Jak jeździ nowa Skoda Superb Combi? Który silnik pasuje do niej najlepiej?

1 rok temu

Jeździliśmy nową Skodą Superb – w praktycznej odmianie kombi. Sprawdziliśmy, co dokładnie się zmieniło w rodzinnej Skodzie i która z trzech w tej chwili oferowanych wersji silnikowych sprawdza się w niej najlepiej. Odpowiedź na to ostatnie pytanie raczej nie będzie wielką niespodzianką.

  • Najbardziej aerodynamiczne kombi w historii Skody
  • Jeszcze więcej miejsca w kabinie i bagażniku, bogate wyposażenie seryjne oraz szeroka gama silnikowa

W tym roku mija dokładnie 90 lat od debiutu pierwszej Skody Superb, a na drogi wyjechała właśnie kolejna odsłona modelu o tej nazwie. Choć czeska nowość docelowo będzie dostępna w dwóch wersjach nadwoziowych (liftback oraz kombi), to na początek do produkcji trafiła jedynie ta druga, praktyczniejsza odmiana.

Paleta kolorów nadwozia obejmuje 8 lakierów, z czego aż 6 jest nowych. Wśród nich – Żółty Ice Tea (na zdjęciach). Skoda

Smukła sylwetka, niskie opory powietrza

Nowy Superb Combi jest tylko nieznacznie większy od swojego poprzednika (o 40 mm dłuższy i o 5 mm wyższy). Ma za to smuklejszą, bardziej opływową sylwetkę, dzięki czemu współczynnik oporu powietrza został obniżony aż o 15%, co przekłada się na niższe zużycie paliwa.

Gdy patrzy się na przód auta, uwagę zwracają duża, ośmiokątna osłona chłodnicy oraz reflektory LED Matrix drugiej generacji (standard w odmianie Laurin&Klement), które zapewniają jeszcze lepsze oświetlenie drogi. W wersji L&K seryjnie oferowane są również tylne światła LED z dynamicznymi kierunkowskazami i efektowną animacją powitalną.

https://magazynauto.pl/wiadomosci/nowy-volkswagen-passat-wciaz-lider-czy-juz-tylko-statysta-wrazenia-z-pierwszych-jazd,aid,4024

Jeszcze przestronniej i wygodniej

Od zawsze Skoda Superb słynie z obszernego wnętrza i nie inaczej jest w przypadku jej najnowszego wcielenia. W obu rzędach nie brakuje miejsca (co więcej, nad głowami choćby nieco go przybyło w porównaniu z dotychczasowym modelem), a pojemność bagażnika kombi wzrosła o 30 l i liczy teraz niemal 700 l.

Bagażnik Superba Combi ma od 690 do 1920 litrów pojemności (w hybrydzie plug-in – od 510 do 1770 l). Skoda

Wygodne przednie siedzenia w najwyższej wersji są podgrzewane i wentylowane, wyposażono je także w wysuwane podpórki pod uda i funkcję masażu. Osoby podróżujące na kanapie mają natomiast do dyspozycji nowy, przesuwany podłokietnik z dwoma uchwytami na kubki i podstawką na tablet.

Fotele oferują szeroki zakres regulacji, a opcjonalnie mogą posiadać rozbudowaną funkcję masażu. Skoda

Deska rozdzielcza została całkowicie przeprojektowana względem tego, co pamiętamy z Superba poprzedniej generacji. Na szczycie kokpitu zainstalowano ekran dotykowy, który zależnie od poziomu wyposażenia mierzy 10 lub 13 cali. W każdej wersji kierowca ma przed sobą cyfrowy zestaw wskaźników o przekątnej 10 cali, a ponadto za dopłatą można otrzymać wyświetlacz przezierny, dostępny po raz pierwszy w tym modelu.

https://magazynauto.pl/wiadomosci/taka-bedzie-zupelnie-nowa-skoda-epiq-cena-i-styl-robia-roznice,aid,4015

Trudno mieć jakiekolwiek zastrzeżenia do jakości wykończenia czy łatwości obsługi. W tej ostatniej kwestii bardzo przydatne okazują się wielofunkcyjne pokrętła Smart Dials – dwa zewnętrzne służą do regulacji temperatury we wnętrzu oraz ogrzewania i wentylacji foteli, a dzięki środkowego można zmieniać wybrane przez użytkownika ustawienia (m.in. głośność radia, prędkość wentylatora i tryby jazdy).

1454

Nowa Skoda Superb – silniki

Spośród planowanych sześciu wariantów silnikowych w sprzedaży na polskim rynku są na razie tylko trzy, więc to na nich skupiliśmy się podczas pierwszych testów.

Podstawowa benzynowa jednostka 1.5 TSI z układem mild hybrid zapewnia wystarczające osiągi, a przy spokojnej jeździe zużywa mało paliwa.

Do charakteru tego dużego kombi lepiej pasuje jednak klasyczny turbodiesel 2.0 TDI, szczególnie w 193-konnej odmianie, która jest niemal tak samo oszczędna jak słabsze wydanie, ale za sprawą większej mocy i napędu na obie osie zdecydowanie sprawniej rusza z miejsca.

W przyszłości ofertę uzupełnią jeszcze hybryda plug-in o zasięgu do 100 km w trybie elektrycznym oraz benzynowe 2.0 TSI w dwóch wariantach mocy.

Wszystkie wymienione silniki są standardowo łączone z dwusprzęgłową skrzynią biegów DSG.

Dane techniczne i ceny 1.5 TSI mHEV 2.0 TDI 2.0 TDI 4x4 1.5 TSI iV Silnik Pojemność skokowa Układ cylindrów/zawory Moc maksymalna Maks. moment obrotowy Osiągi Prędkość maksymalna Przyspieszenie 0-100 km/h Średnie zużycie paliwa CENA
benzynowy, turbo turbodiesel turbodiesel benz., turbo + elektr.
1498 cm3 1968 cm3 1968 cm3 1498 cm3
R4/16 R4/16 R4/16 R4/16
150 KM/5000 150 KM/3000 193 KM/3500 204 KM/b.d.
250 Nm/1500 360 Nm/1600 400 Nm/1750 350 Nm/b.d.
211 km/h 222 km/h 230 km/h 220 km/h
9,3 s 9,3 s 7,6 s 8,1 s
5,3-5,9 l/100 km 4,9-5,4 l/100 km 5,7-6,3 l/100 km b.d.
156 900 zł 173 950 zł 190 950 zł nieustalona

Skoda Superb Combi – prowadzenie

Na drodze nowy Superb Combi punktuje dojrzałym układem jezdnym. Prowadzi się neutralnie i przewidywalnie, a jego podwozie zostało zestrojone przede wszystkim z myślą o komforcie. Kierowcy oczekujący więcej sportowego charakteru muszą poczekać na premierę wersji Sportline.

Nowy Superb Combi zapowiada się na mocnego gracza w segmencie rodzinnych kombi klasy średniej. Skoda

Nowa Skoda Superb Combi – naszym zdaniem

Nowa Skoda Superb Combi to wszechstronny i dopracowany samochód, któremu kilka brakuje do ideału. Zwłaszcza w wersji z dwulitrowym turbodieslem i 4x4, łączącej dobrą dynamikę z niskim spalaniem.

ocena 5/5

Na przekór rywalom Czesi nie tylko pozostali w klasie średniej, ale także wprowadzili do niej nowego, mocnego gracza.

Mateusz Łubiński, „Motor”

Idź do oryginalnego materiału