
Idealny samochód elektryczny na razie nie istnieje. Ale według Jamesa Maya – byłego współprowadzącego program Top Gear – powinien on mieć jedną istotną cechę.
Auta na prąd z roku na rok oferują coraz większy zasięg i szybsze ładowanie. To pierwsze jest pobożnym życzeniem kierowców, którzy najczęściej przesiadają się na elektryki z pojazdów spalinowych. Z tego względu chcą mieć porównywalne możliwości dotyczące liczby przejechanych kilometrów na jednym ładowaniu, z tymi, jakie dawał im pełny bak.
Z kolei producenci pojazdów elektrycznych inwestują w szybkość „nabijania” prądu. Przyznał to ostatnio Claes Persson, dyrektor generalny norweskiego oddziału chińskiego Xpenga. „Technologia Xpenga koncentruje się na szybkim ładowaniu, aby zmniejszyć znaczenie zasięgu” – twierdzi Persson.
https://magazynauto.pl/wiadomosci/importer-anulowac-zakup-elektrycznego-xpenga-powod-za-niski-realny-zasieg,aid,3447Najważniejsze jest ładowanie
James May – były współgospodarz programu Top Gear i aktualny programu The Grand Tour – ma na ten temat bardzo zbliżone zdanie. Według niego pojazdy elektryczne powinny ładować się do pełna w ciągu 1 minuty.
Anglik ma spore doświadczenie w dziedzinie elektromobilności. Na przestrzeni ostatnich kilku lat był w posiadaniu 6 różnych pojazdów na prąd lub na wodór. Były to m.in. dwie Toyoty Mirai czy Tesla Model S. Niedawno May zamówił kolejną Teslę – tym razem Model 3 po liftingu, określany jako Highland.

Współprowadzący The Grand Tour przez cały czas nie jest przekonany do aut na prąd. Owszem, uwielbia je za cichą pracę silnika, a na dodatek pozbawioną wibracji. Ale problemem pozostaje nie zasięg, ale ładowanie.
Obecnie w Wielkiej Brytanii jest już o wiele więcej ładowarek niż kilka lat temu. Ale według Maya ich liczba jednak przez cały czas okazuje się niewystarczająca. Aby elektryki stały się w pełni funkcjonalne, ładowarek powinny być nie tysiące, a miliony.
May uważa, iż brak rozwiniętej infrastruktury sprawia, iż producenci wyposażają samochody w ogromne pakiety baterii. Tym samym potwierdzają, iż ładowarek jest zbyt mało.
https://magazynauto.pl/porady/infrastruktura-dla-aut-elektrycznych-jak-to-wyglada-w-polsce-czy-odstajemy-od-innych-jakie-sa-trendy-10-kluczowych-pytan,aid,3957Idealny elektryk?
Jaki powinien być idealny elektryk według Maya? Wystarczy, iż będzie miał zasięg 150 mil (ok. 242 km) i pozwoli na bardzo szybkie ładowanie. Czyli prąd będzie można będzie uzupełnić w ciągu zaledwie 1 minuty. Wtedy takie auto byłoby dla Brytyjczyka idealne.
Rozwój aut na prąd według Maya wstrzymują w tej chwili niewystarczające dobre akumulatory oraz zbyt słabo rozwinięta infrastruktura. Mimo wszystko elektryki to lepsze rozwiązanie niż auta spalinowe.
Dlaczego? Ponieważ są mniej skomplikowane.