Jeep bada swoją przeszłość i przyszłość dzięki 7 konceptom Easter Safari

1 rok temu

Wielkanocne safari jeepami to coroczne święto przeszłości i przyszłości marki Jeep. Każdego roku Jeep przedstawia serię koncepcji, które badają nowe pomysły na możliwe nowe warianty modeli, nowe części zamienne oraz to, co można zrobić z istniejącymi częściami zamiennymi.

Wczesnym czwartkiem Jeep zaprezentował siedem pojazdów koncepcyjnych na rok 2023, w tym pięć eksplorujących przeszłość i przyszłość marki oraz dwa kolejne prezentujące pomysły inspirowane szeroką gamą części Jeep Performance Parts. Wszystkie koncepcje nadają się do jazdy, a niektóre z pomysłów Jeepa mogłyby trafić do produkcji. Zostaną zaprezentowane podczas Easter Jeep Safari 2023, które odbędzie się w Moab w stanie Utah w dniach 1-9 kwietnia. Oto zestawienie każdego z nich.


Koncepcyjny Jeep Wrangler Rubicon 4xe

Koncepcyjny Jeep Wrangler Rubicon 4xe

Ta koncepcja to poważny samochód terenowy z klasą. Posiada nowy, jeszcze nienazwany magenta kolor, który jest kontynuacją różowego Jeepa Tuscadero wprowadzonego kilka lat temu. Jeep mówi, iż jest bardziej intensywny i wygląda na fioletowy w pomieszczeniu i jasnoróżowy na słońcu. Całość uzupełniają błyszczące, czarne akcenty. Niestandardowe wnętrze ma wyściełany futrem schowek na rękawiczki, bo czemu nie.

Funkcje terenowe obejmują 37-calowe opony terenowe BFG na kołach AEV beadlock, zawieszenie AccuAir (dostępne dla Wranglera i Gladiatora), które może zwiększyć prześwit od 1,5 do 5,5 cala, zderzaki AEV i uchwyt na koło zapasowe oraz Ostrzeż wyciągarkę Zeon. Półdrzwi i elektrycznie sterowany dach są również wykorzystywane do lepszego dostępu na zewnątrz.


Koncepcyjny Jeep Wrangler Magneto 3.0

Koncepcyjny Jeep Wrangler Magneto 3.0

Oznacza to trzecią iterację elektrycznego Wranglera na baterie, stąd nazwa. Jeep nazywa to laboratorium na kołach. Magneto po raz pierwszy pojawił się w 2021 roku i każdego roku Jeep zwiększał moc. Magneto 3.0 jest wyposażony w bardziej wydajny silnik osiowy, który w trybie standardowym wytwarza 285 KM (taki sam, jak V-6, który pierwotnie zastąpił w 2021 r.) i 650 KM w trybie „pełnej fasoli”. Moment obrotowy wzrasta z maksymalnie 273 lb-ft w 2021 r. do 850 lb-ft w zeszłym roku do 900 lb-ft w tym roku. Magneto 3.0 zachowuje 6-biegową manualną skrzynię biegów z Hellcat Challenger, chociaż została wzmocniona, aby poradzić sobie z momentem obrotowym ulepszonego silnika elektrycznego. Całość porusza się na mocnych przednich i tylnych osiach, które są odpowiednio Dynatrac ProRock 60 i ProRock 80.

Siedząc z przodu, gdzie byłby silnik, silnik pokazuje się pod przezroczystą osłoną na masce. Baterie są rozrzucone po całej platformie Wranglera, a Jeep twierdzi, iż koncepcja ma w tym roku o 20% większy zasięg i energię, chociaż zasięg nie jest celem tej koncepcji. Pojazd ma również wybieralny przełącznik regeneracji i oferuje ustawienie jednym pedałem, które działa jak 4WD Lo i pozwala na bardziej precyzyjną kontrolę podczas jazdy w terenie.

