Japoński SUV został całkowicie przeprojektowany. Czapki z głów za godne najwyższej klasy technologie i wyposażenie

4 godzin temu

Lexus ma jasno wytyczony cel- chce utrzymać pozycję lidera. W związku z tym zainwestował w innowacje SUV-a RZ, pozwalając mu stać się ambasadorem nowej filozofii marki. Samochód, który miał premierę w 2023 roku, został przeprojektowany i nowa oferta imponuje pod każdym względem.

Odnowiony SUV premium Lexusa może śmiało konkurować z Mercedesem i spółką

Nowy Lexus RZ miał dziś swoją światową premierę w Brukseli ( Belgia). Luksusowy SUV z napędem elektrycznym przeszedł szereg kompleksowych zmian. W efekcie wnosi komfort jazdy na nowy poziom, jednocześnie oferując całkowicie nowe doświadczenia w prowadzeniu samochodu. Nowe technologie nie tylko zwiększają zasięg i moc SUV-a, ale pozwalają na lepszą kontrolę pojazdu. Wisienką na torcie jest nowa wersja Lexusa RZ z napędem na cztery koła DIRECT4.

Wprowadzono w nim pewne udoskonalenia. Podczas ruszania i przyspieszania na linii prostej, rozkład momentu obrotowego między przednimi i tylnymi kołami waha się od 60:40 do 0:100. To pozwala ograniczyć tendencję nadwozia do poruszania się wzdłuż osi podłużnej i zapewnia natychmiastowe poczucie przyspieszenia. Dodatkowo podczas pokonywania zakrętów stosunek rozdziału mocy jest regulowany w zakresie od 80:20 do 0:100. To w zależności od prędkości i kąta skrętu oraz zależnie od warunków jazdy.

W zależności od wersji moc waha się od 240 KM (RZ 350e) i 380 KM (RZ 500e). Nowa gama modeli po raz pierwszy uwzględnia zorientowaną na osiągi wersję F SPORT nowego Lexusa RZ. Z napędem na wszystkie koła RZ 550e jest najmocniejszy. Elektroniczny system, który pozwala na wirtualną ręczną zmianę biegów w samochodzie o mocy 408 KM, zadba o wrażenia z jazdy. jeżeli jednak mowa o wrażeniach, to warto wspomnieć o kilku imponujących innowacjach Lexusa.

foto: Lexus

Już IONIQ 5 N wzbudził sensację, ale Lexus całkowicie zakasował konkurencję

Lexus nie zrobił rewolucji jeżeli chodzi o wygląd modelu. Jego design wciąż pozostaje minimalistyczny. Imponująca sylwetka z dynamicznymi liniami wyróżnia się z tyłu paskiem świetlnym LED, który przechodzi przez bagażnik łącząc dwie jednostki oświetleniowe.

Ulepszenia wynoszące wrażenia z jazdy na wyższy poziom, to zaledwie początek możliwości nowego Lexusa. Nowy SUV zmienia całkowicie doświadczenia kierowcy i pasażerów innowacjami, które wprowadził do kabiny i wyposażenia pojazdu.

Nowy RZ jest pierwszym modelem, w którym Lexus zastosował nowy system steer-by-wire. Teraz kierowca otrzymuje kierownicą przypominającą tę z samochodów Formuły 1. Przeprojektowana projektowana w górnej i dolnej części, przyjmuje niemal prostokątny kształt, z zakrzywionymi uchwytami po lewej i prawej stronie. Lexus oszczędza tym rozwiązaniem na przestrzeni wokół nóg i kolan kierowcy, a dodatkowo pozwala mu skupić uwagę na drodze przed samochodem.

Warto wiedzieć, iż Japońscy inżynierowie pokonali IONIQ 5 N, opracowując dźwięk SUV-a. To innowacja dostosowana do prędkości pojazdu z silnikiem spalinowym, która znajduje się w najwyższej wersji Lexusa RZ o mocy 408 KM. Samochód zmienia ton dźwięku w zależności od położenia pedału gazu i ogranicznika obrotów. Zupełnie tak, jakby by to było, gdyby kierowca używał manualnej skrzyni biegów.

Te wszystkie przełomowe zmiany idą w parze z dalszym udoskonaleniem luksusowego SUV-a pod względem zasięgu. Inżynierowie Lexusa wyposażyli RZ w nowy akumulator litowo-jonowy o pojemności 77 kWh (w porównaniu z 71,4 kWh). To zwiększy zasięg elektryczny SUV-a, który szacuje, iż bez ładowania pokona ponad 500 km. Udoskonalenia i zwiększenie liczby ogniw oznacza także lepsze przyspieszenie i wyższą prędkość maksymalną pojazdu. Dodatkowo ładowarka pokładowa ma teraz moc 22 kW. To pozwoli na szybkie ładowanie prądem stałym. Nowy RZ może ładować z mocą do 150 kW tak jak Toyota C-HR+ i bZ4x.

Innowacje techniczne Lexusa RZ obejmują m.in. pierwsze zastosowanie systemu steer-by-wire marki, foto:Lexus

Podsumowanie

SUV premium Lexusa to nowość, która może śmiało konkurować z Mercedesem i spółką. Luksusowy, elegancki i pełen innowacji doskonale uzupełnia ofertę japońskiego producenta o model z segmentu, który cieszy się dużym zainteresowaniem. Ceny modelu nie są jeszcze znane. Zwykłe wersje RZ trafią do ofert jesienią tego roku. Nie wiadomo, czy Lexusa F SPORT, RZ 550e, oferujący większą moc i nową interaktywną manualną skrzynię biegów będzie można zamawiać w tym samym czasie.

Kompleksowa przebudowa układu elektrycznego akumulatora zapewnia większy zasięg i szybsze ładowanie SUV-a
Idź do oryginalnego materiału