Kawasaki Ninja ZX-6R 2024: nowa stylistyka, dodatki oraz 129 KM mocy [dane, opis, zdjęcia, film]

1 rok temu

Nowa Ninja ZX-6R otrzymała nowe owiewki, zmodyfikowany silnik oraz trochę zmian w elektronice. Przede wszystkim ma nową homologację drogową!

Na sezon 2024 do salonów Kawasaki wjeżdża gruntownie odświeżona Ninja ZX-6R. Wraz ze swoim sloganem „Supersport Obsession” reprezentuje klasyczny gatunek sportowych, rzędowych, 4-cylindrowych sześćsetek z homologacją drogową. Bo na sezon 2024, nowa Ninja ZX-6R otrzymała między innymi normy Euro5! Pojawiły się zmiany w elektronice, stylistyce i w silniku.

Oficjalne video Kawasaki Ninja ZX-6R 2024

Zdjęcia znajdziecie na samym dole artykułu.

Silnik w ZX-6R 2024

Rdzeń maszyny stanowi słynny i wysoce ceniony silnik 4-cylindrowy o pojemności 636 cm3. Teraz ma zmienione profile krzywek, aby spełnić surowsze przepisy dotyczące emisji spalin. Zmodyfikowano także lejki dolotowe oraz rury kolektora wydechowego, a wszystko to w celu uzyskania wydajności od niskich do średnich obrotów. Nie zabrakło mocy maksymalnej: dzięki kultowemu systemowi Ram Air, przy 13 000 obr/min nowa Ninja produkuje 95,2 kW, czyli 129 KM. (Bez dolotu Ram Air, moc maksymalna wynosi 124 KM.)

Nowy wygląd Kawasaki ZX-6R 2024

Najbardziej oczywistym aspektem nowej maszyny jest charakterystyczna „twarz” Ninja w stylu aero-winglet. W przeciwieństwie do rozbudowanych spojlerów w ZX-10R generujących docisk przy najwyższych prędkościach na wprost, nowa Ninja ZX-6R ma mniejsze winglety „na podbródku” pod lampami, które mają zapewniać poczucie docisku w zakrętach.

Cały motocykl narysowany jest agresywnymi liniami, został zaprojektowany pod względem aerodynamicznym. Wykorzystuje kilka warstw owiewek, co zapewnia dodatkowy efekt 3D. W przedniej owiewce ukrywają się (pierwsze w Kawasaki) hybrydowe lampy, łączące LED z projektorem jako światło mijania oraz LED z reflektorem jako światło drogowe. Przednia szyba posiada otwory poprawiające aerodynamikę.

Rama, podwozie, nowe tarcze hamulcowe – Kawasaki Ninja ZX-6R 2024

Podwozie nowej Ninjy pozostaje z grubsza bez zmian (poza hamulcami), wciąż mamy aluminiową ramę okalającą i agresywną geometrię. Podobnie w sprawie zawieszenie, z przodu pracuje widelec Showa SFF-BP (Separate Function Fork – Big Piston).

Coś nowego jest w hamulcach. Z przodu pracuje radialnie montowany zacisk monoblock z radialną pompą hamulcową. Kawasaki pisze o nowych tarczach o średnicy 310 mm, w typowym supersportowym, zupełnie okrągłym kształcie. Jest nowa jednostka sterująca ABSem: 9.3MP.

Ninja ZX-6R 2024: elektronika i zegary

Zamiast klasycznych zegarów pojawił się nowy wyświetlacz TFT o przekątnej 4,3″. Zapewnia pełną łączność ze telefonem i obsługę multimediów.

Nowością są także zintegrowane tryby jazdy (Sport, Road, Rain albo manualny Rider), dzięki którym w łatwy sposób można wybierać tryb pracy silnika, kontroli trakcji czy inteligentnego ABSu. Nie zabrakło quick shiftera

Jeśli chodzi o obszar kokpitu, debiutuje nowy kolorowy miernik TFT o przekątnej 4,3 cala (11 cm), który ułatwia łączność ze telefonem za pośrednictwem aplikacji Rideology firmy Kawasaki. Dostępne są aktualizacje informacji, takie jak światło zmiany biegów, przypomnienie serwisowe Kawasaki, przypomnienie o wymianie oleju, wskaźnik trybu jazdy, powiadomienia o połączeniach ze telefona i poczcie. Oprócz wszystkich znanych aktualizacji statusu pojazdu znajduje się również wskaźnik Bluetooth i wskaźnik ekonomicznej jazdy.

Cena, kolory i dostępność – nowe Kawasaki Ninja ZX-6R 2024

Nowa Ninja ZX-6R dostępna będzie w dwóch wersjach kolorystycznych: bardzo zielonej Lime Green / Ebony lub trochę bardziej stonowanej Metallic Graphite Grey / Metallic Diablo Black. Motocykl opuszcza salon na oponach Pirelli Diablo Rosso IV.

Cena i dostępność w Polsce nie zostały jeszcze przedstawione. Zapytaliśmy o to polskiego importera – jak tylko się dowiemy, zaktualizujemy artykuł.

Dane techniczne Kawasaki Ninja ZX-6R 2024:

WYMIARY
Overall length2,025 mm
Overall width710 mm
Overall height1,105 mm
Wheelbase1,400 mm
Road clearance130 mm
Seat height830 mm
Curb mass 198 kg
Fuel tank capacity17 litres
OSIĄGI
Max. power91.0 kW {124 PS} / 13,000 min-1
Max. power with Ram Air95.2 kW {129 PS} / 13,000 min-1
Max. torque69.0 N·m {7.0 kgƒ·m} / 10,800 min-1
SILNIK
TypeLiquid-cooled, 4-stroke In-Line Four
Valve systemDOHC, 16 valves
Bore x Stroke67.0 x 45.1 mm
Displacement636 cm3
Compression ratio12.9:1
Fuel supplyFuel injection: ø38 mm x 4 with oval sub-throttles
Lubrication systemForced lubrication, wet sump
Starting systemElectric
Ignition systemDigital
NAPĘD
Driving systemChain
Transmission6-speed, return
Gear ratios: 1st2.846 (37/13)
2nd2.200 (33/15)
3rd1.850 (37/20)
4th1.600 (32/20)
5th1.421 (27/19)
6th1.300 (26/20)
Primary reduction ratio1.900 (76/40)
Final reduction ratio2.867 (43/15)
Clutch type (Primary)Wet multi-disc, manual
RAMA
TypePerimeter, pressed-aluminium
Suspension: Front ø41 inverted fork (SFF-BP) with rebound and compression damping and spring preload adjustability, and top-out springs
Rear Bottom-Link Uni Trak, gas-charged shock with piggyback reservoir, compression and rebound damping and spring preloada djustability
Wheel travel: Front120 mm
Rear 151 mm
Caster (Rake angle)23.5º
Trail101 mm
Steering angle (left/right)27º / 27º
Tyre: Front120/70ZR17M/C (58W)
Rear180/55ZR17M/C (73W)
Brakes: Front TypeDual semi-floating ø310 mm discs (Effective diameter: ø275 mm)
CaliperDual radial-mount, monobloc, opposed 4-piston
Rear TypeSingle ø220 mm disc (Effective diameter: ø186)
CaliperSingle-bore pin-slide

Zdjęcia Kawasaki Ninja ZX-6R 2024

Idź do oryginalnego materiału