Toyota Highlander dostępna już jest w Ameryce Północnej, Australii (jako Toyota Kluger), w Rosji i innych częściach świata. Na początku 2021 roku trafi na europejski rynek w wersji wyłącznie hybrydowej. Jej rywalem będzie Ford Explorer Plug-in Hybrid i Kia Sorento.
Toyota Higlander jest większa od Toyoty RAV4
Mierzy 4950 mm długości (wobec 4600 mm RAV4) i ma bagażnik o pojemności 658 l (580 l w RAV4). Co najważniejsze, jej wnętrze pomieści 7 osób. Po złożeniu siedzeń w drugim i trzeci rzędzie może poszczycić się też przestrzenią ładunkową o pojemności 1909 l.
W specyfikacji europejskiej Highlander występuje w czarnym lub grafitowym malowaniu i z 20-calowymi felgami. Ma również elektrycznie otwieraną tylną klapę. Po za tym pasażerowie w drugim rzędzie mogą liczyć na gniazda USB i obszerne schowki.
Moc auta pochodzi z hybrydowego układu czwartej generacji Toyoty
2,5-litrowa jednostka benzynowa, pracująca w cyklu Atkinsona, ma wsparcie ze strony silnika elektrycznego umieszczonego na tylnej osi. Łączna moc takiego układu to 244 KM. Osiągów SUV-a nie ujawniono, ale spalanie według Toyoty zamyka się w 6,6 l na 100 km (cykl WLTP).
Na pokładzie znajdziemy 12,3-calowy wyświetlacz multimedialny z nawigacją satelitarną
W standardzie znajduje się wyświetlacz HUD, Apple CarPlay i Android Auto, wentylowane fotele oraz bezprzewodowa ładowarka telefonu.
Nabywcy Highlandera w Europie otrzymają najnowszy zestaw pakietu Toyota Safety Sense
Obejmuje on m.in system reagowania w przypadku kolizji z funkcją wykrywania pieszych i rowerzystów, adaptacyjny tempomat, asystenta utrzymania na pasie ruchu, czy automatyczne światła drogowe.
Oficjalny cennik 7-osobowej Toyoty Highlander nie pozostało znany, ale prawdopodobnie trzeba przygotować się na wydatek co najmniej 200 000 zł.
Zdjęcia: carscoops.com