Hybryda to najszybciej popularyzujący się układ napędowy w Polsce. Choć ta technologia, jak i niezawodność są mocno kojarzone z Toyotą, to ekspertami w tej dziedzinie są też ich rywale z Hondy. Na taką renomę zapracował m.in. model Jazz, który w najnowszej odsłonie z układem e:HEV zużywa w mieście 3,9 l benzyny na 100 km. Taka wersja jest teraz do ustrzelenia na niezłej okazji.
Słynne raporty TUV niejednokrotnie umieszczały model Jazz na liście najmniej awaryjnych samochodów. Czy na taką opinię zasługuje najnowsza generacja? O tym realnie przekonamy się za kilka lat. Tymczasem ten model doczekał się już piątej odsłony, a w zeszłym roku hatchback segmentu B przeszedł facelifting.
Co dziś oferuje Honda Jazz Crosstar?
Obecnie auto jest oferowane pod nazwą Honda Jazz Crosstar, a jego elementy faktycznie kojarzą się z designem crossoverów. Model jest też nieco wyższy niż typowi przedstawiciele segmentu B oraz ma szerszy rozstaw osi, co przekłada się na przestrzeń we wnętrzu.
Model dostępny jest tylko z układem hybrydowym e:HEV o mocy 122 KM, w którym napęd elektryczny odciąża silnik spalinowy bardziej niż w wielu innych hybrydach. W efekcie zużycie paliwa przy niskich i średnich prędkościach to zaledwie 3,9 l/100 km. W cyklu mieszanym ta wartość wynosi tylko 4,8 l/100 km, a podczas jazdy autostradowej 6,2 l/100 km. Przeniesienie napędu odbywa się z pomocą automatycznej bezstopniowej skrzyni automatycznej. W bezpiecznej podróży pomaga pakiet zaawansowanych systemów asystujących Honda Sensing.
Hondę Jazz Crosstar kupimy w jednej wersji wyposażenia Advance. Otrzymujemy w niej hydrofobową tapicerkę i 9-calowy ekran dotykowy. W standardzie mamy podgrzewane fotele przednie, podgrzewaną kierownicę i lusterka boczne. Wszystko sterujemy elektrycznie, a dopłata nie jest konieczna za 4 porty USB czy kamerę cofania. Auto wyposażono od razu w przednie i tylne czujniki parkowania oraz automatyczne wycieraczki. Pojemność bagażnika waha się od 304 do aż 1 205 litrów.
Ile kosztuje taka japońska hybryda?
Obecne polityka Hondy skupia się na tym, aby oferować dobrze wyposażone samochody już w standardzie. W związku z tym te modele nie zaliczają się do najtańszych. Honda Jazz Crosstar w najnowszym cenniku oferowana jest za 130 400 zł. Producent oferuje na rocznik 2024 rabat gotówkowy 5 000 zł brutto lub pakiet ubezpieczeń OC/AC/NNW za złotówkę.
Jednak jeszcze lepszą ofertę dostaniemy, jeżeli zdecydujemy się na nowy egzemplarz, ale z rocznika 2023. Jeden z warszawskich dealerów oferuje teraz Hondę Jazz Crosstar za 118 500 zł. Hybryda z rocznika 2023 to wersja po liftingu i ma zaledwie 10 km przebiegu, więc dalej ma pełnoprawny status nowego.