem o większej pojemności waży 1810 kg i rozpędza się do "setki" w, odpowiednio, 7,7 i 7,9 s.
Kia EV3 z akumulatorem 58,3 kWh może być ładowana prądem zmiennym o mocy do 11 kW (uzupełnienie energii od 10 do 100% zajmuje minimalnie 5 godzin i 20 minut) lub stałym do 100,5 kW (ładowanie od 10 do 80% – minimum 29 minut). Zasięg wynosi zaś od 414 km (koła 19'') do 436 km (felgi 17'').
Baterię o pojemności 81,4 kWh także można ładować prądem zmiennym o mocy 11 kW (od 10 do 80% – 7 godzin 15 minut), ale stałym już o mocy 127,5 kW (10-80% w 31 minut). W tym wariancie EV3 może pokonać 563 km na "dziewiętnastkach" i aż 605 km z obręczami 17-calowymi.
https://magazynauto.pl/testy/kia-niro-hev-1-6-gdi-toyota-c-hr-2-0-hybrid-hybrydy-nie-koncza-sie-na-toyocie-porownanie,aid,4358Dużo wersji wyposażenia do wyboru
Kia EV3 jest oferowana w czterech wersjach Air, Earth, Buiness Line oraz GT Line. Najważniejsze elementy wyposażenia są w ich następujące:
Air
- System autonomicznego hamowania z funkcją wykrywania pojazdów, pieszych i rowerzystów oraz hamowania na skrzyżowaniach (FCA1.5)
- 7 poduszek powietrznych, w tym centralna poduszka powietrzna w fotelu kierowcy
- Światła dzienne, mijania i drogowe z 3 diodami LED i funkcją automatycznych świateł drogowych (HBA)
- Asystent utrzymania auta pośrodku pasa ruchu (LFA2) z funkcją wykrywania rąk na kierownicy (HOD)
- Asystent jazdy po autostradzie (HDA)
- System powiadamiania ratunkowego E-Call
- Kamera wewnętrzna monitorująca poziom koncentracji kierowcy
- Przednie oraz tylne czujniki parkowania
- Dwustrefowa klimatyzacja automatyczna z nawiewami dla drugiego rzędu
- Panoramiczny potrójny wyświetlacz składający się z cyfrowego 12,3-calowego zestawu wskaźników kierowcy zintegrowanego z 5,3-calowym dotykowym ekranem do sterowania klimatyzacją oraz 12,3-calowym centralnym ekranem nawigacji
- Ukryte w desce rozdzielczej, podświetlane oraz haptyczne przyciski dotykowe do sterowania multimediami
- Kamera cofania
- Elektrycznie regulowane lusterka zewnętrzne z funkcją podgrzewania
- Tempomat aktywny z funkcją Stop & Go (SCC2)
- System przygotowania baterii do szybkiego ładowania
- Regulacja wysokości fotela kierowcy
- Relingi dachowe
- Automatyczne wycieraczki z czujnikiem deszczu
- Klamki zewnętrzne drzwi przednich lakierowane w kolorze nadwozia, chowane w drzwiach
- 17-calowe felgi aluminiowe
- System otwierania i uruchamiania pojazdu bez użycia kluczyka Smart Key
- Elementy wykończenia nadkoli, progów bocznych i dolnych części zderzaków w kolorze czarnym
Earth (dodatkowo do Air)
- System monitorowania martwego pola (BCW)
- Funkcja blokady otwarcia drzwi tylnych w sytuacji gdy system monitorowania martwego pola wykryje ryzyko kolizji z nadjeżdżającym pojazdem (SEA)
- Elektrochromatyczne lusterko wsteczne
- Lusterka zewnętrzne składane elektrycznie
- Kluczyk cyfrowy Digital Key 2.0 pozwalający otworzyć i uruchomić samochód bez posiadania fizycznego kluczyka
- Podgrzewane fotele przednie z 3-stopniową regulacją
- Podgrzewana kierownica z 2-stopniową regulacją
- Fotel pasażera z manualną regulacją wysokości
- Technologia V2D (Vehicle-to-Device) umożliwiająca zasilanie urządzeń zewnętrznych (V2L) i pojazdów (V2V)
