Nowa Ninja ZX-6R otrzymała nowe owiewki, zmodyfikowany silnik oraz trochę zmian w elektronice. Przede wszystkim ma nową homologację drogową!
Na sezon 2024 do salonów Kawasaki wjeżdża gruntownie odświeżona Ninja ZX-6R. Wraz ze swoim sloganem „Supersport Obsession” reprezentuje klasyczny gatunek sportowych, rzędowych, 4-cylindrowych sześćsetek z homologacją drogową. Bo na sezon 2024, nowa Ninja ZX-6R otrzymała między innymi normy Euro5! Pojawiły się zmiany w elektronice, stylistyce i w silniku.
Oficjalne video Kawasaki Ninja ZX-6R 2024
Zdjęcia znajdziecie na samym dole artykułu.
Silnik w ZX-6R 2024
Rdzeń maszyny stanowi słynny i wysoce ceniony silnik 4-cylindrowy o pojemności 636 cm3. Teraz ma zmienione profile krzywek, aby spełnić surowsze przepisy dotyczące emisji spalin. Zmodyfikowano także lejki dolotowe oraz rury kolektora wydechowego, a wszystko to w celu uzyskania wydajności od niskich do średnich obrotów. Nie zabrakło mocy maksymalnej: dzięki kultowemu systemowi Ram Air, przy 13 000 obr/min nowa Ninja produkuje 95,2 kW, czyli 129 KM. (Bez dolotu Ram Air, moc maksymalna wynosi 124 KM.)
Nowy wygląd Kawasaki ZX-6R 2024
Najbardziej oczywistym aspektem nowej maszyny jest charakterystyczna „twarz” Ninja w stylu aero-winglet. W przeciwieństwie do rozbudowanych spojlerów w ZX-10R generujących docisk przy najwyższych prędkościach na wprost, nowa Ninja ZX-6R ma mniejsze winglety „na podbródku” pod lampami, które mają zapewniać poczucie docisku w zakrętach.
Cały motocykl narysowany jest agresywnymi liniami, został zaprojektowany pod względem aerodynamicznym. Wykorzystuje kilka warstw owiewek, co zapewnia dodatkowy efekt 3D. W przedniej owiewce ukrywają się (pierwsze w Kawasaki) hybrydowe lampy, łączące LED z projektorem jako światło mijania oraz LED z reflektorem jako światło drogowe. Przednia szyba posiada otwory poprawiające aerodynamikę.
Rama, podwozie, nowe tarcze hamulcowe – Kawasaki Ninja ZX-6R 2024
Podwozie nowej Ninjy pozostaje z grubsza bez zmian (poza hamulcami), wciąż mamy aluminiową ramę okalającą i agresywną geometrię. Podobnie w sprawie zawieszenie, z przodu pracuje widelec Showa SFF-BP (Separate Function Fork – Big Piston).
Coś nowego jest w hamulcach. Z przodu pracuje radialnie montowany zacisk monoblock z radialną pompą hamulcową. Kawasaki pisze o nowych tarczach o średnicy 310 mm, w typowym supersportowym, zupełnie okrągłym kształcie. Jest nowa jednostka sterująca ABSem: 9.3MP.
Ninja ZX-6R 2024: elektronika i zegary
Zamiast klasycznych zegarów pojawił się nowy wyświetlacz TFT o przekątnej 4,3″. Zapewnia pełną łączność ze telefonem i obsługę multimediów.
Nowością są także zintegrowane tryby jazdy (Sport, Road, Rain albo manualny Rider), dzięki którym w łatwy sposób można wybierać tryb pracy silnika, kontroli trakcji czy inteligentnego ABSu. Nie zabrakło quick shiftera
Jeśli chodzi o obszar kokpitu, debiutuje nowy kolorowy miernik TFT o przekątnej 4,3 cala (11 cm), który ułatwia łączność ze telefonem za pośrednictwem aplikacji Rideology firmy Kawasaki. Dostępne są aktualizacje informacji, takie jak światło zmiany biegów, przypomnienie serwisowe Kawasaki, przypomnienie o wymianie oleju, wskaźnik trybu jazdy, powiadomienia o połączeniach ze telefona i poczcie. Oprócz wszystkich znanych aktualizacji statusu pojazdu znajduje się również wskaźnik Bluetooth i wskaźnik ekonomicznej jazdy.
