Ile w rzeczywistości pali nowa Dacia Duster w hybrydzie? SUV przejedzie 100 km za jedyne 22,8 zł

5 godzin temu

Nowa Dacia Duster praktycznie z miejsca stała się sprzedażowym hitem. Rumuński SUV znacząco poprawił się względem swojego poprzednika zarówno względem designu, jakości wykończenia jak i zachował w miarę rozsądne ceny. Teraz włoscy dziennikarze postanowili sprawdzić nowego Dustera w teście prawdziwego spalania. Jak poradził sobie SUV z miękką hybrydą?

Nowa Dacia pierwszy raz w hybrydzie

fot. Dacia

Dacia Duster trzeciej generacji oferuje sporo przestrzeni i praktyczności. Nowy SUV rumuńskiego producenta jest także pierwszym w historii, który otrzymał jednostkę mild hybrid. Będąc precyzyjnym, to trzycylindrowy silnik 1.2 turbo połączony z elektrycznym. Układ napędowy łącznie oferuje 130 koni mechanicznych, które mogą napędzać zarówno przednią oś, jak i wszystkie cztery koła.

Włoscy dziennikarze z portalu motor1 w swojej kolumnie testów prawdziwego spalania sprawdzili SUV-a w wersji mild-hybrid z napędem na przednią oś i 6-biegową manualną skrzynią biegów. Udało się im uzyskać świetny wynik w postaci 4,65 l/100 kilometrów na standardowej trasie 360 kilometrów.

Świetna pozycja w rankingu

fot. Dacia

Spalanie na poziomie 4,65 l/100 km uplasowało nowego Dustera w bardzo dobrej pozycji w rankingu. Dacia okazała się bardziej ekonomiczna od innych kompaktowych SUV-ów. Wyprzedziła m. in. Renault Captura TCe 130 EDC, Kia Stonic 1.0 T-GDI DCT MHEV, czy Jeepa Avengera e-Hybrid Summit. Wszystkie trzy osiągnęły wynik na poziomie 4,7 l/100 km. Wyższe zużycie miały także Mazda CX-30 2.0L e-Skyactiv, czy Ford Puma 1.0 EcoBost Hybrid.

Niewiele SUV-ów z benzynowymi silnikami osiągnęło lepszy wynik niż Dacia. Wśród nich znajdziemy m. in. Fiata 500X 1.5 T4 Hybrid (4,5 l/100 km), Volkswagena T-Cross 1.0 TSI (4,3 l/100 km), czy Skodę Kamiq 1.0 TSI z manualną skrzynią biegów (4,25 l/100 km).

Jak spisał się nowy Duster w teście?

Dacia Duster 2024 fot. Dacia

Włoscy dziennikarze skorzystali do swojego testu z Dacii Duster Extreme Mild Hybrid 130. To wersja z najwyższej półki, a na wyposażeniu znajdziemy m. in. 17-calowe felgi aluminiowe, modułowe relingi dachowe, czy światła przeciwmgielne. Nie zabrakło również systemu bezkluczykowego dostępu, automatycznej klimatyzacji oraz regulowanych przednich foteli.

W teście realnego spalania Dacia osiągnęła wynik 4,65 l/100 kilometrów. Jednakże, włoscy dziennikarze za każdym razem przeprowadzają też przejazd ekonomiczny. Jednakże, to także świadczy świetnie o wyniku 4,65 l/100 km, który nie był robiony z przesadnie lekką nogą. Co więcej, w ekonomicznym przejeździe udało się im zejść ze spalaniem do 3,9 l/100 kilometrów. To świetny wynik jak na samochód o takim rozmiarze.

Idź do oryginalnego materiału