Jakie jest najlepsze zawieszenie dla G80 M3?

1 rok temu

Mamy wlot (woosh!). Mamy wydech (braap!). Teraz czas na pytanie: co zrobić z zawieszeniem G80 M3? Jest tu wiele opcji, więc przejdę przez mój proces, wyjaśnię, dlaczego wybrałem to, co zrobiłem, i pojedziemy do TySpeed ​​na fachową instalację.

Po co mam dotykać samochodu, który już potrafi wyrywać mi gałki oczne z głowy zakrętami? Bo możemy to ulepszyć.

Poszedłem do Tyspeed w celu instalacji.

Co jest nie tak z fabrycznym zawieszeniem G80 M3?

Zaczniemy tutaj, a odpowiedź brzmi „niewiele”.

Zaskoczony?

BMW wykonało niesamowitą robotę kalibrując zawieszenie tego samochodu. Przód trzyma się bardzo dobrze, co oznacza, iż ​​jest bardziej odporny na podsterowność niż w dawnych M3. Przechył nadwozia jest dobrze kontrolowany i jeżeli nie żyjesz w trybie SPORT +, to na drogach publicznych jest wystarczająco wygodny.

G80 M3 ma parę rozpórek z przodu i system wielowahaczowy z tyłu. Z reguły systemy wieloogniwowe zapewniają lepsze możliwości obsługi, ale są droższe w produkcji i pakowaniu. M5 ma multi-link dookoła. Nie mamy tyle szczęścia.

M3 ma również EDC, czyli elektroniczną kontrolę tłumienia. Chociaż nie działa tak dobrze jak system magnetyczny GM, przez cały czas zapewnia zauważalną różnicę w trybach jazdy.

Możemy poprawić dwie rzeczy – estetykę i responsywność. Nasze nowe zawieszenie powinno działać w następujący sposób:

Obniżyć środek ciężkości samochodu Poprawić reakcję na zawracanie Wyglądać lepiej Zachować funkcję EDC Nie trzeć niczego

Oto wysokość jazdy, gdy siedzi z przodu.
I standardowa wysokość z tyłu.

Opcje zawieszenia G80 M3

Obecnie możemy wybrać się na jedną z trzech tras. Każda opcja wymaga pełnej geometrii kół po montażu. Pełne osiedlenie się samochodu na nowych sprężynach zajmie około 500 mil, więc nie denerwuj się, jeżeli zaraz po ich założeniu wygląda na wyższy niż chcesz.

Sprężyny

Najtańszą opcją jest komplet nowych sprężyn i czasem odboje. Prawie zawsze są twardsze i krótsze niż standardowe sprężyny, obniżając w ten sposób samochód. Problem polega na tym, iż nie możesz ich wyregulować, więc jeżeli z jakiegokolwiek powodu nie podoba ci się, jak samochód siedzi po instalacji, utkniesz z nimi.

Tutaj możesz zobaczyć obniżoną wysokość sprężyn M Performance.

Zestaw HAS (zawieszenie z regulacją wysokości)

Wspinając się po drabinie, następną opcją jest zestaw HAS. BMW M zdecydowało się pójść tą drogą, a korzyścią jest tutaj możliwość regulacji wysokości jazdy choćby po zamontowaniu sprężyn. Dołączone są również nowe żerdzie sprężynowe i odboje. w tej chwili tylko BMW M i KW produkują zestawy HAS, ale KW oferuje większy zasięg. KW produkuje zestaw M Performance dla BMW zgodnie ze swoimi specyfikacjami.

Po zainstalowaniu zestaw HAS pozwala obniżyć samochód zgodnie z życzeniem, obracając kluczem niebieski kołnierz.

Gwintowane

Rozpórki z przodu M3 są integralne – bez nich samochód upadłby na twarz. Porównaj tylne zawieszenie z przednim, a zobaczysz, iż amortyzator i sprężyna są oddzielone z tyłu z powodu konfiguracji wielowahaczowej.

Wspominam o tym tutaj, ponieważ coilover wygląda jak kolumna, co oznacza, iż ​​sprężyna jest „nawinięta” na rurę kolumny, ale oferują one regulację wykraczającą poza zwykłą wysokość jazdy, jak zestaw HAS, w tym pochylenie i odbicie. W M3 mogą również usunąć system EDC.

Zawieszenia gwintowane są znacznie droższe niż inne opcje tutaj i byłoby niezwykłe, gdyby samochód seryjny lub prawie seryjny potrzebował elastyczności, jaką oferuje system gwintowania. Ale jeżeli wybierasz się na wyścigi, to będzie to konfiguracja dla Ciebie, ponieważ pozwala dostosować charakterystykę samochodu do Twojego stylu jazdy.

