Nowa Ninja ZX-6R otrzymała nowe owiewki, zmodyfikowany silnik oraz trochę zmian w elektronice. Przede wszystkim ma nową homologację drogową!
Na sezon 2024 do salonów Kawasaki wjeżdża gruntownie odświeżona Ninja ZX-6R. Wraz ze swoim sloganem „Supersport Obsession” reprezentuje klasyczny gatunek sportowych, rzędowych, 4-cylindrowych sześćsetek z homologacją drogową. Bo na sezon 2024, nowa Ninja ZX-6R otrzymała między innymi normy Euro5! Pojawiły się zmiany w elektronice, stylistyce i w silniku.
Oficjalne video Kawasaki Ninja ZX-6R 2024
Zdjęcia znajdziecie na samym dole artykułu.
Silnik w ZX-6R 2024
Rdzeń maszyny stanowi słynny i wysoce ceniony silnik 4-cylindrowy o pojemności 636 cm3. Teraz ma zmienione profile krzywek, aby spełnić surowsze przepisy dotyczące emisji spalin. Zmodyfikowano także lejki dolotowe oraz rury kolektora wydechowego, a wszystko to w celu uzyskania wydajności od niskich do średnich obrotów. Nie zabrakło mocy maksymalnej: dzięki kultowemu systemowi Ram Air, przy 13 000 obr/min nowa Ninja produkuje 95,2 kW, czyli 129 KM. (Bez dolotu Ram Air, moc maksymalna wynosi 124 KM.)
Nowy wygląd Kawasaki ZX-6R 2024
Najbardziej oczywistym aspektem nowej maszyny jest charakterystyczna „twarz” Ninja w stylu aero-winglet. W przeciwieństwie do rozbudowanych spojlerów w ZX-10R generujących docisk przy najwyższych prędkościach na wprost, nowa Ninja ZX-6R ma mniejsze winglety „na podbródku” pod lampami, które mają zapewniać poczucie docisku w zakrętach.
Cały motocykl narysowany jest agresywnymi liniami, został zaprojektowany pod względem aerodynamicznym. Wykorzystuje kilka warstw owiewek, co zapewnia dodatkowy efekt 3D. W przedniej owiewce ukrywają się (pierwsze w Kawasaki) hybrydowe lampy, łączące LED z projektorem jako światło mijania oraz LED z reflektorem jako światło drogowe. Przednia szyba posiada otwory poprawiające aerodynamikę.
Rama, podwozie, nowe tarcze hamulcowe – Kawasaki Ninja ZX-6R 2024
Podwozie nowej Ninjy pozostaje z grubsza bez zmian (poza hamulcami), wciąż mamy aluminiową ramę okalającą i agresywną geometrię. Podobnie w sprawie zawieszenie, z przodu pracuje widelec Showa SFF-BP (Separate Function Fork – Big Piston).
Coś nowego jest w hamulcach. Z przodu pracuje radialnie montowany zacisk monoblock z radialną pompą hamulcową. Kawasaki pisze o nowych tarczach o średnicy 310 mm, w typowym supersportowym, zupełnie okrągłym kształcie. Jest nowa jednostka sterująca ABSem: 9.3MP.
Ninja ZX-6R 2024: elektronika i zegary
Zamiast klasycznych zegarów pojawił się nowy wyświetlacz TFT o przekątnej 4,3″. Zapewnia pełną łączność ze telefonem i obsługę multimediów.
Nowością są także zintegrowane tryby jazdy (Sport, Road, Rain albo manualny Rider), dzięki którym w łatwy sposób można wybierać tryb pracy silnika, kontroli trakcji czy inteligentnego ABSu. Nie zabrakło quick shiftera
Jeśli chodzi o obszar kokpitu, debiutuje nowy kolorowy miernik TFT o przekątnej 4,3 cala (11 cm), który ułatwia łączność ze telefonem za pośrednictwem aplikacji Rideology firmy Kawasaki. Dostępne są aktualizacje informacji, takie jak światło zmiany biegów, przypomnienie serwisowe Kawasaki, przypomnienie o wymianie oleju, wskaźnik trybu jazdy, powiadomienia o połączeniach ze telefona i poczcie. Oprócz wszystkich znanych aktualizacji statusu pojazdu znajduje się również wskaźnik Bluetooth i wskaźnik ekonomicznej jazdy.
Cena, kolory i dostępność – nowe Kawasaki Ninja ZX-6R 2024
Nowa Ninja ZX-6R dostępna będzie w dwóch wersjach kolorystycznych: bardzo zielonej Lime Green / Ebony lub trochę bardziej stonowanej Metallic Graphite Grey / Metallic Diablo Black. Motocykl opuszcza salon na oponach Pirelli Diablo Rosso IV.
Cena i dostępność w Polsce nie zostały jeszcze przedstawione. Zapytaliśmy o to polskiego importera – jak tylko się dowiemy, zaktualizujemy artykuł.
Dane techniczne Kawasaki Ninja ZX-6R 2024:
WYMIARY | |
Overall length | 2,025 mm |
Overall width | 710 mm |
Overall height | 1,105 mm |
Wheelbase | 1,400 mm |
Road clearance | 130 mm |
Seat height | 830 mm |
Curb mass | 198 kg |
Fuel tank capacity | 17 litres |
OSIĄGI | |
Max. power | 91.0 kW {124 PS} / 13,000 min-1 |
Max. power with Ram Air | 95.2 kW {129 PS} / 13,000 min-1 |
Max. torque | 69.0 N·m {7.0 kgƒ·m} / 10,800 min-1 |
SILNIK | |
Type | Liquid-cooled, 4-stroke In-Line Four |
Valve system | DOHC, 16 valves |
Bore x Stroke | 67.0 x 45.1 mm |
Displacement | 636 cm3 |
Compression ratio | 12.9:1 |
Fuel supply | Fuel injection: ø38 mm x 4 with oval sub-throttles |
Lubrication system | Forced lubrication, wet sump |
Starting system | Electric |
Ignition system | Digital |
NAPĘD | |
Driving system | Chain |
Transmission | 6-speed, return |
Gear ratios: 1st | 2.846 (37/13) |
2nd | 2.200 (33/15) |
3rd | 1.850 (37/20) |
4th | 1.600 (32/20) |
5th | 1.421 (27/19) |
6th | 1.300 (26/20) |
Primary reduction ratio | 1.900 (76/40) |
Final reduction ratio | 2.867 (43/15) |
Clutch type (Primary) | Wet multi-disc, manual |
RAMA | |
Type | Perimeter, pressed-aluminium |
Suspension: Front | ø41 inverted fork (SFF-BP) with rebound and compression damping and spring preload adjustability, and top-out springs |
Rear | Bottom-Link Uni Trak, gas-charged shock with piggyback reservoir, compression and rebound damping and spring preloada djustability |
Wheel travel: Front | 120 mm |
Rear | 151 mm |
Caster (Rake angle) | 23.5º |
Trail | 101 mm |
Steering angle (left/right) | 27º / 27º |
Tyre: Front | 120/70ZR17M/C (58W) |
Rear | 180/55ZR17M/C (73W) |
Brakes: Front Type | Dual semi-floating ø310 mm discs (Effective diameter: ø275 mm) |
Caliper | Dual radial-mount, monobloc, opposed 4-piston |
Rear Type | Single ø220 mm disc (Effective diameter: ø186) |
Caliper | Single-bore pin-slide |