Prawie 10 lat po zjechaniu z taśmy ostatniego Hummera amerykańska ikona wraca na rynek. I nie przypomina niczego, co kiedykolwiek powstało pod sztandarem marki GMC.
Hummer kojarzy się najczęściej z paliwożernym kolosem, który przechodząc z wojskowości do cywila zyskał sporą popularność dzięki raperom i gwiazdom Hollywood. Zakończenie jego produkcji w 2010 roku było konsekwencją globalnej recesji i wysokich cen paliwa. Sprzedaż Hummera zaczęła gwałtownie spadać i producent zdecydował o jego wycofaniu z rynku.
Swój udział w promocji auta miał swego czasu Arnold Schwarzenegger. Dziś były gubernator Kalifornii, który aktualnie zajmuje się propagowaniem transportu elektrycznego z pewnością ucieszył się na nowe wydanie Hummera na prąd.
Pickup będzie napędzany przez 3 silniki elektryczne o łącznej mocy 1000 KM
Moment obrotowy wynosi 15 592 Nm (uwzględniając kontakt kół z asfaltem). Takie wartości mają przekładać się na przyspieszenie do setki w 3 sekundy (!), a zadba o to tryb launch control.
Ze znakomitymi osiągami Hummera koresponduje imponujący zasięg, który na pełnym ładowaniu pozwoli pokonać 560 kilometrów. Same przestoje w trasie nie powinny być uciążliwe dla podróżujących. Producent zapewnia, iż napełnienie akumulatorów o pojemności 200 kWh przy wykorzystaniu szybkiej ładowarki (800 V) zajmie niespełna 40 minut.
Główny rywal Tesli Cybertruck wyróżnia się kilkoma nowinkami
Wśród najciekawszych należy wymienić tryb kraba (CrabWalk). To układ 4 kół skrętnych, zwiększających zwrotność w trudnym terenie. Bez wątpienia Hummer chce tutaj ukraść show pickupowi Rivian, który chwalił się podobną funkcją zawracania w miejscu (Tank Turn).
Ściągane dachowe panele pozwolą cieszyć się niebem nad głową
Duże gabaryty nie powinny nikogo przerażać. System UltraVision z 18 kamerami zapewni 360-stopniowy obraz tego, co się dzieje wokół pojazdu.
Nie zabrakło też pneumatycznego zawieszenia z regulowanym prześwitem, który w razie potrzeby można zwiększyć o 15 cm. W terenie sprawdzą się też 35-calowe opony ( w opcji mają 37 cali) zdolne brodzić w wodzie do 45 cm i pokonać przeszkodę o wysokości 61 cm. Z kolei na autostradzie kierowca doceni system Super Cruise, czyli coś w rodzaju autopilota.
Hummer EV będzie dostępny w 4 wariantach
Żaden z nich nie będzie specjalnie tani. Na początek na rynek trafi pickup w odmianie Edition 1 w cenie 112 595 dolarów. W tej wersji na wyposażeniu znajdziemy tryb kraba i pneumatycznym zawieszeniem.
Na jesieni 2022 roku zadebiutuje wariant z trzema silnikami, zasięgiem 480 km oraz atomowym przyspieszeniem 3 s do setki. Jego cena wyniesie 99 995 dolarów. Od 2023 roku dostępny w sprzedaży będzie Hummer EV2X z dwoma silnikami za 89 995 dolarów. Na końcu zobaczymy najtańszą odmianę Hummera, bez większości dodatków, z sugerowaną ceną 79 995 dolarów.
Zdjęcia: motor1.com