Cena, kolory i dostępność – nowe Kawasaki Ninja ZX-6R 2024
Nowa Ninja ZX-6R dostępna będzie w dwóch wersjach kolorystycznych: bardzo zielonej Lime Green / Ebony lub trochę bardziej stonowanej Metallic Graphite Grey / Metallic Diablo Black. Motocykl opuszcza salon na oponach Pirelli Diablo Rosso IV.
Cena i dostępność w Polsce nie zostały jeszcze przedstawione. Zapytaliśmy o to polskiego importera – jak tylko się dowiemy, zaktualizujemy artykuł.
Dane techniczne Kawasaki Ninja ZX-6R 2024:
| WYMIARY | |
| Overall length | 2,025 mm | 
| Overall width | 710 mm | 
| Overall height | 1,105 mm | 
| Wheelbase | 1,400 mm | 
| Road clearance | 130 mm | 
| Seat height | 830 mm | 
| Curb mass | 198 kg | 
| Fuel tank capacity | 17 litres | 
| OSIĄGI | |
| Max. power | 91.0 kW {124 PS} / 13,000 min-1 | 
| Max. power with Ram Air | 95.2 kW {129 PS} / 13,000 min-1 | 
| Max. torque | 69.0 N·m {7.0 kgƒ·m} / 10,800 min-1 | 
| SILNIK | |
| Type | Liquid-cooled, 4-stroke In-Line Four | 
| Valve system | DOHC, 16 valves | 
| Bore x Stroke | 67.0 x 45.1 mm | 
| Displacement | 636 cm3 | 
| Compression ratio | 12.9:1 | 
| Fuel supply | Fuel injection: ø38 mm x 4 with oval sub-throttles | 
| Lubrication system | Forced lubrication, wet sump | 
| Starting system | Electric | 
| Ignition system | Digital | 
| NAPĘD | |
| Driving system | Chain | 
| Transmission | 6-speed, return | 
| Gear ratios: 1st | 2.846 (37/13) | 
| 2nd | 2.200 (33/15) | 
| 3rd | 1.850 (37/20) | 
| 4th | 1.600 (32/20) | 
| 5th | 1.421 (27/19) | 
| 6th | 1.300 (26/20) | 
| Primary reduction ratio | 1.900 (76/40) | 
| Final reduction ratio | 2.867 (43/15) | 
| Clutch type (Primary) | Wet multi-disc, manual | 
| RAMA | |
| Type | Perimeter, pressed-aluminium | 
| Suspension: Front | ø41 inverted fork (SFF-BP) with rebound and compression damping and spring preload adjustability, and top-out springs | 
| Rear | Bottom-Link Uni Trak, gas-charged shock with piggyback reservoir, compression and rebound damping and spring preloada djustability | 
| Wheel travel: Front | 120 mm | 
| Rear | 151 mm | 
| Caster (Rake angle) | 23.5º | 
| Trail | 101 mm | 
| Steering angle (left/right) | 27º / 27º | 
| Tyre: Front | 120/70ZR17M/C (58W) | 
| Rear | 180/55ZR17M/C (73W) | 
| Brakes: Front Type | Dual semi-floating ø310 mm discs (Effective diameter: ø275 mm) | 
| Caliper | Dual radial-mount, monobloc, opposed 4-piston | 
| Rear Type | Single ø220 mm disc (Effective diameter: ø186) | 
| Caliper | Single-bore pin-slide | 
Zdjęcia Kawasaki Ninja ZX-6R 2024







































 2 lat temu
                                                    2 lat temu
                    















