Długość drugiej części obwodnicy Sanoka wynosi 3 km. Początkowo przebiegnie wspólnie z istniejącą DK84 (zostanie wybudowany pas wielofunkcyjny), dalej skieruje się na północ i przekroczy San. Połączy odcinek drogi obwodowej wybudowany w I etapie z DK28 w Bykowcach na drugim brzegu Sanu.
Zaplanowano budowę czterech mostów (z przejściami dla zwierząt), trzech przepustów (jeden z funkcją ekologiczną) i mur oporowy. Budowa mostu nad Sanem i linią kolejową będzie największym wyzwaniem. Całkowita długość przeprawy wyniesie 300 m, a przęsło nurtowe będzie liczyć 150 m. Na obwodnicy powstaną m.in. dwa skrzyżowania typu rondo w miejscach krzyżowania się obwodnicy z drogami krajowymi (DK84 i DK28). Pojawią się chodniki i ścieżki rowerowe, a także jezdnie do obsługi przyległych nieruchomości. Dodatkowo dojdzie do montażu urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i ochrony środowiska.
Trasę wytyczono na terenach powiatu sanockiego, miasta i gminy Sanok oraz gminy Zagórz.
Zadanie zrealizuje za 152,3 mln zł firma Budimex. Czas na projektowanie i budowę wynosi 39 miesięcy. Nie będą wliczane okresy zimowe w trakcie robót w terenie.
Część obwodnicy Sanoka, oddana do ruchu 30 stycznia 2020 r., pozwoliła na wyprowadzenie ruchu z kierunku Krosna na DK28 i DK84 w stronę przejścia granicznego Krościenko–Smolnica. Po zakończeniu II etapu obwodnica miasta zostanie domknięta. A DK28 za Sanokiem biegnie w kierunku Przemyśla.
Przeczytaj także: Drogi ekspresowe – dwie umowy na odcinki w pobliżu Białegostoku