SUV-y czy też crossovery (do tych drugich zaliczamy raczej auta, które nie mogą być wyposażone w napęd 4x4, a ich charakter jest typowo miejski) mają dziś w swoich salonach praktycznie wszyscy popularni producenci, a choćby marki, które jeszcze do niedawna o produkcję SUV-a nikt by nie podejrzewał. Działa tu zasada "nasz klient, nasz pan" - skoro moda na SUV-y opanowała świat, to trzeba się do niej dopasować. W naszym zestawieniu prezentujemy auta o różnych charakterach, wielkościach i możliwościach, ale wszystkie łączy podwyższone nadwozie oraz fakt, iż kosztują maksymalnie 50 tys. zł. Dolny limit ustaliliśmy na 30 tys. zł, bo większość aut poniżej tej sumy to wątpliwej jakości propozycje, często z dużymi przebiegami i w kiepskim stanie technicznym. Zaczynamy!Reklama
Peugeot 2008 - francuski crossover na każdą okazję
Zaprezentowany w 2018 roku Peugeot 2008 miał być odpowiedzią francuskiego producenta na rosnące zainteresowanie crossoverami segmentu B. Jednocześnie miał utrzeć nosa popularnym w swoim czasie konkurentom, jak Nissan Juke i Opel Mokka. Z biegiem czasu auto zyskało wiele dobrych opinii wśród kierowców, którzy docenili jego przestronność, komfort prowadzenia, a także stosunkowo oszczędne jednostki napędowe.
Używany Peugeot 2008 – dane techniczne (polecane wersje) Wersja1.2 PureTech1.6 HDi SilnikBenz., R3, turbodoładowanyTurbodiesel, R4 Pojemność skokowa1199 cm31560 cm3 Moc maksymalna przy obrotach110 KM przy 5500/min99 KM przy 3500-4000/min Maksymalny moment obrotowy przy obrotach205 Nm 1500/min254 Nm przy 1750/min Masa własna/ładowność1275/385 kg1265/460 kg Przyspieszenie 0-100 km/h9,9 s11,3 s Prędkość maksymalna191 km/h183 km/h
Używane egzemplarze samochodu w większości charakteryzują się dobrym stanem technicznym, a wśród największych bolączek wymienia się problemy z elektroniką czy usterki systemu multimedialnego. Czasami mogą wystąpić wycieki płynu chłodzącego z nagrzewnicy do wnętrza.
Na rynku aut używanych z łatwością można znaleźć egzemplarze w przedziale cenowym 30-50 tys. zł. Najmłodsze Peugeoty 2008 w tych cenach pochodzą z 2017-2018 roku. Więcej wyczerpujących informacji dot. używanego Peugeota 2008 znajdziecie w poniższym materiale: Peugeot 2008. Historia modelu, wyposażenie, usterki modelu i ceny.
Ford Kuga II - przestronny SUV na długie trasy
Ford Kuga drugiej generacji był pierwszym SUV-em amerykańskiego producenta zbudowanym na płycie podłogowej popularnego Focusa. Zaprezentowany w 2012 roku pojazd nie miał łatwego startu na naszym rynku, a jego przesadzone ceny w momencie debiutu skutkowały stosunkowo niewielką sprzedażą. Do łask kierowców auto powróciło jednak na rynku wtórnym, gdzie zdobyło uznanie za sprawą bogatego wyposażenia, świetnego układu jezdnego, czy zaskakująco pojemnego wnętrza.
Używany Ford Kuga II – dane techniczne (polecane wersje) Wersja1.5 EcoBoost2.0 TDCi SilnikBenz., R4, turbodoładowanyTurbodiesel, R4 Pojemność skokowa1498 cm31997 cm3 Moc maksymalna przy obrotach150 KM przy 6000/min163 KM przy 3750/min Maksymalny moment obrotowy przy obrotach240 Nm 1600-4000/min340 Nm przy 2000-3250/min Masa własna/ładowność1504/596 kg1592-1607/638-643 kg Przyspieszenie 0-100 km/h9,7 s9,9-10,4 s Prędkość maksymalna195 km/h194-196 km/h
Wśród typowych usterek modelu wymienia się m.in. kiepską jakość materiałów, czy awaryjność klimatyzacji. Problematyczne w Kudze mogą być uszczelki, które po dłuższej eksploatacji mogą najzwyczajniej w świecie przeciekać.
Zasadniczo jednak Ford Kuga nie należy do aut awaryjnych, a jego zadbane używane egzemplarze można zakupić już w przedziale 40-50 tys. zł. Najczęściej są to modele z lat 2013-2014, nierzadko bogato wyposażone. Więcej wyczerpujących informacji dot. używanego Forda Kuga II generacji znajdziecie w poniższym materiale: Ford Kuga II. Silniki, usterki, opinie, ceny.
Kia Sorento II - pakowny Koreańczyk, który kusi nie tylko ceną
Kia Sorento to flagowy SUV południowokoreańskiego koncernu motoryzacyjnego. Model jako pierwszy stanął w wyraźnej kontrze do ówczesnych opinii dotyczących kiepskiej jakości wykończenia oraz niskiej jakości aut producenta. Jego druga generacja, która zadebiutowała w roku 2009, prezentowała się nowocześnie i oferowała klientom wygodne wnętrze i bogate wyposażenie. w tej chwili Kia Sorento jest chętnie wybierana przez kierowców poszukujących przestronnego samochodu, który poradzi sobie także w trudniejszym terenie.
