Jaki jest Volkswagen ID.5

liderzyinnowacyjnosci.com 10 miesięcy temu

Sprawdziliśmy dla was kolejny po VW ID.4 model elektrycznego Volkswagena, tym razem jest to ID.5. Ten model Volkswagena mógłby być odpowiednikiem Passata jest naprawdę duży i przestronny i oczywiście wygodny. Niestety jest elektrykiem a więc ma ograniczony zasięg i trzeba planować dłuższą podróż żeby ładować po drodze samochód. A tak naprawdę co ile kilometrów dowiecie się czytając poniższy artykuł.

Fabryka Izery nie powstanie może lepiej kupić VW ID.5

Zastanawiam się czy elektryczny Volkswagen ID.5 W Polsce będzie tak popularny jak spalinowy VW Passat. W związku z tym iż dowiedzieliśmy się iż kontynuatorzy władzy po wyborach planują zlikwidować projekt samochodu elektrycznego Izera. Doszły nas słuchy iż fabryka Izery nie powstanie w związku z planowaną likwidacją spółki Elektromobility Poland. Co nowa władza to nowa koncepcja a co ze zwykłymi kierowcami którzy chcą po prostu jeździć tanimi samochodami, nieważne czy będą elektryczne czy będą spalinowe.

Jedno jest pewne, Izera miała być tanim samochodem przystępnym cenowo dla Kowalskiego. ID.5 jest dużym autem i sprawia wrażenie bardzo ekskluzywnego. Zresztą przyjrzyjcie się, na zdjęciach widać iż choćby lakier którym auto jest pomalowane jest naprawdę bardzo wysokiej jakości. To samo tyczy się wnętrza samochodu które jest wykonane z bardzo wysokiej jakości materiałów. Myślę iż jest lepiej wykończony jak wcześniej przytoczony jego poprzednik spalinowy czyli Volkswagen passat.

czy wrażenia z jazdy ID.5 zachęcają do kupna?

Ten model Volkswagena jest naprawdę dużym, przestronnym samochodem i idealnie nadaje się do dalekich wypraw. Komfort jaki zapewnia nie tylko kierowcy ale i pasażerom jest naprawdę bardzo wysoki a wyciszenie praktycznie kompletnie izoluje nas od hałasu z zewnątrz. Oczywiście samochód jest dopracowany aerodynamicznie więc również nie generuje żadnych gwizdów i szumu powietrza wokół karoserii, choćby przy dużych prędkościach. Natomiast jazda do 120 km/h praktycznie nie generuje żadnych szumów. Czy dlatego ID.5 jest drogi?

Musimy sobie jednak zdawać sprawę z tego iż w baterii mamy zgromadzone 77 kwh energii elektrycznej którą możemy użyć. Natomiast musimy pamiętać jadąc gdzieś dalej o 2 rzeczach. Nie możemy wyczerpać akumulatora do zera bo może się okazać iż będziemy mieli problem z dotarciem do punktu ładowania. Z doświadczenia naszego wynika iż czasem punkty ładowania(czasem darmowe) albo jest kolejka albo są nieczynne i wtedy do następnego mamy kilka a może choćby kilkanaście kilometrów. Więc bezpiecznie jest zostawić sobie między 5 a 10% energii do ponownego ładowania. Ten model VW jest dostępny w atrakcyjnym finansowaniu, jest coraz częściej wybierany jako auto firmowe. Czy warto kupić ID.5 jako auto flotowe?

efektywna użyteczna pojemność baterii to 70%? bezpieczne ładowanie baterii

Z jednej strony lepiej żebyśmy zostawili 10% energii w baterii bo możemy naprawdę pchać w samochód. Z drugiej strony o ile jedziemy gdzieś dalej to musimy pamiętać iż o ile szybkie ładowarki które są dostępne na stacjach w Polsce mają już powyżej 100 kW mocy. A są oczywiście mocniejsze ładowarki zapewniające szybkie ładowanie które mają i po 150 kilowatów mocy więc gwałtownie można baterię uzupełnić. Ale musimy sobie zdawać sprawę iż każdy producent samochodu zabezpiecza baterię przed przegrzaniem czyli uszkodzeniem bądź szybszą utratą pojemności w pewien sposób. Jaki jest to sposób?

Ładując baterie powyżej 80 procent pojemności prąd ładowania zaczyna się drastycznie zmniejszać by uniknąć przegrzania systemu. To czasem powoduje iż ostatnie 20% na bardzo szybkiej ładowarce może zabrać nam tyle czasu co poprzednie 70. Pocieszające jest to iż w chwili pisania tego tekstu na niektórych stacjach ładowania greenway ceny choćby na szybkiej ładowarce były poniżej 2 zł za kilowatogodzinę. Natomiast ceny w elocity na trochę wolniejszych ładowarkach momentami w niektórych punktach były niższe jak złoty 20 za kilowaty godziny co naprawdę powoduje iż eksploatacja takiego samochodu choćby w trasie zaczyna robić się ekonomiczna. Czekamy aż na rynku pojawią się opinie o ID.5 Ciekawostką jest to iż opony na tym aucie mają 21 cali średnicy i szerokość 255mm jak w supersportowym aucie. Właśnie to powoduje iż droga hamowania VW ID.5 jest krótka w porównaniu do innych elektryków. To znaczący atut bezpieczeństwa.

Bezpieczny zakup auta VW ID.5 czyli motomagazyn RBP

zobacz także nową Dacię Duster
Idź do oryginalnego materiału