mam pisemny niezliczoną ilość razy o krótkowzroczności GM przenosić porzucić CarPlay we wszystkich swoich pojazdach elektrycznych w przyszłości. Tymczasem inni producenci samochodów jak Ford podwoiły się na wsparciu CarPlay i zapewnieniu użytkownikom jak największej liczby opcji.
W nowym wywiadzie udzielonym w tym tygodniu dyrektor Hyundaia Olabisi Boyle powiedział, iż producent samochodów przez cały czas „utrzymuje Android Auto i CarPlay”… przynajmniej na razie.
Boyle, który pełni funkcję starszego wiceprezesa Hyundaia ds. planowania produktów i strategii mobilności, podzielił się swoimi uwagami podczas wywiadu z Wewnątrz pojazdów elektrycznych w tym tygodniu. Boyle powiedział, iż Hyundai koncentruje się na „zapewnianiu ludziom wszystkich opcji”, w miarę jak rynek porusza się w przyszłość.
Boyle porównuje tę sytuację do zmieniającego się krajobrazu ładowania pojazdów elektrycznych w Stanach Zjednoczonych. Wielu producentów samochodów, w tym Hyundai, ogłosiło plany przejścia z CCS na NACS w zakresie ładowania w Stanach Zjednoczonych, stosując złącze ładowania opracowane jako pierwsze przez Teslę. Jednak w międzyczasie producenci samochodów koncentrują się na dostarczaniu klientom adapterów umożliwiających korzystanie z ładowarek obsługujących NACS, oprócz CCS.
„W tej chwili przez cały czas utrzymujemy Android Auto i CarPlay” – wyjaśnił Boyle. „To trochę jak ładowanie pojazdów elektrycznych. Gdy się przeprowadzamy, daj ludziom wszystkie opcje.
Kolejny przykład Boyle’a: kontynuacja oferty samochodów z silnikiem spalinowym i hybrydami w miarę kontynuacji przechodzenia na pojazdy elektryczne. „W końcu wszyscy będziemy w pełni pojazdami elektrycznymi” – wyjaśnił Boyle Wewnątrz pojazdów elektrycznych. „Ale to zajmie trochę czasu, a nie chcesz, aby w międzyczasie Twoja firma upadła. Musisz więc mieć strategię, która będzie można się dostosować.”
Jednak w dłuższej perspektywie Boyle sugeruje coś lepszego niż CarPlay i Android Auto:
Boyle uważa, iż niezależnie od tego, czy oprogramowanie producentów samochodów i funkcje kopii lustrzanej telefonu będą w przyszłości współistnieć, czy nie, przemysł motoryzacyjny w końcu osiągnie pewien standard. Wiedząc, co Hyundai ma w planach, twierdzi, iż mogą istnieć lepsze alternatywy dla CarPlay i Android Auto, „o których ludzie choćby sobie teraz nie wyobrażają”. To „może być przyszłość” – powiedziała.
Wersja 9to5Mac
Chociaż komentarze Boyle’a są dobrą wiadomością dla właścicieli Hyundaia na krótką metę, nie napawają optymizmem na przyszłość. Dyrektor Hyundaia wyraźnie sugeruje, iż firma postrzega CarPlay jako rozwiązanie tymczasowe, ponieważ producent samochodów kontynuuje rozwój własnej technologii informacyjno-rozrywkowej.
Z drugiej strony GM porzucił CarPlay w telefonie obietnica w końcu budować coś który może konkurować z systemem lustrzanym kopii telefonu firmy Apple. Przynajmniej wydaje się, iż Hyundai wie lepiej, niż przyjmować takie podejście.
Warto również podkreślić, iż Hyundai jest nie na liście producentów samochodów Apple które zarejestrowały się w celu obsługi CarPlay nowej generacji.
Moje ulubione akcesoria CarPlay
FTC: Korzystamy z automatycznych linków partnerskich generujących dochód. Więcej.