Ile sportu jest w nowej Skodzie Elroq RS? | PIERWSZA JAZDA

5 godzin temu

Elroq RS to obok Enyaqa RS najszybszy model Skody na rynku. W dodatku jest tańszy, bardziej poręczny i nie mniej przestronny od swojego większego kuzyna. Wady? Należy do nich jego… główna zaleta.

  • Najlepiej przyspieszające auto w ofercie Skody
  • 340-konny SUV został wyceniony na 219 200 zł

Niedawno do rodziny sportowych modeli Skody dołączył Elroq RS i od razu zdobył miano najszybszego (na równi z Enyakiem RS) auta w aktualnej gamie marki. Świetne osiągi nie są jednak jego jedynym atutem.

https://magazynauto.pl/testy/skoda-elroq-85-2025-test-dane-techniczne-bateria-moc-osiagi-prowadzenie-bagaznik-zasieg-cena,aid,5122

Wygląd ma znaczenie

Z zewnątrz najmocniejszy wariant Elroqa wyróżnia się przede wszystkim zmienionymi zderzakami, elementami nadwozia w kolorze błyszczącej czerni i 20-calowymi felgami. W kabinie czekają z kolei m.in. fotele ze zintegrowanymi zagłówkami pokryte tapicerką z mikrofibry Suedia z limonkowymi przeszyciami oraz metalowe nakładki na pedały.

fot. Skoda
Logo RS znajdziemy m.in. na zagłówkach i błotnikach. Lakier Mamba Green wymaga 2900 zł dopłaty. fot. Skoda

Samo wnętrze jest wręcz rekordowo przestronne, biorąc pod uwagę rozmiary auta (niespełna 4,5 m długości). W obu rzędach siedzeń miejsca jest pod dostatkiem choćby dla wysokich osób, a w pojemnym bagażniku znalazło się sporo praktycznych rozwiązań, które dodatkowo zwiększają jego funkcjonalność.

2022

Hot hatch nowej ery

Na drodze 340 KM generowanych przez dwa silniki elektryczne (po jednym przy każdej osi) zapewnia natychmiastowe przyspieszenie w zasadzie przy dowolnej prędkości, a napęd wszystkich kół dba o to, żeby nie zabrakło przyczepności choćby po maksymalnym wciśnięciu gazu.

Czeski SUV zakręty pokonuje pewnie i całkiem zwinnie, jednak wyraźnie czuć, iż to ważące ponad 2000 kg auto, a nie lekki hot hatch, który żywiołowo reaguje na każdy ruch kierownicą.

Dane techniczne Skoda Elroq RS Silnik Moc maksymalna Napęd Pojemność akumulatora Osiągi Prędkość maksymalna Przyspieszenie 0-100 km/h Średnie zużycie energii (WLTP) Zasięg CENA
2 x elektryczny
340 KM
4x4
79 kWh
180 km/h
5,4 s
16,2-17,2 kWh/100 km
549 km
219 200 zł

Pozytywnie zaskakuje natomiast zużycie energii, które w normalnym ruchu, na liczącym 100 km odcinku testowym obejmującym miasto, autostradę i drogi lokalne, wyniosło ok. 20 kWh/100 km. Oznacza to, iż w takich warunkach można realnie liczyć na ok. 400 km zasięgu, co jest dobrym wynikiem.

Z ceną na poziomie 219 200 zł Skoda Elroq RS wydaje się dość rozsądną ofertą, zwłaszcza iż z dopłatami można ją kupić jeszcze taniej. Bogata specyfikacja seryjna zawiera m.in. adaptacyjne zawieszenie DCC, indukcyjną ładowarkę do telefonu oraz nawigację.

https://magazynauto.pl/testy/skoda-octavia-liftback-rs-fl-2025-test-dane-techniczne-silnik-osiagi-spalanie-bagaznik-prowadzenie-cena,aid,5220

Skoda Elroq RS: naszym zdaniem

Z tyłu Elroq RS kilka się różni od słabszych wersji. W czasie jazdy kierowcy najbardziej doskwiera brak… rasowego brzmienia z wydechu, którego w tym aucie z oczywistych względów nie ma. fot. Skoda

Największa zaleta Skody Elroq RS jest zarazem jej główną wadą. Czesi stworzyli bowiem naprawdę wszechstronnego SUV-a, który ma bardzo dobre osiągi, bogate wyposażenie oraz przestronne wnętrze z wieloma przemyślanymi rozwiązaniami i sporym bagażnikiem, ale przez to cierpi na niedostatek sportowego charakteru.

Ocena 4,5/5

Skoda Elroq RS to bardzo kompetentny samochód, ale nie jest w stanie wypełnić luki po spalinowych hot hatchach. Jazda nią jest trochę zbyt syntetyczna, pozbawiona emocji.

Mateusz Łubiński, „Motor”

Idź do oryginalnego materiału