Jeśli dywaniki Twojego Mercedesa lub Maybacha S580 są mokre, możesz mieć poważny problem z bezpieczeństwem

2 lat temu

Mercedes wycofuje w sumie sześć sedanów Klasy S z roku modelowego 2021 z powodu wycieku, który może prowadzić do dość poważnego problemu z bezpieczeństwem. Jak dotąd środek ten ma charakter zapobiegawczy, a rozwiązanie powinno być proste, choć niekoniecznie łatwe do wykonania.

Problem dotyczy łącznie sześciu Mercedesów w USA, dwóch S 580 i czterech S 580 Maybach. Właściciele mogą zostać poinformowani o istnieniu problemu, jeżeli zauważą wilgotne dywany w przestrzeni na nogi z przodu lub zaparowane szyby. Może się również pojawić komunikat ostrzegawczy w systemie audio-nawigacyjnym.

Źródłem usterki jest uszczelniacz w przedniej przegrodzie, który nie spełnia specyfikacji dotyczących wodoszczelności. W rezultacie płyn mógłby przedostać się przez nią do kabiny pojazdu, co mogłoby prowadzić do różnego rodzaju problemów.

Przeczytaj: Nowy S580e to pierwsza w historii Maybach hybryda typu plug-in, Pure EV już wkrótce

Mercedes jest najbardziej zaniepokojony możliwością zwarcia styków elektrycznych, co może doprowadzić do nieprawidłowego działania niektórych systemów PreSafe. W takim scenariuszu takie elementy, jak napinanie pasów bezpieczeństwa i regulacja siedzenia mogą nie działać zgodnie z przeznaczeniem w razie wypadku, co prowadzi do zwiększonego ryzyka obrażeń.

To główny problem związany z bezpieczeństwem, ale zwarcia elektryczne mogą również prowadzić do innych problemów. W rzeczywistości może to uniemożliwić ponowne uruchomienie samochodu, co prawdopodobnie byłoby bardzo niewygodne dla właściciela.

Mercedes po raz pierwszy dowiedział się o tym problemie w lipcu 2020 r. i ustalił w swoim dochodzeniu, iż odchylenie w procesie rozwoju doprowadziło do potencjalnego niespełnienia specyfikacji wodoodporności głównej przegrody.

Obecnie producent samochodów nie jest świadomy żadnych obrażeń, wypadków ani roszczeń gwarancyjnych związanych z problemem, ale ponieważ nie może całkowicie wykluczyć potencjalnego problemu z bezpieczeństwem, rozpoczyna kampanię wycofania.

Mercedes planuje rozpocząć kontakt ze wszystkimi sześcioma właścicielami 23 maja, a oni zostaną poproszeni o zwrot pojazdu do autoryzowanego dealera, gdzie uszczelniacz zostanie przerobiony.

Idź do oryginalnego materiału