Hyundai Inster odkrywa karty

5 dni temu

W grudniu odbyła się polska premiera nowego modelu, jakim jest Hyundai Inster. To najmniejszy elektryk w gamie koreańskiej marki, a przy okazji również najtańszy. Jego cena zaczyna się od 103 900 zł brutto. Ten miejski maluch ma kabinę tak przestronną jak auta z większego segmentu. Osiągi, zasięg, wyposażenie i unikalne funkcje także są czymś całkowicie nowym wśród tak filigranowych pojazdów.

Jeszcze do niedawna segment najmniejszych samochodów elektrycznych miał bardzo skromną reprezentację. Nieliczne miejskie elektryki były często tworzone z myślą o carsharingu, a ich zasięg, wygląd i osiągi schodziły na dalszy plan. Hyundai Inster reprezentuje zupełnie inną ideę. To samochód, który ma wszystko to, co większe samochody, ale w niewielkim opakowaniu.

Moc napędu elektrycznego wynosi 95 lub 115 KM, co przekłada się na takie osiągi, iż jeżeli przyjdzie nam pojechać ekspresową obwodnicą miasta nie zostaniemy zepchnięci na sąsiedni pas w poczuciu, iż wszystkie pojazdy wokół, łącznie z ciężarówkami, jadą szybciej od nas. Inster choćby w podstawowej odmianie rozpędza się od 0 do 100 km/h w 11,7 s, a w mocniejszej w 10,6 s. Prędkość maksymalna to odpowiednio 140 lub 150 km/h.

Akumulator, zasięg i szybkość ładowania

Podstawowa wersja koreańskiego elektryka jest wyposażona w silnik o mocy 97 KM, sparowany z akumulatorem 42 kWh (zasięg 327 km WLTP). Mocniejsza wersja ma 115 KM i akumulator 49 kWh (zasięg 350 – 370 km WLTP). Każda wersja tego miejskiego samochodu jest przygotowana do ładowania prądem DC. Czas ładowania do 80% na ładowarce o mocy 50 kW wynosi 58 minut, na mocniejszej ładowarce można zejść do 30 minut. Warto wspomnieć, iż INSTER jest jednym z najlżejszych samochodów elektrycznych na rynku. Wersja bazowa waży jedynie 1305 kg, co przekłada się na niewielkie zużycie energii: od 14,3 do 15,1 kWh/100 km.

Hyundai Inster to samochód zaprojektowany z myślą o ruchu miejskim. Długość nadwozia wynosi jedynie 382,5 cm. Tym autem łatwo wciśniemy się choćby w niewielkie miejsce parkingowe. Wnętrze reprezentuje jednak przestrzeń jak z aut o jeden segment większych. To zasługa dużego rozstawu osi, który wynosi 258 cm. Począwszy od wersji MODERN wszystkie siedzenia można złożyć na płasko. Przednie również. Tylną kanapę można przesuwać: powiększając przestrzeń bagażnika lub zwiększając jego kosztem przestrzeń na nogi pasażerów siedzących z tyłu.

Nad głowami pasażerów jest sporo miejsca. A po zadarciu głów można oglądać niebo, o ile kierowca wybrał opcję panoramicznego dachu. Po zajęciu miejsca w kabinie okazuje się, iż jest ona większa niż się wszystkim wydawało.

W kontekście nadchodzących dopłat do elektryków można śmiało stwierdzić, iż Hyundai Inster jest jedną z najciekawszych propozycji, jaką warto rozważyć. Nieliczne tańsze samochody od niego są dużo gorzej wyposażone i mają znacząco gorsze parametry. Samochody o porównywalnych parametrach są droższe. A przyszłe dopłaty mają szansę stanowić ogromną część jego wartości.

Idź do oryginalnego materiału