Ninja ZX-9R to poszukiwany motocykl na rynku wtórnym. Kawasaki produkowało go w latach 1994-2003. Dziś w odcinku „Motocykl Używany” z Bartoszem dzieli się opinią o ZX-9R z 2003 roku po 51 tys. km przebiegu. Obejrzyj!
Zapraszamy na czwarty odcinek z serii „Motocykl Używany 2024”, w której to Wy opowiadacie o swoich motocyklach z solidnym przebiegiem – jak wygląda ich użytkowanie i serwisowanie, czy coś się w nich psuje, jakie są ich mocne strony, a co producenci powinni Waszym zdaniem zmienić.
W każdym filmie opowiemy dwa słowa o historii modelu, a specjalista Paweł Parka (Szkolenia Motocyklowe) opowie o danym motocyklu z punktu widzenia mechanika. Każdy z motocykli wrzucamy także na hamownię, aby sprawdzić czy konie mechaniczne się nie rozpierzchły.
Zobacz też:
– Poprzednia seria „Motocykl Używany 2022” na YouTube Motogen.
– Wcześniejsze odcinki serii 2024:
— BMW F 800 GS, 2009, 80 tys km,
— Harley-Davidson Electra Glide Ultra Classic, 2004, 100 000 km,
— Kawasaki Z650 2020 po 35 000 km.
Chciałbyś wziąć udział w takim odcinku? Masz swój motocykl od kilku lat i przejechaliście wiele kilometrów? Skontaktuj się z nami na [email protected] albo przez social media Motogen.pl.
2003 Kawasaki Ninja ZX-9R jako motocykl używany? Opinia właściciela po 51 000 km przebiegu:
Bohaterami odcinka jest Bartosz oraz Kawasaki Ninja ZX9R z 2003 roku, czyli z końcówki produkcji. Motocykl ten jest w rodzinie Bartosza od pięciu lat i w tym czasie użytkowany był głównie turystycznie. Ninja została dokładnie zbadana w serwisie (także pod względem pękającej ramy), a każdy serwis i każde tankowanie było skrupulatnie notowane. Ninja ma teraz 51 000 km przebiegu. Sprawdźcie opinię Bartosza (i jego ojca) o używanym Kawasaki ZX-9R!
Sponsorzy Motocykla Używanego i akcesoria dla wszystkich
Jak pewnie się domyślacie, stworzenie takiego filmu wymaga pewnych kosztów (miejsce do nagrywania, sprzęt, montaż, itp), ale na szczęście istnieją firmy, które są przyjazne motocyklistom. Sponsorami serii „Motocykl Używany 2024” są następujące firmy:
– Castrol,
– Varta,
– Athena,
– NGK,
– TRW.
Marki te przekazują także akcesoria dla wszystkich uczestnika w serii Motocykl Używany! Każdy, kto opowie o swoim motocyklu, otrzyma olej, akumulator, świece i klocki hamulcowe takie, jakie pasują do motocykla i preferencji.
Kawasaki Ninja ZX9R 1994-2003 – historia motocykla
Kawasaki ZX9R zadebiutował w 1994 r. jako pojazd sportowo-turystyczny. Zdobył dużą popularność, znikając w 2003 r. Poznaj historię ZX9R wady, zalety i opinię…
Każdemu, kto miał okazję zaznajomić się z Kawasaki ZX9R do gustu przypadało kilka rzeczy: dobra ochrona przed naporem powietrza, mocny silnik oraz spory zasięg, za sprawą pojemnego zbiornika. Wraz z wygodną pozycją i względnie komfortowym zawieszeniem sprzyjały dynamicznej turystyce. Chociaż pojazd ważył 243 kg (ok. 35 kg więcej, niż Honda CBR900RR) silnik o mocy 139 KM zapewniał dobre osiągi. Konstrukcyjnie pojazd oparto na ZXR750, na którym Scott Russell wygrał serię WorldSBK.
Kawasaki ZX9R historia
Pierwsze zmiany nastąpiły w 1995. Dotyczyły dysz i przepustnic gaźnika, korekty przełożeń, oraz charakterystyk zapłonu. Zyskała na tym reakcja na gaz oraz elastyczność pojazdu. Nowy tłumik zmniejszył emisję hałasu. W 1996 roku pojawiły się uchwyty dla pasażera oraz nowe, sześciotłoczkowe zaciski hamulcowe.
Dwa lata później pojawiła się druga generacja modelu, oznaczona ZX900C. Model wyraźnie kierował się w stronę sportu. Nowe owiewki, rama, konwencjonalny widelec KYB oraz jednokolorowe malowanie były wyraźnie zauważalną zmianą. Na samym widelcu Kawasaki zaoszczędziło 10 kg, a cały pojazd stracił 38 kg. Silnik otrzymał nowy układ rozrządu, powiększenie średnicy cylindra i skrócenie skoku spowodowało wzrost mocy o 4 KM, przy dużo żwawszym wkręcaniu się na obroty. Rok później zmniejszono grubość tarcz hamulcowych oraz zastosowano mniejszy tylny błotnik.
W pierwsze dziesięciolecie XXI wieku Kawasaki weszło z przekonstruowaną głowicą oraz zmienionym rozstawem osi. Otrzymało także nową obudowę z podwójnym, „owadzim” reflektorem. W niektórych egzemplarzach podczas hamowania zawieszenie wpadało w wibracje.
Zwalono to na klocki hamulcowe, ale akcja serwisowa polegająca na ich wymianie kilka dała. W 2002 przekonstruowano podwozie, zmieniono charakterystykę amortyzatorów, a także wzmocniono wahacz. Cięższy wał korbowy poprawił środkowy zakres obrotów silnika, wrócono także do czterotłoczkowych zacisków z przodu. W 2004 roku wprowadzono ekstremalnie sportowe ZX10R, wycofując ZX9R z rynku…
Kawasaki ZX9R, na co zwrócić uwagę?
Kawasaki ZX9R ma kilka słabych punktów. Jak większość modeli marki z lat 90, panewka trzeciego cylindra ma tendencje do zacierania się przy intensywnej eksploatacji. Szczególnie przy jeździe na gumie lub niskim stanie oleju. Najgorsze, iż ZX9R jest w tym świetne. Ale nie tylko panewki kończyły się przy jeździe na tylnym kole. Także ramy nie grzeszyły wytrzymałością, zwłaszcza w rocznikach 99-01.
Żadna z generacji Kawasaki „dziewiątki” nie była tak trwała, jak Hondy Fireblade SC28/SC33 czy Suzuki GSXR (olejak). Jednak uczciwie traktowany model, w którym regularnie kontrolujemy poziom oleju i dokonujemy czynności serwisowych, odwdzięczy się tysiącami bezawaryjnych kilometrów.
Kawasaki ZX9R Wady/zalety
Zalety
-osiągi
-design
-skuteczne hamulce
-komfort
-poręczność
Wady
-podatne na uszkodzenia ramy
-zacierająca się panewka przy intensywnej eksploatacji
-wrażliwy na zaniedbania serwisowe