BYD imponuje możliwościami swojej nowej stalowej armaty. Seal 06 GT wstrząśnie rynkiem?

3 godzin temu

BYD zdobył uznanie na europejskim rynku zawstydzając choćby Teslę Elona technologiami i wydajnością pojazdów w swojej ofercie. W piątek zaprezentował w Chinach nowego średniej wielkości sedana z nadwoziem w stylu hatchback. Samochód pojawia się w dwóch opcjach napędu i dobrymi konfiguracjami. Seal 06 GT na ten moment nie ma godnego konkurenta.

BYD Seal 06 GT zaczyna się od niecałych 77 000 złotych

Kiedy BYD oficjalnie wprowadziła na rynek w Chinach średniej wielkości sedana typu hatchback, stało się jasne, iż ciężko będzie z nim rywalizować. Samochód w pełni elektryczny debiutuje w 4 opcjach modelu. Cennik zaczyna się od 136 800 juanów dla wersji z napędem na tył i 186 800 juanów dla wersji z napędem na wszystkie koła.

BYD tym razem kładzie nacisk na sportowy charakter samochodu. Trzyczęściowa dolna ramka, otwory wentylacyjne w kształcie litery L po obu stronach z czarnym dekorem w kształcie plastra miodu, podkreślają mocny, sportowy klimat.

Z boku nadwozia, jak na sportową wersję przystało, nie mogło zabraknąć pływającego dachu oraz ukrytych klamek drzwi. Tych nie ma w modelu Seal 06. Dla podkreślenia sportowych atrybutów, projektanci „wzmocnili” wersję GT nowym i felgami. W zależności od napędu: 18-calowymi dwukolorowymi pięcioramiennymi felgami (2WD) albo 19-calowymi czarnymi felgami z czerwonymi zaciskami hamulcowymi (4×4).

Z tyłu pojazdu, dla podkreślenia sportowego charakteru widzimy, iż zastosowano światła przelotowe. Tworzą one po obu stronach Seal 06 GT konstrukcję w kształcie podwójnej litery L. Chiński producent, aby podkreślić swoją tożsamość, dodał także duże czarne obramowanie i przyciągającą wzrok konstrukcję dyfuzora.

Jeśli chodzi o wielkość nadwozia, to długość, szerokość i wysokość nowego samochodu wynoszą odpowiednio 4630 mm/1880 mm/1490 mm. Rozstaw osi sięga 2820 mm, czyli o 30 mm więcej niż w przypadku modelu Seal 06 (2790 mm).

Seal 06 GT to unikalny model elektryczny, który ma niewielu konkurentów w swoim segmencie foto: BYD Auto/ Weibo

Sportowe elektryczne GT otrzymuje kubełkowe fotele

Wnętrze Seal 06 GT nawiązuje do najnowszego stylu projektowania BYD. Spłaszczona u dołu kierownica, pełna tablica przyrządów LCD, zawieszony centralny ekran kontrolny, elektroniczna dźwignia zmiany biegów to elementy od dawna znane każdemu. Pod deską rozdzielczą można bezprzewodowo ładować telefony komórkowe.

Wrażenia wizualne w wersji GT powinny być bardziej zaawansowane, tymczasem wnętrze przez cały czas pozostaje w dwóch kolorach do wyboru: Shell White i Twilight Blue. Samochód ma jednak kubełkowe fotele z przodu z funkcją wentylacji i ogrzewania, jak przystało na sportową wersję. Ponadto samochód wyposażono w wysokiej klasy wersję inteligentnego kokpitu – DiLink 100. W rezultacie wśród funkcji znajdzie się inteligentne sterowanie głosowe w pełnym scenariuszu, nawigacja po pasie ruchu i automatyczne parkowanie. Na liście wyposażenia modelu z wyższej półki znajdzie się 12-calowy wyświetlacz przezierny W-HUD.

Dla zwiększenia komfortu pasażerów tylnej kanapy BYD przewidział osobne nawiewy klimatyzacji, panoramiczny dach oraz całkowicie płaską podłogę. Przestrzeń bagażową BYD Seal 06 GT można powiększyć maksymalnie do 1058 litrów. Przedni bagażnik ma pojemność 45 litrów. Porozmawiajmy zatem o osiągach tego nowego modelu.

Sportowy Seal 06 GT otrzymuje kubełkowe fotele foto: BYD Auto

Seal 06 GT okrzyknięto stalową armatą BYD

Jeśli chodzi o moc, w zależności od rodzaju napędu samochód występuje w dwóch układach mocy. Wariant jednosilnikowy pojawia się w BYD 06 GT z napędem na tył. Występuje w dwóch wersjach: 160 kW/310 Nm i 165 kW/330 Nm.

Wariant z dwoma silnikami występuje w wersji z napędem na cztery koła i rozwija prędkość maksymalną 200 km/h. Maksymalna moc Seal 06 GT wynosi wówczas 310 kW (421 KM), a przyspieszenie setki zajmuje zaledwie 4,9 sekundy.

Samochód otrzyma dwa pakiety akumulatorów o pojemności 59,52 kWh lub 72,96 kWh. Odpowiedni zasięg ( CLTC) wyniesie 505 km, 605 km i 550 km. Seal 06 GT wykorzystuje platformę wysokiego napięcia 800 V, o maksymalnej mocy ładowania 200 kW.

Średniej wielkości hatchback, który narodził się, by dotrzymać kroku czasom, może być w stanie wstrząsnąć rynkiem i zaimponować choćby młodszej grupie klientów. Już teraz okrzyknięto go w Chinach małą stalową armatą. W tej cenie i dobrymi opcjami wyposażenia VW ID.3 trudno będzie z nim rywalizować.

Rozstaw osi Seal 06 GT sięga 2820 mm ( o 30 mm więcej niż w Seal 06)
Seal 06 GT 2025 EV widok z tyłu
foto: BYD Auto
foto: Weibo/BYD

Copyright © WRC Media. Redakcja zastrzega wykorzystywanie niniejszej treści w zewnętrznych publikacjach, bez podania źródła (link do artykułu). Takie działanie będzie traktowane jako naruszenie praw autorskich i praw do własności intelektualnej.

Idź do oryginalnego materiału