Używana Kia Sorento II – dane techniczne (polecane wersje) Wersja2.42.2 CRDi SilnikBenz., R4Turbodiesel, R4 Pojemność skokowa2359 cm32199 cm3 Moc maksymalna przy obrotach174 KM przy 6000/min197 KM przy 3800/min Maksymalny moment obrotowy przy obrotach226 Nm 3750/min421 Nm przy 1800-2500/min Masa własna/ładowność1625/885 kg1810/b.d. kg Przyspieszenie 0-100 km/h11,1 s10,0 s Prędkość maksymalna186 km/h190 km/h
Wśród popularnych usterek wymienia się zwykle awarie elektroniki, w tym np. szyberdachu czy postępującą po pewnym czasie korozję nadwozia.
Pomimo iż Sorento nie cieszy się taką popularnością na rynku wtórnym jak mniejsza Sportage, znalezienie zadbanego egzemplarza do 50 tys. zł. nie powinno nastręczyć nam większych problemów. Wśród ogłoszeń znajdują się zarówno egzemplarze z silnikami diesla jak i benzynowymi. Więcej wyczerpujących informacji dot. używanej Kii Sorento II generacji znajdziecie w poniższym materiale: Kia Sorento II. Egzemplarze używane, historia modelu, wyposażenie i ceny.
BMW X1 - atak Bawarczyków na segment crossroverów
BMW X1 trudno nazwać pełnoprawnym SUV-em. Model stanowi jednak całkiem interesującą odpowiedź niemieckiego koncernu na kompaktowe crossovery. Produkowana od 2009 roku, pierwsza generacja samochodu o oznaczeniu E84, przypadła kierowcom do gustu za sprawą bogatego wyposażenia, eleganckiego wnętrza i precyzyjnego układu prowadzenia. Samochód idealnie sprawdza się jako uniwersalny samochód na każde warunki. Nie ma problemu, by wjechać nim na nieutwardzoną nawierzchnię, a ponadto w łatwy sposób znajdziemy nim miejsce do zaparkowania w zatłoczonym mieście. Na szczególną uwagę zasługują warianty z napędem na 4 koła.
Używane BMW X1 – dane techniczne (polecane wersje) WersjasDrive 18ixDrive 20ixDrive 25d SilnikBenz., R4Benz., R4, turbodoładowanyTurbodiesel, R4 Pojemność skokowa1995 cm31997 cm31995 cm3 Moc maksymalna przy obrotach150 KM przy 6400/min184 KM przy 5000-6250/min218 KM przy 4000/min Maksymalny moment obrotowy przy obrotach200 Nm 3600/min270 Nm przy 1250-4500/min450 Nm przy 1500-2500/min Masa własna/ładowność1505/485 kg1650/475 kg1660/490 kg Przyspieszenie 0-100 km/h9,7-10,4 s7,8 s6,8 s Prędkość maksymalna200-202 km/h215 km/h230 km/h
Najczęściej pojawiające się skargi dotyczą wysokich kosztów serwisowania oraz gwałtownie zużywającego się zawieszenia i układu hamulcowego. Największym zagrożeniem jest jednak możliwość zapalenia się auta, co dotyczy wyłącznie wersji z silnikami Diesla. Problemem jest Glikol sporadycznie wyciekający z nieszczelnej chłodnicy zaworu EGR.
Przeszukując ogłoszenia samochodów używanych, bez trudu natrafimy na zadbane egzemplarze do 50 tys. zł. Więcej wyczerpujących informacji dot. używanego BMW X1 znajdziecie w poniższym materiale: BMW X1. Modele używane, silniki, usterki, opinie i ceny.
Volvo XC60 - solidny, bezpieczny i komfortowy
Używane egzemplarze Volvo XC60 niezmiennie cieszą się dużą popularnością na rynku wtórnym. Nic dziwnego - szwedzki SUV nie ma w zasadzie konkurencji pod względem praktyczności i ekonomii. Nie bez znaczenia jest także fakt, iż model ten w latach swojej świetlności był uznawany za najbezpieczniejszy samochód w swojej klasie. Klienci doceniają także jego wolno starzejącą się stylistykę i bogate wyposażenie, które w niektórych wariantach śmiało może konkurować z dużo droższą, niemiecką konkurencją.
Używane Volvo XC60 – dane techniczne (polecane wersje) Wersja3.2 AWDD5 AWD SilnikBenz., R6Turbodiesel, R5 Pojemność skokowa3192 cm32400 cm3 Moc maksymalna przy obrotach243 KM przy 6400/min205 KM przy 4000/min Maksymalny moment obrotowy przy obrotach320 Nm 3200/min420 Nm przy 1500-2750/min Masa własna/ładowność1810/620 kg1718/787 kg Przyspieszenie 0-100 km/h9,9 s8,5 s Prędkość maksymalna210 km/h210 km/h
W przypadku naprawdę leciwych egzemplarzy trzeba się jednak liczyć z możliwością wystąpienia usterek w elektronice pojazdu. Kierowcy zgłaszają także problemy z klimatyzacją oraz awarie czujników w układzie wydechowym. Nie bez znaczenia jest także fakt, iż ze względu na sporą masę auto jego właścicieli czekają częste wizyty w serwisie w celu wymiany opon i hamulców.
Na portalach spokojnie znajdziemy choćby 100 egzemplarzy tego modelu w przedziale cenowym 30-50 tys. zł. Więcej wyczerpujących informacji dot. używanego Volvo XC60 znajdziecie w poniższym materiale: Używane Volvo XC60 I (2008-2017). Typowe usterki, wady, zalety i ceny.