Hybrydowy BYD Seal U DM-i wjeżdża do salonów

1 tydzień temu

Firma BYD wprowadziła na polski rynek model Seal U w wersji hybrydowej. Seal U DM-i charakteryzuje się niskim zużyciem paliwa oraz dobrym poziomem wyposażenia, a do tego cena jest konkurencyjna.

Zacznijmy od nazwy BYD, która stanowi skrót od: Build Your Dreams (Buduj Swoje Marzenia). Koncern BYD Company Limited z siedzibą w Shenzhen powstał w lutym 1995 r., zatem na początku przyszłego roku będzie obchodzić 30-lecie działalności. Początkowo zajmował się produkcją akumulatorów niklowo-kadmowych oraz litowo-jonowych. w tej chwili działa w wielu sektorach, w tym kolejowym, energii odnawialnej i elektroniki oraz motoryzacyjnym i cieszy się renomą jednego z głównych producentów pojazdów elektrycznych i hybrydowych plug-in, posiadając ponad 28 tys. patentów.

Napęd i wyposażenie

Model Seal U DM-i dostępny jest w dwóch konfiguracjach: Boost i Design, oferujących bogate wyposażenie. Chiński SUV może się podobać, a do tego jest przestronny. To efekt sporych wymiarów zewnętrznych – niemal 4,8 m długości i 1,9 m szerokości, 1,67 m wysokości, natomiast rozstaw osi to przeszło 2,08 m (z lusterkami). Wnętrze pojazdu jest eleganckie, mamy tu wygodne pikowane fotele, dużo miejsca na tylnej kanapie, a centralne miejsce zajmują dwa ekrany – wyświetlacz przed kierownicą oraz obrotowy ekran o przekątnej 15,6 cala. Bagażnik oferuje 425 l pojemności. Warto wspomnieć, iż miękkie plastiki są także na tylnych drzwiach, a to raczej rzadkość u konkurencji.

Bazowa wersja Boost napędzana jest wolnossącym silnikiem 1.5, zestawionym z napędem elektrycznym i przekładnią E-CVT i oferuje 218 KM. Mocniejszy wariant Design z dwoma silnikami elektrycznymi ma turbodoładowanie i generuje moc 325 KM.

Zasięg

Hybrydowa konstrukcja BYD DM-i charakteryzuje się niskim zużyciem paliwa i energii. Według danych producenta w cyklu mieszanym auto potrzebuje 6,4 l paliwa na 100 km w wersji Boost, natomiast w odmianie Design 7,4 l na 100 km. Zużycie energii elektrycznej w cyklu mieszanym dla Boost wynosi 21 kWh/km, a dla Design 23,5 kWh/km.

Jeśli chodzi o zasięg według WLTP, w przypadku wersji Design z napędem na cztery koła w trybie w pełni elektrycznym wynosi on 70 km, a zasięg całkowity to 870 km. Wersja Boost z napędem na przednie koła oferuje 80 km zasięgu elektrycznego, a całkowity możliwy dystans możliwy do pokonania to aż 1080 km.

Ceny i gwarancja

Model Seal U DM-i oferowany jest w Polsce w cenach od 169 900 zł za wersję Boost do 209 900 zł za topową odmianę Design. Porównując z konkurencją, cena jest dość atrakcyjna, biorąc pod uwagę ekonomiczny napęd hybrydowy i dobry standard wykonania. Istotny jest również fakt, iż producent oferuje na ten samochód 6-letnią gwarancję do 150 tys. km przebiegu oraz 8-letnią gwarancję na akumulator (do 200 tys. km).

(JS/TSz)

Idź do oryginalnego materiału