Ostatecznie wybrałem konfigurację M Performance. Moim zdaniem żadna z prostych opcji sprężyn nie pozwala zachować autu pierwotnej uprzejmości i może ocierać się o ścianę błotnika przy pełnym przeciwległym skręcie. Podczas gdy konfiguracja KW pozwala na większy spadek wysokości jazdy, idę z tym, co BMW zaleca tutaj, aby uzyskać wygląd OEM +. Powinno wystarczyć. Dodatkowo czerwone sprężyny z anodowanymi na niebiesko grzędami pasują do mojego samochodu.

Nawiasem mówiąc, kupiłem zestaw od Baum, sklepu z częściami BMW w Niemczech. Wspominam o tym, ponieważ jestem zdumiony, o ile tańsze są części z der mutherland. Warto było czekać trzy tygodnie, aż przepłyną przez Atlantyk.

A co z dystansami do kół?

Możesz uzyskać wyobrażenie okropnego zatopionego wyglądu tutaj.

Wszyscy mi mówili jakie są piękne, więc dołożyłem komplet dystansów 12mm od Future Classic. Oferują również 5, 15 lub 18 mm.

To, co zrobią, to nieco wypchną koła, aby nie było tak dużej szczeliny między nadwoziem a powierzchnią koła. Na G jest to szczególnie zauważalne z przodu. Uważam, iż najlepiej jest zachować kwadratową konfigurację, aby zachować oryginalne wyważenie samochodu, więc ma 12 mm dookoła. Wszystko mniej nie będzie zauważalne, a cokolwiek więcej może spowodować ocieranie kół z przodu.

Na marginesie, mają one również tę zaletę, iż dają mi nieco więcej miejsca na czyszczenie hamulców i beczek kół. Zestaw kół z rynku wtórnego zwykle eliminuje potrzebę stosowania przekładek, jeżeli są szersze, ale wyniki są różne.

Zestaw dystansów od Future Classic pomoże rozwiązać problem.

Instalowanie nowego zawieszenia G80 M3

Tyler z TySpeed ​​pomógł zamontować zawieszenie M Performance w moim M3.

To nie jest praca, którą ty i twoi kumple możecie wykonywać w sobotnie popołudnie z sześciopakiem jako zapłatą. Podobnie jak w przypadku mojego układu wydechowego, udałem się do TySpeed ​​w celu uzyskania fachowej obsługi. Tyler i jego ekipa są na tyle uprzejmi, iż pozwalają mi sfilmować ten proces, podzielić się pizzą i ogólnie pozwolić mi wkurzyć ich na 8 godzin, wkładając twarz pod samochód.

Na północnym wschodzie jest wiele możliwości serwisowania BMW, ale Tyler Pappas, właściciel – daje radę. Tyler, właściciel G82 M4 i ekspert za kierownicą, ma po prostu taki entuzjazm dla tych samochodów, którego nie da się udawać. Cała załoga jest zarówno kompetentna, jak i pomocna, chętna do pomocy przy różnych projektach. Byłem w wielu sklepach (kiedyś nakręciłem Jaguara za 2 miliony dolarów w piwnicy CVS, ok?) i rzadko zdarza się znaleźć dobry zespół, który naprawdę się tym przejmuje. To też nie jest żaden sponsoring – idę tutaj, bo warto wiedzieć, iż robota będzie wykonana dobrze za pierwszym razem.

Kiedy Tyler wyciąga mikrometr, aby upewnić się, iż samochód stoi równo, wiem, iż dokonałem adekwatnego wyboru.

Znajdź mechanika, który patrzy na mikrometry, tak jak Tyler.

Bez zbędnych ceregieli, oto proces.

Montaż tylnych części zawieszenia M Performance w G80 M3

Wyłożony cały zestaw.
Anodowane na niebiesko żerdzie umożliwiają obniżenie zawieszenia.
To nie jest oficjalne, chyba iż przykleisz naklejkę.

Tylny amortyzator jest oddzielony od sprężyny.
Kiedyś trzeba było zwolnić rurkę amortyzującą przez bagażnik, ale G umożliwia łatwy dostęp pod samochód.
Tyler zdejmuje tylny wahacz.

Żegnaj zapasowa wiosna.
Po prostu spędzam czas.
Tylny amortyzator G80.
Widać, iż nowe odboje są nieco krótsze.
Tyler dostosowuje się w razie potrzeby.
Możesz zobaczyć gumową osłonę wokół sprężyny M Performance, która chroni czerwony lakier.
W ten sposób wiesz, iż to nie tylko marketing (chociaż ma wiele logo M). Zawieszenie samochodu M to dzieło sztuki.
Wchodzi nowa wiosna.
Zamknięcie tego wszystkiego.
Stary i nowy wiosenny kołnierzyk.
Tyler jest skrupulatny w najlepszy możliwy sposób.
Sprężyny zamontowane.

