Dokładnie 70 lat temu, podczas wystawy Motorama w Nowym Jorku, Chevrolet zaprezentował pierwszy, model Corvette. Rocznicę uczczono prezentacją nowego modelu Corvette E-Ray – pierwszej Corvette z układem hybrydowym i pierwszej z napędem na obie osie. Zespół napędowy składa się z silnika benzynowego 6.2 litra LT2 Small Block V8, umieszczonego centralnie i napędzającego tylne koła, oraz silnika elektrycznego na przedniej osi. Łączna moc systemowa to 655KM. Chevrolet Corvette E-Ray jest najszybsza w historii modelu. Od 0 do 60mph (96 km/h) przyspiesza w 2,5 sekundy, a ćwierć mili pokonuje w 10,5 sekundy.
Poza tym to zwykła hybryda równoległa z baterią o pojemności 1,9kWh, ładującą się dzięki odzyskiwaniu energii podczas hamowania. Napęd eAWD, czyli funkcjonalny napęd na obie osie, nie tylko dodaje mocy i momentu z silnika elektrycznego. Możńa też korzystać wyłącznie z „elektryka” przy niskich prędkościach.
Poziom wspomagania napędem elektrycznych zależy od wybranego trybu jazdy, a jest ich aż sześć: Tour, Sport, Track, Weather, My Mode i Z-Mode. Z kolei elektryczny tryb Stealth służy do czasowego poruszania się np. podczas jazdy po mieście. Silnik spalinowy włącza się wtedy dopiero, gdy prędkość przekroczy 45mph, kierowca gwałtownie wciśnie gaz bądź gdy wyczerpie się bateria. Do szybszego naładowania baterii można użyć trybu Charge+, w którym poza normalnym ładowaniem rekuperacją bateria doładowywana jest przez silnik spalinowy.
Chevrolet Corvette E-Ray będzie sprzedawany w cenie 104 tysiące dolarów za wariant coupé i 111 tysięcy za kabriolet. Na razie o eksporcie na inne rynki Chevrolet nie wspomina.
Redakcja Overdrive (BŁ)