
Zupełnie nowe Renault 5 Turbo 3E stanowi szalone nawiązanie do oryginału z lat 80. XX wieku. To niewielkie auto o potężnej mocy można zamawiać od końca kwietnia bieżącego roku. Pomimo zaporowej ceny francuski producent w ciągu pierwszego tygodnia zebrał zaskakującą liczbę rezerwacji.
Zupełnie nowe wcielenie Renault 5 Turbo 3E ma zostać wyprodukowane w liczbie ograniczonej do 1980 sztuk. Nawiązuje ona bezpośrednio do daty premiery jego protoplasty, który stanowił bazę dla wyczynowej „piątki” Grupy B i powstał w liczbie 3167 sztuk.
https://magazynauto.pl/wiadomosci/renault-5-e-tech-pierwsza-jazda-dane-techniczne-prowadzenie-osiagi-zasieg,aid,4666W sprzedaży od 22 kwietnia
Nowe Renault 5 Turbo 3E można zamawiać również w Polsce. Od dnia 22 kwietnia dostępny jest specjalny system rezerwacji. Aby zostać wpisanym na listę, trzeba spotkać się z dealerem w celu podpisania odpowiedniego formularza i zostawić kwotę w… wysokości 225 000 zł.
Auto kosztuje 700 000 zł (brutto) za podstawowy wariant. A więc bez płatnych opcji, akcesoriów czy elementów personalizacji. Każdy egzemplarz tego samochodu jest numerowany, a pierwsi klienci będą mogli wybrać własny numer ekstremalnej „piątki”.

Na początek Renault przewidziało dostępność 500 sztuk z docelowej puli 1980 egzemplarzy tego auta, ale zainteresowanie nim jest znacznie większe. Tylko w ciągu pierwszego tygodnia możliwości składania rezerwacji, złożono na niego 850 zamówień – informuje portal quattroruote.com.
Jak informuje francuski wytwórca, personalizacje tego samochodu zostaną przeprowadzone w 2026 roku, a pierwsze dostawy zaplanowano na 2027 rok. Renault 5 Turbo 3E ma być wytwarzane w fabryce Alpine, mieszczącej się we francuskim Dieppe.
https://magazynauto.pl/wiadomosci/renault-5-i-alpine-a290-europejskim-samochodem-roku-w-konkursie-car-of-the-year-2025,aid,4842Bateria wystarcza na 15-20 minut
Renault 5 Turbo 3E ma nadwozie opracowane praktycznie od nowa. Z aktualną „piątką” dzieli jedynie lusterka wsteczne, klamki i tylne lampy. Na długość względem tej ostatniej przybyło mu prawie 16 cm, na szerokość 26 cm, a na wysokość – 12 cm.
Oparto ja na całkowicie aluminiowej platformie, stworzonej przez Alpine, a do napędu wykorzystano dwa silniki elektryczne, umieszczone w piastach tylnych kół, co zapewnia m.in., lepsze reakcje na dodanie gazu i umożliwia rezygnację z tylnego mechanizmu różnicowego.
Ich moc wynosi 540 KM. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 3,5 s, a do 190 km/h – 9,0 s. Prędkość maksymalną określono na 270 km/h.

Renault 5 Turbo 3E korzysta z akumulatora trakcyjnego o pojemności 70 kWh. Podczas spokojnej jazdy zapewni on zasięg choćby 400 km. Ale, co przyznają sami Francuzi, przy korzystaniu z pełnych osiągów tego samochodu na torze, wystarcza on na 15-20 minut.
Na szczęście Turbo 3E dysponuje układem ultraszybkiego ładowania z mocą sięgającą 350 kW. W efekcie nabicie jego baterii w zakresie 15-80% zajmuje 15 minut.
1952