Jaguar I-Pace zyskał garść nowości. Co zmienił lifting?

1 rok temu
Zdjęcie: Jaguar I-Pace 2023


Elektryczny Jaguar I-Pace jest obecny na rynku od dobrych kilku lat. Brytyjski SUV zyskał garść nowości, które mają podtrzymać zainteresowanie klientów. Co zmieniło się przy okazji liftingu? To głównie kosmetyczne zabiegi.

Jaguar I-Pace zadebiutował 2018, co z polskiego na elektromobilne oznacza „bardzo dawno temu”. Brytyjski SUV przez cały czas trzyma niezłą formę i choć niektóre parametry odstają od tych, którymi mogą pochwalić się rynkowe nowości, auto wciąż prezentuje się zgrabnie i nie ma czego wstydzić się przed konkurentami. Dobre wrażenie ma ugruntować drobny lifting, który producent przygotował na nowy rok modelowy. Seria kosmetycznych zabiegów odświeży zewnętrzny wygląd auta, ale nowości znajdziemy również we wnętrzu.

Jaguar I-Pace – lifting 2023

Wśród zmienionych detali najłatwiej dostrzec przedni grill. Jego wypełnienie nie jest siatkowe, jak do tej pory – zamiast tego Jaguar postawił na pełną osłonę w kolorze Atlas Grey i ciemne wstawki we wlotach powietrza. Akcenty w przednim zderzaku, dolne wykończenia drzwi oraz dyfuzor przybrały z kolei kolor nadwozia – wcześniej były czarne. Nowe drobiazgi pojawiły się także w wersji 400 Sport. Są to m.in. mały spoiler z tyłu oraz 22-calowe felgi o nowym wzorze. Wśród opcji, które pojawiły się w konfiguratorze są również opony całoroczne.

I-PACE zawsze oferował pełny pakiet wydajności, zwinności, technologii oraz codziennej użyteczności, jakiej klienci oczekują od Jaguara, wraz z płynną, cichą i swobodną jazdą, którą zapewnia elektryfikacja. Spoglądając w przyszłość, stosujemy know-how z naszych programów pojazdów zelektryfikowanych oraz przyspieszony rozwój technologiczny możliwy dzięki współpracy z Jaguar TCS Racing Team, aby od 2025 roku przeobrazić Jaguara w całkowicie elektryczną, nowoczesną markę luksusową

Nick Collins, Executive Director, Vehicle Programmes

Jaguar I-Pace 2023 – drobne zmiany we wnętrzu

Elektryczny SUV nie zmienił się w kwestii stylistyki. Księgowi i designerzy uznali, iż nie ma również powodu, by zmieniać dobór materiałów czy ich fakturę. Drobne zmiany w kokpicie objęły jednak jedną z najistotniejszych rzeczy, czyli system multimedialny. Dotykowy ekran wyświetla teraz zaktualizowane multimedia. System Pivi Pro zyskał bezprzewodową obsługę Apple CarPlay i Android Auto, sterowanie głosowe Alexa i zdalne aktualizacje.

Osiągi bez zmian

Osiągi i moc pozostawiono bez zmian, co oznacza, iż elektryczny napęd ma 400 KM mocy, moment obrotowy 696 Nm, a bateria o pojemności 90 kWh wystarczy na przejechanie do 470 km wg normy WLTP. I-Pace przyspiesza do setki w czasie 4,8 s, a prędkość maksymalna została ograniczona do 200 km/h. Moc ładowania również pozostała niezmieniona i wciąż wynosi 100 kW.

Idź do oryginalnego materiału