40-calowe opony na 20-calowych kołach z pewnością ograniczyłyby zasięg, ale poprawiłyby możliwości terenowe. W tym roku nadwozie również doczekało się pewnych modyfikacji. Otwory drzwi dwudrzwiowych zostały cofnięte o 6 cali, aby ułatwić wsiadanie i wsiadanie, słupki B cofnięto o 2,4 cala, aby pasowały do ​​niestandardowego pałąka zabezpieczającego, przednie błotniki zostały wysunięte o 2,0 cale do tyłu, a przednia szyba została cofnięta o 12 stopni, aby uzyskać posiekany wygląd.

Jeep mówi, iż to ostatnia wersja Magneto.


Koncepcyjny Jeep Cherokee 4xe z 1978 roku

Koncepcyjny Jeep Cherokee 4xe z 1978 roku

Ten resto-mod to nadwozie Cherokee z 1978 roku, przystosowane do podwozia Wrangler Rubicon 4xe i wyposażone w 37-calowe opony terenowe BFGoodrich KM3. Nowoczesne podstawy obejmują układ napędowy 4xe, który składa się z 2,0-litrowego silnika turbo-4 i dwóch silników elektrycznych o mocy 375 KM. Nadwozie zostało zmodyfikowane, aby pasowało do podwozia, współpracowało z dużymi oponami i poprawiło ogólny wygląd. Wykorzystuje metalowy zderzak Wranglera Rubicona z wyciągarką, a opony są montowane na magazynkach szczelinowych w stylu lat 70., ale w nowoczesnym rozmiarze 17 cali.

Chociaż pod spodem jest nowy, wewnątrz zachowuje atmosferę lat 70. dzięki 8-ścieżkowemu odtwarzaczowi hi-fi, skrytce „sekretnej skrytki”, graffiti na dachu i niestandardowemu wnętrzu w stylu retro. Ma tylko dwa miejsca i ma pałąk.


Koncepcja Jeepa Scramblera 392

Koncepcja Jeepa Scramblera 392

To czwarta koncepcja Jeepa mająca na celu zmniejszenie masy, po Pork Chop w 2011 r., Stitch w 2013 r. i 4-Speed ​​w 2021 r. Opiera się na czterodrzwiowym Rubiconie, ale otrzymuje nowe nadwozie, które zmienia go w mały dwu- furgonetka z drzwiami lub Scrambler w żargonie Jeepa. Na masce, przednich rozbłyskach, tylnych ćwiartkach i dachu zastosowano włókno węglowe, a tył pojazdu i tylna klapa pochodziły z Gladiatora, chociaż rozbłyski tylnych błotników zostały poszerzone. Podobnie jak Magneto, Scrambler 392 Concept ma przednią szybę odchyloną o 12 stopni, co nadaje mu wygląd „przyciętej góry”. Jest pomalowany na sublime zielony.

W tej koncepcji zastosowano również zawieszenie AccuAir z regulacją wysokości jazdy. Jego 40-calowe opony na 20-calowych kołach z pewnością nie zrównoważą żadnego z 375 funtów Jeepa wyjętego z pojazdu. Wnętrze zyskuje niestandardowy wygląd dzięki wstawkom siedzeń w niebieską kratę, ale traci tylne siedzenia, dywanik i wykończenia, aby zaoszczędzić na wadze. Większą wagę zaoszczędzono, usuwając elektrycznie sterowany twardy dach i drzwi. Dzięki mniejszej masie standardowe 470 KM z 6,4-litrowego V-8 (392 cali sześciennych) powinno sprawić, iż będzie to szybki samochód terenowy.


Koncepcja Grand Wagoneer Overland

Koncepcja Grand Wagoneer Overland

Pierwszy Grand Wagoneer, który pojawił się na Easter Safari, to koncept lądowy, który marka określała również jako Camp Lux. Pełnowymiarowy SUV ma zaokrąglone i poszerzone otwory na koła, aby pasowały do ​​35-calowych błotnistych opon terenowych BFGoodrich, które zapewniają 1,5-calowy skok. Pod maską znajduje się wysokowydajna 510-konna wersja Hurricane z podwójnym turbodoładowaniem 3,0-litrowy rzędowy-6. Nadwozie ma niestandardowe przednie i tylne deski rozdzielcze oraz lakier w kolorze zieleni przemysłowej z akcentami w kolorze brązu. Z przodu jest wyposażony w wyciągarkę ostrzegawczą i światła laserowe.

