Jeep Wrangler 1941 Willys będzie rzadziej spotykany, niż Ferrari

2 dni temu

Amerykańskie marki lubią sięgać do tradycji, co również współgra ze skutecznym marketingiem. Nic więc dziwnego, iż w ich ofertach pojawiają się linie specjalne, które nawiązują do kultowych pojazdów. Tak też jest w tym przypadku. Jeep Wrangler 1941 Willys może być rzadziej spotykany, niż takie unikaty, jak Ferrari 12Cylindri.

Jeep Wrangler 1941 Willys – unikat w pewnej skali

Przy powyższym stwierdzeniu powinna być „gwiazdka”, która wymaga wyjaśnienia. I to najlepsze na to miejsce. Jeep Wrangler 1941 Willys w takim wydaniu doczeka się wyprodukowania zaledwie 30 egzemplarzy. To naprawdę niewiele, biorąc pod uwagę popyt na ten model.

Trzeba jednak uczciwie dodać, iż wariant Willys był już oferowany w różnych zakątkach świata. Różnice stanowi jednak jego konfiguracja. Równie istotny wydaje się rynek o konkretnej specyfice. I tu pojawia się pierwszy haczyk.

Jeep Wrangler 1941 Willys

Otóż, prezentowany model powstał z myślą o rynku indyjskim. Tak, to zdecydowanie odległe miejsce z perspektywy Europejczyka. Aczkolwiek coraz większa liczba producentów podchodzi do niego bardzo poważnie. Dlaczego?

To rynek rozwijający się, który obejmuje blisko 1,5 miliarda ludzi. Mówimy więc o ogromnym potencjale sprzedażowym, choćby jeżeli PKB nie wygląda dziś imponująco na tle najważniejszych mocarstw tej planety.

Dobrze znane konotacje

Wrangler 1941 Willys różni się od edycji specjalnej sprzedawanej na rynku amerykańskim, choć jego misja jest dokładnie taka sama – oddać hołd legendzie i spodobać się odpowiedniej grupie klientów.

Bazę stanowi wersja Rubicon, co nie jest zaskoczeniem. Pierwsze, co rzuca się w oczy, to lakier ’41 Green, który świetnie nawiązuje do legendarnej terenówki. Jego uzupełnieniami są dedykowane plakietki oraz charakterystyczna okleina na masce.

Jeep Wrangler 1941 Willys – wnętrze

Warto dodać, iż nabywca ma możliwość dokupienia przeróżnych akcesoriów. Wrangler 1941 Willys może więc posiadać dodatkową drabinkę, elektrycznie wysuwane stopnie boczne czy bagażnik dachowy.

Co ciekawe, w odróżnieniu od amerykańskiego wydania, to indyjskie nie dysponuje charakterystycznymi kołami. Być może chodziło o zmniejszenie ceny sprzedażowej. Tak czy inaczej, szkoda, bo jest to istotny akcent wizualny.

Jeżeli chodzi o wnętrze, to również zaszły pewne zmiany, choć nie ma mowy o rewolucji. Tak naprawdę wszystko opiera się na detalach. Wśród nich są uchwyty w stylu retro czy odporne dywaniki z czerwonym napisami.

Jeep Wrangler 1941 Willys – dane techniczne

I tu kolejne zaskoczenie. Pomimo niespecjalnie rygorystycznych norm emisji spalin, producent zdecydował się na zastosowanie stosunkowo małej jednostki napędowej. Jest ona dostępna wraz z układem plug-in na Starym Kontynencie.

To dwulitrowy, doładowany silnik benzynowy dysponujący czterema cylindrami. Potencjał? Dokładnie 270 koni mechanicznych i 400 niutonometrów. Za przenoszenie tej mocy na tylną lub obie osie odpowiada ośmiobiegowy automat.

Pomimo dużej masy własnej i kwadratowej sylwetki, Wrangler 1941 oferuje niezłą dynamikę. Przyspiesza do 100 km/h w 7,6 sekundy. Jego prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 160 km/h.

Jak podają zagraniczne media, prezentowana konfiguracja może kosztować mniej więcej 80 300 dolarów, co stanowi wydatek 321 300 złotych. Biorąc pod uwagę ograniczoną podaż, nie powinno być problemów ze znalezieniem klientów.

Idź do oryginalnego materiału