Hyundai Motor Company zaprezentowała dziś swój koncepcyjny pojazd elektryczny z ogniwami wodorowymi (FCEV) o nazwie INITIUM podczas wydarzenia „Clearly Committed” zorganizowanego w Hyundai Motorstudio Goyang. INITIUM to łacińskie słowo oznaczające „początek” lub „pierwszy”, reprezentujące status Hyundai Motor jako pioniera w dziedzinie energii wodorowej i zaangażowanie firmy w rozwój społeczeństwa wodorowego.
INITIUM to zapowiedź nowego produkcyjnego modelu FCEV, który Hyundai Motor planuje zaprezentować w pierwszej połowie przyszłego roku. Koncepcja ta odzwierciedla 27 lat rozwoju technologii wodorowej marki i odzwierciedla jej wyraźne zaangażowanie w osiągnięcie zrównoważonego społeczeństwa wodorowego.
Ten wyjątkowy koncepcyjny SUV zasilany ogniwami paliwowymi oznacza również debiut nowego języka projektowania Hyundai Motor – zwanego „Art of Steel” – ucieleśniającego charakter HTWO, marki biznesowej Grupy Hyundai Motor Group poświęconej łańcuchowi wartości wodoru.
Hyundai Motor wprowadził na rynek swoją markę łańcucha wartości wodoru HTWO na początku tego roku na targach CES 2024, podkreślając, w jaki sposób prezes wykonawczy Hyundai Motor Group, Euisun Chung, koncentruje wysiłki Grupy na energii wodorowej.
Przedstawiając wizję HTWO Grid – kompleksowego rozwiązania w zakresie energii wodorowej obejmującego produkcję, magazynowanie, transport i wykorzystanie – prezes Chung wyraził zaangażowanie Grupy w aktywny udział w rozwoju społeczeństwa wodorowego i podkreślił możliwości Grupy w zakresie osiągnięcia tego celu, podkreślając, iż „przejście na energię wodorową to ruch dla przyszłych pokoleń”.
INITIUM zwiększa wydajność, komfort i bezpieczeństwo pojazdów FCEV
Rozwój modelu INITIUM koncentrował się na trzech głównych aspektach: większym zasięgu i zwiększonej wydajności, które są kluczowymi zaletami samochodów wodorowych; przestronnym wnętrzu i przestrzeni bagażowej, dzięki czemu idealnie nadają się dla rodzin; oraz wyjątkowych funkcjach zapewniających wygodę i bezpieczeństwo, charakterystycznych dla samochodów wodorowych.
Jedną z największych zalet pojazdów FCEV jest imponujący zasięg i elastyczność, jaką zapewniają. Firma Hyundai Motor wyposażyła prototyp INITIUM w duże zbiorniki paliwa wodorowego, aby zmaksymalizować zasięg pojazdu, zwiększając korzyści płynące z pojazdów wodorowych.
Hyundai Motor wyposażył również INITIUM w obręcze kół o aerodynamicznym wzorze, aby zmniejszyć opór powietrza, które zostały połączone z oponami o niskim oporze toczenia, co zapewnia zasięg jazdy wynoszący ponad 650 km między tankowaniami.
Jeśli chodzi o osiągi, INITIUM oferuje doskonałe przyspieszenie i zapewnia płynne wyprzedzanie. Dzięki dalszemu rozwojowi technologii ogniw paliwowych Hyundaia, firma zwiększyła moc stosu i zwiększyła pojemność akumulatora, co pozwala na osiągnięcie mocy silnika elektrycznego na poziomie 150 kW. Zapewnia to kierowcom poczucie płynności jazdy w obszarach miejskich i przy wyższych prędkościach na autostradach.
INITIUM zapewnia imponujący poziom przestrzeni wewnętrznej i wszechstronności odpowiedni dla rodzinnego SUV-a, z dużą przestrzenią dla pasażerów w drugim rzędzie, która posiada oparcia foteli z dużym kątem odchylenia dla zwiększenia komfortu. Szerokie nadwozie INITIUM i duży kąt otwarcia tylnych drzwi zwiększają wygodę pasażerów siedzących z tyłu podczas wsiadania i wysiadania z samochodu.
INITIUM ma funkcję planowania tras, przystosowaną dla pojazdów FCEV, która rozwiązuje jeden z największych problemów kupujących pojazdy FCEV: dostęp do infrastruktury tankowania. Dzięki tej funkcji użytkownicy mogą łatwo wyznaczyć optymalną trasę, znajdując stacje po drodze bez konieczności uzyskiwania dostępu do oddzielnej aplikacji lub wykonywania połączenia telefonicznego. Użytkownicy mogą sprawdzić dostępność stacji i stan działania zidentyfikowanej stacji ładowania, a także liczbę oczekujących pojazdów, a tym samym możliwość tankowania.
Ponadto ogniwo wodorowe modelu INITIUM dostarcza energię elektryczną bez emisji zanieczyszczeń. Wykorzystując funkcje prototypu, energię elektryczną można wykorzystać do zasilania i ładowania różnych urządzeń gospodarstwa domowego i urządzeń osobistych za pośrednictwem Vehicle-to-Load (V2L). Warto zauważyć, iż zewnętrzny terminal został zaprojektowany tak, aby łączyć się bezpośrednio z gniazdkiem domowym 220 V, przekształcając INITIUM ze środka transportu w potencjalnego dostawcę energii.
Zgodnie z zobowiązaniem Hyundai Motor do bezkompromisowego bezpieczeństwa, INITIUM został opracowany w celu osiągnięcia najwyższego na świecie poziomu bezpieczeństwa w razie kolizji i w trakcie jazdy. Pojazd został wzmocniony wieloszkieletową konstrukcją z przodu, a także boczną konstrukcją nadwozia i zawiera dziewięć poduszek powietrznych, zapewniając bezpieczeństwo w razie kolizji na światowym poziomie.
Hyundai Motor planuje zaprezentować INITIUM na targach motoryzacyjnych w Los Angeles i Auto Guangzhou w listopadzie, co jeszcze bardziej umocni jego pozycję na globalnym rynku jako lidera w dziedzinie mobilności wodorowej. Wersja produkcyjna prototypu INITIUM ma zostać wprowadzona na rynek w pierwszej połowie 2025 roku.