Losowanie to zasilany energią słoneczną namiot kempingowy RedTail Overland Skyloft z ogrzewaniem, klimatyzacją, oświetleniem, łącznością internetową, 6-metrowym materacem dla dwóch osób i zewnętrzną drabiną. Aby zrobić dla niego miejsce, Jeep usunął siedzenia w drugim i trzecim rzędzie, zastąpił wykładzinę wewnętrzną materiałem wyścielającym łóżko, użył materiału wyściełającego również dach i przerobił tylne okno dachowe, aby służyło jako klapa umożliwiająca dostanie się do wnętrza samochodu. namiot kempingowy. Sam namiot jest wykonany z twardego włókna węglowego z jednej strony i ma szklane okna.

Wnętrze jest również częścią lądowego stylu życia. SUV zachowuje tylny system rozrywki, a pasażerowie mogą go wygodnie oglądać z pary foteli z pufami. Jeep dodaje również pluszowy dywanik, poduszki i nastrojowe oświetlenie wnętrza.


Jeep Gladiator Rubicon Sideburn Concept

Jeep Gladiator Rubicon Sideburn Concept

Sideburn Gladiator został zbudowany, aby pokazać części Jeepa Performance. Jest wzmocniony z przodu przez reflektor i osłonę chłodnicy, które można złożyć, aby działały jak ławka, i jest przygotowany do pracy z wyciągarką Warn. Drzwi zastąpiono półdrzwiami, a na przedniej szybie umieszczono prostokątne światła LED TYRI o przekątnej 11 cali. 2,0-calowy zestaw podnoszenia z amortyzatorami Bilstein ze zdalnym zbiornikiem poprawia możliwości terenowe i zapewnia miejsce na 37-calowe opony BFGoodrich.

Łóżko ma koncepcyjny kierownicę sportową Gladiator wykonaną z włókna węglowego i stali. Bar ma stopnie do łóżka po każdej stronie i zawiera środkową półkę z mocowaniami do przechowywania pudeł, a także szyny T-track na górze do mocowania rowerów lub kajaków. W łóżku znajdują się również panele Molle do przechowywania, pojemniki RotoPaX do przechowywania płynów, uchwyt na 37-calowe koło zapasowe i nowa tylna klapa. Jeep zawiera choćby odznaki bokobrodów dla tej koncepcji.

Wnętrze jest obite wiedeńską repliką (czerwono-brązową) skórą nappa kontrastującą z karoserią w kolorze Solar Flash Yellow. Moc pochodzi z 3,6-litrowego silnika V-6 Jeepa o mocy 285 KM.


Koncepcja wyjazdu Jeepa Wranglera Rubicon 4xe

Koncepcja wyjazdu Jeepa Wranglera Rubicon 4xe

The Departure to Wrangler Rubicon 4xe z płaskimi błotnikami, które zwiększają prześwit na 37-calowe opony terenowe BFGoodrich. Ma również progi skalne, wyciągarkę Warn, panele Molle z tyłu, 11,0-calowe światła TYRI, osłonę reflektora / kratki i 2,0-calowy zestaw do podnoszenia z Sideburn.

Wykorzystuje dostępne rurowe drzwi Jeep Performance Parts i ma dopasowaną tylną klapę rurową. Tylna klapa może być skierowana przodem lub tyłem do kierunku jazdy. Kierując się tyłem do kierunku jazdy, koło zapasowe znajduje się wysoko, więc nie koliduje z kątem zejścia, a skierowanie koła zapasowego do przodu faktycznie poprawia kąt zejścia.

Wnętrze jest obite skórą Katzkin w jasnych kolorach Acorn Squash i ciemniejszych brązowych kolorach Carnegie Hall. Ma również łatwo zmywalną podłogę winylową z odpływami i paskiem zadań na desce rozdzielczej do zamontowania telefonu, kamer GoPro lub kamer samochodowych. The Departure ma niebieską farbę Dark Harbor.

GALERIA W WYSOKIEJ ROZDZIELCZOŚCI: Koncepcyjny Jeep Wrangler Magneto 3.0

Ten artykuł został pierwotnie opublikowany przez Motor Authority, partnera redakcyjnego ClassicCars.com.

Idź do oryginalnego materiału