- Automatycznie chowane i uchylane klamki zewnętrzne drzwi przednich
- Przyciemniane szyby tylne
- Indukcyjna ładowarka do telefonu z funkcją chłodzenia
Business Line (dodatkowo do Earth)
- System monitorowania martwego pola z funkcją automatycznej korekty toru jazdy (BCA)
- System monitorowania ruchu pojazdów podczas cofania z funkcją automatycznego zatrzymania (BCA)
- Asystent jazdy po autostradzie (HDA2) rozbudowany o funkcję automatycznej zmiany pasa ruchu, unikania kolizji przy niskich prędkościach w przypadku zajechania drogi oraz unikania kolizji z samochodem jadącym sąsiednim pasem niebezpiecznie zbliżającym się do naszego samochodu
- System autonomicznego hamowania z funkcją wykrywania pojazdów, pieszych i rowerzystów, hamowania na skrzyżowaniach oraz aktywnego wspomagania ruchu kierownicą w celu uniknięcia kolizji (FCA2)
- Fotel kierowcy regulowany elektrycznie
- Elektryczna regulacja podparcia lędźwiowego odcinka kręgosłupa w fotelu kierowcy
- 19-calowe felgi aluminiowe
- Światła mijania i drogowe LED w stylistyce „Vertical Cubes” z 12 diodami LED oraz z dynamicznym powitaniem
- Tylne światła LED z dodatkowymi poziomymi paskami LED w nurcie połączonej konstelacji gwiazd „Star Map” i dynamicznym powitaniem
- Kolorowy wyświetlacz Head-up Display o przekątnej 12,3” wyświetlający na przedniej szybie w bezpośrednim polu widzenia kierowcy parametry jazdy, ostrzeżenia systemów bezpieczeństwa, informacje z systemów multimedialnych oraz nawigacji
- Przesuwany panel podłokietnika kierowcy mogący pełnić funkcję stolika podczas postoju
- Funkcja automatycznego otwierania i zamykania pokrywy bagażnika Smart Tailgate
- Wegańska tapicerka skórzana
GT Line (dodatkowo do Business Line)
- Pompa ciepła
- System monitorowania martwego pola rozszerzony o funkcję wyświetlania obrazu na wyświetlaczu centralnym (BVM)
- System kamer monitorujących otoczenie pojazdu 360° (SVM)
- System zdalnego parkowania obsługujący funkcję wjazdu / wyjazdu z miejsca parkingowego (RSPA)
- System monitorujący przestrzeń za pojazdem podczas cofania mogący aktywować hamulce w celu uniknięcia kolizji z pieszym lub przeszkodą (PCA)
- 19-calowe felgi aluminiowe o przeznaczonym dla wersji GT Line wykończeniu
- Wzór przedniego grilla przeznaczony dla wersji GT Line z dodatkowymi elementami lakierowanymi w kolorze czarnym
- Elementy wykończenia nadkoli, progów bocznych i zderzaków oraz lusterek zewnętrznych w kolorze czarnym lakierowanym o wysokim połysku
- System nagłośnienia premium Harman Kardon z 8 głośnikami, w tym jednym głośnikiem centralnym oraz subwooferem
- Zagłówki przednie typu „Mesh” z regulacją w dwóch płaszczyznach
- Przeznaczona dla wersji GT Line 3-ramienna kierownica o sportowym wzorze wykończona skórą ekologiczną
- Metalowe nakładki na pedały
- Podsufitka w kolorze czarnym
- Kameralne oświetlenie wnętrza z możliwością wyboru koloru
Standardem jest przenośna ładowarka Green Cell Habu SE o mocy 11 kW, która w pełni zastępuje wymagający specjalistycznego montażu wallbox.
Ceny Kii EV3 kształtują się następująco:
166 900 zł | 179 400 zł | 191 400 zł | niedostępna |
184 900 zł | 197 400 zł | 209 400 zł | 222 400 zł |



