Jeździliśmy nowym Fordem Capri. Wiemy, co łączy go z kultowym poprzednikiem

1 dzień temu

Capri to już kolejny w ostatnim czasie model Forda, który swoją nazwą nawiązuje do bogatej tradycji marki, wzbudzając przy tym niemałe kontrowersje. Sprawdzamy, czy w tym dużym, elektrycznym SUV-ie czuć jeszcze ducha zgrabnego, sportowego coupe sprzed lat.

  • Drugi SUV Forda na platformie MEB
  • Pozycjonowany w ofercie między Explorerem a Mustangiem Mach-E

Przerwana w 1986 r. historia sportowego Forda Capri doczekała się kontynuacji, choć nie do końca w takiej formie, jakiej oczekiwaliby puryści. Teraz bowiem pod tą zasłużoną dla marki nazwą kryje się elektryczny SUV coupe zbudowany na płycie MEB opracowanej przez Volkswagena.

Więcej różnic niż podobieństw

W wyglądzie zewnętrznym nowego Capri można się dopatrywać nawiązań do kultowego poprzednika. Są to m.in. podwójne reflektory, czarny panel z przodu przypominający grill oraz boczne tylne szyby w kształcie litery C. Odwołań do oryginału próżno natomiast szukać w kabinie. Deska rozdzielcza jest niemal dokładną kopią tej z Explorera, a jedyną istotną różnicę stanowi tutaj zmieniona kierownica.

Mimo iż podczas projektowania nowego Capri styliści Forda inspirowali się wyglądem oryginalnego modelu, nie tak łatwo doszukać się „rodzinnego podobieństwa” między tymi dwoma autami. fot. Ford

Pod względem funkcjonalności i wykończenia wnętrze nie daje powodów do narzekania. Zarówno na fotelach, jak i kanapie miejsca jest pod dostatkiem, a do tego podróżujący mają do dyspozycji pokaźny bagażnik (572-1510 l).

Nowoczesny kokpit okazuje się intuicyjny w obsłudze, w czym duża zasługa przejrzystego interfejsu systemu multimedialnego. Do zarządzania niemal wszystkimi ustawieniami służy pionowy, 14,6-calowy wyświetlacz z przydatną funkcją zmiany kąta pochylenia. Warto też wspomnieć, iż w kabinie nie brakuje pojemnych schowków.

1729

Szybki, ale nie sportowy

Podczas pierwszych jazd dostępne były dwie mocniejsze wersje (parametry w tabeli poniżej), w późniejszym terminie dołączy jeszcze bazowy, 170-konny wariant z baterią 52 kWh.

W rzeczywistych warunkach drogowych obie te odmiany oferują zbliżone, niskie zużycie energii i równie dobre osiągi, które stawiają Capri w jednej lidze z benzynowymi hot hatchami. Bez względu na wybraną wersję silnikową samochód prowadzi się pewnie i neutralnie, ale na krętej drodze czuć, iż brakuje mu trochę zwinności i lekkości, a podczas jazdy wąskimi uliczkami dają o sobie z kolei znać jego gabaryty. W tej ostatniej sytuacji bardzo pomocny jest opcjonalny system kamer 360 stopni.

Ford Capri 2024: dane techniczne, osiągi, ceny Dane techniczne RWD AWD Silnik Moc maksymalna Maks. moment obrotowy Pojemność akumulatora Maks. moc ładowania AC/DC Osiągi Prędkość maksymalna Przyspieszenie 0-100 km/h Zasięg CENA
elektryczny 2 x elektr.
286 KM 340 KM
545 Nm 134+545 Nm
77 kWh 79 kWh
11/135 kW 11/185 kW
180 km/h 180 km/h
6,4 s 5,3 s
627 km 566 km
227 770 zł 247 770 zł

Nowy Ford Capri: naszym zdaniem

fot. Ford

Ford ponownie udowodnił, iż na volkswagenowskiej platformie MEB potrafi stworzyć atrakcyjne i funkcjonalne auto, któremu nie brakuje cech typowych dla marki.

ocena 4/5

Capri powróciło na rynek w zupełnie nowej, dopasowanej do obecnych realiów formie. Teraz czeka je rywalizacja w trudnym segmencie i z wymagającymi rywalami, jak Tesla Model Y czy Audi Q4 e-tron Sportback.

Mateusz Łubiński, „Motor”

Idź do oryginalnego materiału