Ile trzeba czekać na części zamienne do chińskich aut? Rosjanie już wiedzą

1 rok temu

Po ataku na Ukrainę Rosja stała się rynkiem zdominowanym przez nowe samochody z Chin. Ale teraz tamtejsi kierowcy mają kłopot z powodu długiego czasu oczekiwania na niektóre części – informuje dziennik Izwiestia.

Rosja w tej chwili jest największym zagranicznym rynkiem zbytu dla chińskich producentów samochodów. W samym 2023 roku trafiło do niej około 800 000 pojazdów z Państwa Środka. Wynika to z faktu, iż po ataku na Ukrainę, z kraju rządzonego przez Putina wycofali się wszyscy zachodni producenci. Na ich miejsce weszli Chińczycy, którzy nie podpisują się pod sankcjami Zachodu.

Ale teraz okazuje się, iż właściciele chińskich samochodów borykają się z długim czasem oczekiwania na części zamienne. Na wybrane elementy nadwozia i wnętrza czy skrzynie biegów trzeba czekać choćby do 5 miesięcy – informuje dziennik Izwiestia.

https://magazynauto.pl/testy/mg-zs-1-0t-gdi-aut-czy-nowy-chinski-suv-ma-wiecej-zalet-niz-tylko-dobra-cena-test,aid,3867

Długi czas oczekiwania

Wśród firm, w przypadku których występuje najczęściej problem z częściami nadwozia Rosjanie wymieniają Changana, FAW, Li oraz Zeekr. O ile dwie pierwsze marki są oficjalnie reprezentowane u naszych sąsiadów, o tyle dwie kolejne nie mają własnej sieci dystrybucji. Z tego względu ich klienci są pozostawieni sami sobie.

Również inne chińskie firmy samochodowe mają trudności z zaopatrzeniem Rosjan w części zamienne. Priorytetem przez cały czas pozostaje bowiem sprzedaż samych pojazdów, natomiast magazyny z częściami zamiennymi dopiero powstają.

Rosyjscy właściciele samochodów marki Zeekr muszą wyjątkowo długo czekać na części zamienne. Na zdjęciu: Zeekr X. Zeekr

Obecnie okres oczekiwania na części do chińskich samochodów niepokojąco rośnie. Według rosyjskich ekspertów, jeżeli nie ma ich w lokalnym magazynie, może się on wydłużyć choćby do 3 miesięcy.

Jak podkreślają, nie ma jeszcze tanich i skutecznych metod dostawy części zamiennych do kraju rządzonego przez Putina. Na dodatek, jeżeli dany element jest duży i ciężki, jego szybka dostawa drogą lotniczą może się okazać irracjonalnie droga. Z kolei w przypadku innych środków transportu należy się liczyć ze sporymi opóźnieniami.

https://magazynauto.pl/wiadomosci/chiny-staja-sie-najwieksza-potega-motoryzacyjna-a-byd-za-chwile-zdetronizuje-tesle,aid,3816

Chińczycy w Polsce

Przypomnijmy, iż obecnie trwa ofensywa chińskich firm samochodowych również w naszym kraju. Pod koniec roku do sprzedaży weszły m.in. MG, czy Beijing, należący do koncernu BAIC. niedługo dołączy do nich m.in. długo zapowiadana Omoda.

Poza tym w Polsce możemy kupić drogie samochody Hongqi, Nio czy Voyah.

Idź do oryginalnego materiału