Instalowanie przednich części zawieszenia M Performance w G80 M3

Podczas gdy tył samochodu nie jest trudny do zrobienia, przód sprawił, iż zacząłem się zastanawiać, dlaczego Tyler lubi zarabiać na życie, pracując nad samochodami. Zawieszenie z przednimi kolumnami utrudnia pracę w każdym samochodzie, podobnie jak mocowanie do elementów sterujących.

Zaczynamy od odłączenia EDC pod maską.

Górna część złącza EDC.
To jest podstawowa sprężyna z przodu, która zniknie. To całkiem spory kawałek, więc faktycznie usuwamy trochę nieresorowanej masy.
Tyler używa nylonowych pasków, aby utrzymać zawieszenie na miejscu, podczas gdy on je odkręca.
Amortyzator wyjęty z samochodu.
Proste dwubolcowe złącze elektryczne ożywia EDC.
Narzędzie do ściskania sprężyny pomaga Tylerowi zdjąć kolbę.
Aby usunąć okoń sprężynowy, wymagane są agresywne manewry.
Po kilku minutach usuwania nienawiści odczuwa się satysfakcjonujące uczucie.
BMW zawiera narzędzie do układania elementów razem i usuwania zgadywania.
Smarowanie jest stosowane przez cały proces.
Ostateczny montaż kolumny gotowy do pracy.
Proces jest powtarzany dla drugiej strony.

Montaż dystansów kół Future Classic

Aby zainstalować przekładki kół Future Classic, Tyler używa środka zapobiegającego zatarciu. Rozstaw śrub w samochodach G nie jest taki sam, jak we wcześniejszych BMW, więc nie możesz tutaj używać starych przekładek F80.
12mm dookoła.
Koła są teraz prawie równo z nadwoziem.
Nie przejmuj się, jeżeli samochód wygląda na zbyt wysoki po obniżeniu. Zawieszenie musi najpierw ustabilizować się, a zajmuje to kilkaset mil.
Konieczne jest ustawienie zbieżności kół.

Jestem znany z tego, iż zauważam, jeżeli koła nie są odpowiednio ustawione lub kierownica nie jest w martwym punkcie. Tyler nie spieszył się i udoskonalił konfigurację.

Przegląd zawieszenia BMW M Performance do G80 M3

Zawieszenie M Performance nie ma jednak możliwości obniżenia samochodu tak nisko, jak to robi KW. To mi odpowiada, ponieważ nie chciałem wyglądać na zatrzaśniętego i wolałbym zachować grzeczność samochodu w ryzach. Postępowałem zgodnie z zaleceniami BMW M, jeżeli chodzi o wysokość obniżenia samochodu, chociaż Tyler wykonał kilka dodatkowych kliknięć w przód, aby uzyskać dodatkowe 10 mm.

Wszystko gotowe.

Natychmiast zauważam, iż M3 obraca się znacznie szybciej, dzięki czemu wydaje się bardziej responsywny. Oczywiście zawieszenie nie ma nic wspólnego z wyczuciem układu kierowniczego, ale twardsze sprężyny i obniżony środek ciężkości pomagają G80 poprawić dynamikę.

Jak można się spodziewać, cierpi na tym jakość jazdy. Nazwałbym to teraz znacznie bardziej ruchliwym, mocno podskakującym na niedoskonałościach dróg. Ale nie jest nie do życia. Ustaw samochód w trybie komfortu, a poczujesz się tak, jakbyś miał go w wersji sportowej, gdy był seryjny. W SPORT+ jeździłyby tylko osoby, które lubią się karać lub nienawidzą swoich współmałżonków. Do tego służą tryby M. Ogólnie rzecz biorąc, nie sądzę, aby M3 CS mógł zrobić coś, czego moja puszka nie może teraz.

Zestaw BMW M Performance HAS zachowuje również gwarancję magazynową i idealnie pasuje do wyglądu mojego samochodu. adekwatnie jestem rozczarowany, iż tego nie widzisz.

Kontynuując tę ​​wersję OEM +, czuję, iż aspekt wydajności jest całkiem dobrze posortowany. Czas zająć się kosmetykami.

Zawieszenie BMW M Performance po kilkuset kilometrach


Choć nie tak ekstremalne jak niektóre, wygląd i wydajność są idealne dla mojego gustu.

Chcesz sprawdzić swój samochód?

Jeśli mieszkasz w okolicy trzech stanów i chcesz, żebym to sprawdził, wyślij mi e-mail!

Wspieraj sprawę

Prowizje mogą być otrzymywane za linki do produktów na tej stronie. Pomóż, jeżeli możesz.

Używam korpusów i obiektywów aparatu Nikon, Westcott Ice Light 2, statywu Manfrotto, filtrów B + W oraz iMaca Pro, aby tworzyć dzieła sztuki, które tu widzisz.

Śledź nas na Instagramie @machineswithsouls

Podobają Ci się recenzje? Rozgłosić

Idź do oryginalnego materiału