Isuzu rozpoczyna produkcję pickupa D-MAX EV

moto-przestrzen.pl 5 godzin temu

Firma Isuzu Motors Limited rozpoczęła w Tajlandii produkcję modelu D-MAX EV, pierwszego w pełni elektrycznego pickupa Isuzu o ładowności 1 tony. Isuzu D-MAX EV, który został zaprezentowany publiczności jako prototyp ​ w marcu ubiegłego roku podczas 45. Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Bangkoku w Tajlandii, wszedł w tej chwili do masowej produkcji. Model na europejskie rynki o ruchu prawostronnym trafi do salonów w trzecim kwartale 2025 roku.

Produkcja modelu D-MAX EV dla państw z ruchem lewostronnym ma rozpocząć się pod koniec tego roku, a jego sprzedaż spodziewana jest w 2026 r. w Wielkiej Brytanii i zostanie rozszerzona na inne kraje i obszary w zależności od zapotrzebowania poszczególnych rynków.

Permanentny napęd na cztery koła w modelu D-MAX EV, wyposażony w nowo opracowany układ e-Axles z przodu i z tyłu, zapewnia doskonałe osiągi w trudnym terenie. System ten rozwija przyspieszenie liniowe typowe dla pojazdów elektrycznych, a jednocześnie minimalizuje hałas i wibracje. ​ ​ ​ ​

Znaczna siła uciągu i wysoka ładowność to zasługa wydajnych silników elektrycznych oraz solidnej konstrukcji ramy i nadwozia, dzięki czemu Isuzu D-MAX EV dorównuje osiągami dotychczasowym modelom z silnikami wysokoprężnymi.

Grupa Isuzu jest zaangażowana w poprawę jakości życia na naszej planecie poprzez rozwój różnych typów pojazdów neutralnych pod względem emisji dwutlenku węgla. Z uwagi na szeroki zakres zastosowań pickupów, Isuzu D-MAX EV został zaprojektowany tak, aby spełniać wymagania zarówno właścicieli pojazdów użytkowych, jak i osobowych, zapewniając jednocześnie solidne osiągi, jakich oczekuje się od pickupów.

Dane techniczne:

Układ napędowy

Permanentny napęd 4×4

Moc maksymalna (kW)

140

Maksymalny moment obrotowy (Nm)

325

Prędkość maksymalna (km/h)

Ponad 130

Zasięg (km)

263 (WLTP)

361 (tryb WLTP City)

Zużycie energii elektrycznej (Wh/km)

255 (WLTP)

Typ akumulatora

Litowo-jonowy

Pojemność akumulatora (kwh) ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​

66,9

Czas ładowania

Prąd przemienny – Maks. 11 kW – 10 godzin (0-100%)

Prąd stały – Maks. 50 kW – 1 godzina (20-80%)

Idź do oryginalnego materiału